Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, och jag har aldrig påstått att han inte tänkt det. Det hade varit rent osmart, nu har han "bara" struntat i att ta reda på reglerna och förutsätter att han som vanligt kommer undan med "jag visste inte, och jag tycker inte att det är mitt ansvar att ta reda på det heller". Vi vanliga dödliga förutsätts ju att ta reda på vilka regler som gäller, och åtminstone ringa Försäkringskassan och fråga. JÅ är varken den första eller sista offentliga personen som tänjer på efterlevnaden av regelverk, men jag ser inte heller något konstigt i att uppmärksamma det i en tråd som handlar om just JÅ.
Och på vilket sätt handlar det här om att inte få framföra sina åsikter? Vem har hindrats i det nu?
Jag tror han avgår, frivilligt eller att han tvingas bort inom det snaraste. Ett parti kan inte vara utan partiledare hur länge som helst och Åkesson är knappast redo än på länge.
Njae?Jag tror han avgår, frivilligt eller att han tvingas bort inom det snaraste. Ett parti kan inte vara utan partiledare hur länge som helst och Åkesson är knappast redo än på länge.
Seriöst? Trodde han verkligen att han skulle få pengar från två ställen samtidigt? För mig är det sunt förnuft att man inte kan ha full lön från sin arbetsgivare + ersättning från FK. Ersättning från FK får man ju just för att man inte får lön från sin AG.Han har varit sjukskriven för utbrändhet och depression... Då är det ju självklart att man "bara" struntar i att sätta sej in i alla delar av vad FK anser ? ELLER INTE !!!
I det här fallet tog han "time out" istället för att störta ett plan med människor i Alperna... För JA så irrationellt tänker deprimerade människor... Så jo då är det ju självklart att man tar reda på ALLA ekonomiska regler först
Sjukdomsinsikten för vad utbrändhet och depression gör med en människa är VÄLDIGT utbredd i Buke UTOM när det kommer till JÅ ... För HAN borde ju veta bättre
Fast han skulle väl bara jobba internt, bakom kulisserna och så skulle samma personer som nu fronta utåt. Är skillnad tycker jag.Njae?
Enligt SD så börjar han jobba heltid nu på onsdag
Aha, den infon hade jag missatFast han skulle väl bara jobba internt, bakom kulisserna och så skulle samma personer som nu fronta utåt. Är skillnad tycker jag.
Jag får inte in länk här, sitter m paddan, men kolla Expressens hemsida, "Åkessons brev till medlemmarna".Aha, den infon hade jag missat
Du såg inte Stefan Lövén hos Skavlan antar jag? Där han fick stå oemotsagd och orera utan att bli avbruten en enda gång.
Det är skillnad på partiledare och partiledare. Inte så konstigt iofs när hela SVT är vänsterorienterade. Men som tur är betyder Jimmie
mycket mindre än många tycks tro. Partiet har ju ökat under hans frånvaro. Sen kan man ju undra över frågor om saker som hände för 15 år sedan?
Det är ju bara att gå till sig själv, för 15 år sedan hade jag t.e.x inga barn utan levde livets glada dagar i USA. Saker ändrar sig och vi blir alla äldre och det man ansåg då kanske inte är det man anser idag.
Du såg inte Stefan Lövén hos Skavlan antar jag? Där han fick stå oemotsagd och orera utan att bli avbruten en enda gång.
Det är skillnad på partiledare och partiledare. Inte så konstigt iofs när hela SVT är vänsterorienterade. Men som tur är betyder Jimmie
mycket mindre än många tycks tro. Partiet har ju ökat under hans frånvaro. Sen kan man ju undra över frågor om saker som hände för 15 år sedan?
Det är ju bara att gå till sig själv, för 15 år sedan hade jag t.e.x inga barn utan levde livets glada dagar i USA. Saker ändrar sig och vi blir alla äldre och det man ansåg då kanske inte är det man anser idag.
Seriöst ? Tror du han brydde sej det minsta om vart pengarna ens kom ifrån i början ?Seriöst? Trodde han verkligen att han skulle få pengar från två ställen samtidigt? För mig är det sunt förnuft att man inte kan ha full lön från sin arbetsgivare + ersättning från FK. Ersättning från FK får man ju just för att man inte får lön från sin AG.
Mm bra poäng där, det finns säkert de inom SD som ler skadeglatt åt Skavlanhistorien, det har ju varit mycket tjafs bland dem, mellan olika grupper.MEN. Var det fel? Kanske borde någon i hans nära omgivning ha rått honom att avstå. Kanske gjorde någon det, men han ville själv. Det vet ju inte vi. Kanske (säkert) finns det de i hans nära omgivning som tjänar på att han är med och framstår precis som han gjorde. Politiska sfären är hård, och på toppen krävs det att man har ett bra team runt sig som kämpar för ens skull. Vi minns Juholt som inte hade det, och vi vet att Sverigedemokraterna har mycket intriger internt inom partiet både bland gräsrötterna och i toppen.
Han är representant för sitt parti och alla visste att han var sjukskriven så om inte han orkade kolla upp reglerna borde någon annan runtomkring honom tänkt på det.Han har varit sjukskriven för utbrändhet och depression... Då är det ju självklart att man "bara" struntar i att sätta sej in i alla delar av vad FK anser ? ELLER INTE !!!
I det här fallet tog han "time out" istället för att störta ett plan med människor i Alperna... För JA så irrationellt tänker deprimerade människor... Så jo då är det ju självklart att man tar reda på ALLA ekonomiska regler först
Sjukdomsinsikten för vad utbrändhet och depression gör med en människa är VÄLDIGT utbredd i Buke UTOM när det kommer till JÅ ... För HAN borde ju veta bättre
Han får väl en lönespec som alla andra och om man inte meddelar FK om att man är sjuk, så får man ju inga pengar alls (i vanliga fall, när AG inte betalar ut lön under sjukskrivning. Det tror jag nog att alla vet oavsett om de varit sjukskrivna eller inte. Han har ju dessutom en fru, som rimligtvis hjälpt till att hålla ordning på detta åt honom om han är inkapabel själv.Seriöst ? Tror du han brydde sej det minsta om vart pengarna ens kom ifrån i början ?
Ja visst är det märkligt att många känner sig nödgade att tillägga så där. "Jag röstar inte på SD, men.....! Vad tror du ligger till grund för ett sådant beteende?Det är lite märkligt att du känner dig nödgad att skriva detta, för det är ingen i tråden eller i programmet igår som vare sig vill inskränka rätten att framföra sina åsikter eller idiotförklara en andel av befolkningen. Att ha rätt att framföra sina åsikter oemotsagd är en annan sak än åsiktsfrihet, och då får man betala sin reklam själv om man inte har någon som vill göra det åt en.
Typ så...
Jamen hallå, vad hade du väntat dig när du tar ifrån folk sin yttrandefrihet sådär va?!Det är som att försöka skriva några balanserade rader i debatten på Avpixlat. Omedelbar censur och bannad.
Yttrandefrihet? Sanning? Ocensurerade?
Jo, tack.......