Åkesson hos Skavlan

Migrationen används det statliga medel för. Skolan är kommunal och sjukvården handhas till största delen av landstingen. Blanda inte äpplen och päron.

Bara de 2 första åren, sen är det kommunens sak. Det borde väl du veta som är politiskt aktiv? Och när det gäller skolan
är det kommunens ansvar från dag1 att skaffa fram plats åt nyanlända barn eftersom det är lag på skolgång.

Skolan har har aldrig tidigare haft så mycket pengar som nu.
Samma gäller sjukvården.

Migrationen används det statliga medel för. Skolan är kommunal och sjukvården handhas till största delen av landstingen. Blanda inte äpplen och päron.

Det handlar sannolikt inte om brist på resurser. Pengar löser inte problemen.
Jag skulle fortfarande vilja veta något om alla de myndigheter som går back.
I stort sett alla myndigheter går ju back, man lever ju på de medel man får sig tilldelade..
Om det vore så väl att staten står för migrationskostnaden via migrationsverket.

Som jämförelse så beställer väl migrationsverket in en 4 rätters meny inklusive dryck, betalar för förrätten och låter restaurangen dvs kommunen stå för resten ;)

Men vore det inte bra om dom vi tar hit åtminstone har någonstans att bo? .

Det är liksom inte så att det står värvare vid frotnen i Syrien och delar ut flygblad... har du inte lust att dö, kom och sätt dig i bussen till Sverige.

Det har hänt i en annan tid och det är de flesta stolta i Sverige stolta över.

Politikerna pratar om hur bra allt är med invandring asylsökanden migration o allt annat men dom förmår ju inte att omsätta det i verkligheten. Så det ska bli intressant att se hur DOM löser det...

Du har inga ambitioner att vara en del av lösningen, verkar det?

Att luta sig tillbaka med armarna i kors och säga: nå, lös det här ni! låter som en verkligt konstruktiv hållning till de samhällsproblem man tycker sig se. Eller inte...

Nja så är det inte utan alla har en rättighet att bli patient MEN alla har inte rättighet att få behandling eftersom i vissa delar av landet där har man inte råd med vilka behandlingskostader som helst tex dyra behandlingar som nyligen forskats fram och som kostar typ upptill en miljon för EN behandlig och som skulle kunna bota eller göra livet lättare för vissa. Så just det skulle vara jämförbart med att ge fler avslag på asylanskökan

Absolut, det är avvägning. Rädda livet på en människa, eller en behandling som skulle göra livet lättare ett litet tag för en annan. Hundra personer får hjälp med att rehabilitera sig efter stukningar, och får full funktion igen, eller en person får en behandling som är till hjälp ett tag för dem. Och så vidare, i all oändlighet. Det är alltid en avvägning.

En avvägning - det är inte självklart att allt måste vara perfekt för en själv innan man kan hjälpa nån annan. Plus att invandring är hjälp till självhjälp, fy för att leva i ett samhälle där alla tillhörde den svenska nationen enligt Söders definition, så kvävande och outhärdligt enformigt!

Alla humanitära val har en prislapp och praktiska konsekvenser.
En del av oss anser/inser att vi inte på sikt kommer gå, att utan konsekvenser göra vilka humanitära val som helst.
Det är då en tämligen berättigad fråga till dem som anser att prislappen inte existerar eller inte riskerar att bli för stor, hur löser vi de ekonomiska och praktiska konsekvenser vi ser redan idag?
Det faktum att vissa av dessa grupper som erhåller asyl inte kommer in i det svenska samhället som produktiva individer utan för överskådlig tid kommer att ligga samhället till last.
Bostadsbrist och arbetsplatser, hur vill ni fixa det?

Åhåjaja, de har haft en tuff vecka alla SDtroll. Först kampajen som stred för hur rätt det var att JÅ skulle vara med i Skavlan. Sen fick de ägna hela helgen till att föra en hatkampanj mot Skavlan. Undrar om Ekeroth tvingas betala för övertiden?

Åhåjaja, de har haft en tuff vecka alla SDtroll. Först kampajen som stred för hur rätt det var att JÅ skulle vara med i Skavlan. Sen fick de ägna hela helgen till att föra en hatkampanj mot Skavlan. Undrar om Ekeroth tvingas betala för övertiden?

Hur fick Ekeroth med sig så många norrmän?

Jag delar inte din uppfattning om Ekeroths storhet, tycker tvärtom att han är medioker, men är intresserad av hur han och SD lyckades engagera och gruppera norrmännen?

Jag menar, NRK har aldrig fått in så många anmälningar - nu ca 3000- efter ett program och den i Norge skapade Facebookgruppen "Boikott Skavlan" har 12 000 medlemmar.

Hur i helsike kunde dom, enligt dig, få till en sådan auktion i Norge?

Jag delar inte din uppfattning om Ekeroths storhet, tycker tvärtom att han är medioker, men är intresserad av hur han och SD lyckades engagera och gruppera norrmännen?

Jag menar, NRK har aldrig fått in så många anmälningar - nu ca 3000- efter ett program och den i Norge skapade Facebookgruppen "Boikott Skavlan" har 12 000 medlemmar.

Ekeroth behöver nog bara ersätta de svenska trollen. De norska går väl på oljepengar kanske? Inte för inte att de döpt en rigg till Troll skulle jag tro!

Nyttan för SD att se Åkesson sitta där som en skadskjuten kråka uppenbarligen inte helt återställd återstår väl att se.

