Varför är det ett problem att det blir 3-4 kvar? Det sker i de flesta trådar där många från början känner att de vill säga sin sak. Jag anser det största problemet är när asyl, integration, migration diskuteras så dyker ALLTID rasist, nazist och SD upp. Frustrationen över att folk inte låter sig tystas av dessa ord... längre.... skapar en ilska och det är då som personangreppgen börjar.....
Synd bara att det slarvas med kraftfulla ord. Men jag tänker som du att etiketter är ett sätt att försöka tysta och/eller slippa eller är oförmögen att bemöta sakligt. Att en person skall behöva fundera på varför denne ofta får en viss etikett på sig är som att ett mobbingoffer skall fundera på varför denne blir mobbad.....
Det håller jag med om är för sorgligt. Alla kan råka ut för det där.
Enligt mig är det inte mer rumsrent att göra det. Jag är uppvuxen på 70 och 80 talen och det var lika illa då att tala nedsättande om andra nationaliteter. (då var det finnar, turkar, greker, italienare, spanjorer, och romer. Men de kallades då för zigenare). Att fokus nu har hamnat på muslimer beror ju på att många har kommit på kort tid. Och det som är idag med romska tiggare är så bedrövlig att jag inte finner ord för det. Det är bedrövligt att dessa människor får motta människors frustration över att vi i Sverige fått tiggare på gatan år 2015.
Men åter igen, nej jag anser inte det är mer rumsrent idag att uttala sig nedsättande om andra kulturer, folkslag eller religioner.
gulan