Det positiva i hela kråksången är väl att SD börjar uppvisa de sedvanliga tecknen hos ytterlighetspartier.
Dvs tecken på stigande inre konflikter som i sin tur kan leda till "förökning genom delning"

Vad det gäller Skavlan så anser jag nog att han utan vidare kunde ha tagit i lite till.
De intressanta procedurfrågorna varför inte SD följer normal procedur och låter vice partiledaren ta över när inte den ordinarie mäktar med.
För är inte den vice vald av årsmötet just för detta syfte?

Ekeroth behöver nog bara ersätta de svenska trollen. De norska går väl på oljepengar kanske? Inte för inte att de döpt en rigg till Troll skulle jag tro!
Ok, tack för svaret.
Så Ekeroth har betalat en helsikes massa svenskar efter fullgjort uppdrag och norrmännen går på oljepengar.

Ja, det låter ju väldigt sannolikt.

Bara så att jag får ihop din teori och kan ansluta mig till den, dom här oljepengarna (vad det nu är) vem eller vilka betalade ut dom?

Ok, tack för svaret.
Så Ekeroth har betalat en helsikes massa svenskar efter fullgjort uppdrag och norrmännen går på oljepengar.

Ja, det låter ju väldigt sannolikt.

Bara så att jag får ihop din teori och kan ansluta mig till den, dom här oljepengarna (vad det nu är) vem eller vilka betalade ut dom?

Så du menar att du inte märkt att det finns ett helt annat näthat från SDs anhängare än något annat parti?

Bl.a. pga att de flesta norrmän inte har en susning om hur kontroversiell och kritiserad Åkesson är här. De vet helt enkelt inte vem han är.

Så skapar man (metodiskt och medvetet) ett drev och roddar igång nåt på fb. Det är nog ganska lätt.

Men kan du säga varför det aldrig har varit så, varför det inte är så nu och varför det aldrig kommer att bli så framöver.
Inte fan är det en konsekvens av att Sveriges flyktingmottagande i alla fall.

En orsak är till exempel oviljan att betrakta sina medmänniskor som likar.

Så du menar att du inte märkt att det finns ett helt annat näthat från SDs anhängare än något annat parti?

Nu missförstod du nog mig, jag bad inte dig ställa en fråga om näthat till mig.

Jag bad dig utveckla din teori om att den massiva kritiken i Norge mot Skavlan är Kent Ekeroths verk.

Du svarade då att Ekeroth har bara avlönat svenska kritiker, norsk dito har fått oljepengar.

Jag frågar igen, dom här oljepengarna (vad det nu är) vem eller vilka betalade ut dom?

Bl.a. pga att de flesta norrmän inte har en susning om hur kontroversiell och kritiserad Åkesson är här. De vet helt enkelt inte vem han är.

Så skapar man (metodiskt och medvetet) ett drev och roddar igång nåt på fb. Det är nog ganska lätt.
Så du menar att Norrmännen såg programmet utan förutfattade åsikter, de vet ju inte vem Åkesson är) och ansåg därefter att han, (Åkesson) blivit illa behandlad?
Ja så kan det ju vara. ;)

Nu missförstod du nog mig, jag bad inte dig ställa en fråga om näthat till mig.

Jag bad dig utveckla din teori om att den massiva kritiken i Norge mot Skavlan är Kent Ekeroths verk.

Du svarade då att Ekeroth har bara avlönat svenska kritiker, norsk dito har fått oljepengar.

Jag frågar igen, dom här oljepengarna (vad det nu är) vem eller vilka betalade ut dom?
Ironi är inte din starka sida va?

Här är ett axplock ur några av norrmännens reaktioner på det du påstår.

Boikott Skavlan
21 tim ·
"Skivebom igjen av Skavlan!
På NRK Dagsrevyen nettopp undervurderte han totalt sitt påblikum med å prestere å si at folk (i Norge) ikke vet hvem Jimmie Åkesson er... (!)
Fatter ikke Fredrik Skavlan at det er han selv som fremstår nøyaktig slik han prøver å fremstille Åkesson?
Dette må få konsekvenser for programlederen, det er en skam at han er betalt med våre lisenspenger.
Oppfordrer alle til å fortsette å klage !"

"Ble enda mer provosert etter Dagsrevyen .... Vet hvem Åkesson er og hva han står for (ingen tilhenger) men det er ikke det saken handler om. Det er Skavlans oppførsel overfor en gjest i programmet som har fått meg forbannet. Og nå står han der og forteller oss nordmenn at vi ikke er nok opplyste om svensk politikk..."

"Skavlan ville lage et interessant intervju men som han sa: "selvfølgelig - de som ikke følger så godt med i politikken og ikke vet hvem Jimmie Åkesson er så kan jeg forstå at de reagerer på intervjuet" Dette blir etter min mening verre og verre i hans arroganse og monopol på sannheten. Skavlan har ikke skjønt at vi som klager har fattet at Sverige går av skaftet uten handling."

Verkar som om du/ni underskattar era medmänniskors allmänbildning.
Folkförakt kan det också kallas.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Jag är särbo med en man sedan flera år tillbaka. I grunden är det en bra snubbe. Vi ger varandra utrymme att leva "egna" liv med...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 092
Hästvård Kort resume: Kring 9 december noterar jag att hon rör sig ovanligt lite i hagen och inte busar vilket är olikt henne. Dock var...
Svar
18
· Visningar
2 152

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Rider ni med snokrem?
  • Evolve
  • Vikt o ålder

Omröstningar