Jag hyser föga hopp om att du ska ta mig på allvar i frågan.Du får gärna tycka att jorden är platt. Varsågod, men vill du bli tagen på allvar så kanske du får räkna med att få mothugg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hyser föga hopp om att du ska ta mig på allvar i frågan.Du får gärna tycka att jorden är platt. Varsågod, men vill du bli tagen på allvar så kanske du får räkna med att få mothugg.
Enligt hur jag förstår begreppet rasist så har du rasistiska åsikter och SD har en rasistisk politik. Vad hände med rätten att FÅ TYCKA i det här landet?
Jag tycker inte att det är särskilt "plötsligt" att koppla ihop nationalism och rasism.
Enligt hur jag förstår begreppet rasist så har du rasistiska åsikter och SD har en rasistisk politik. Vad hände med rätten att FÅ TYCKA i det här landet?
Jag tycker inte att det är särskilt "plötsligt" att koppla ihop nationalism och rasism.
Hur ska frågan ställas då?
Ska man inte använda ord och uttryck som verkligen beskriver det man vill säga?
En maskros är en maskros i mina ögon vad än dess ägare säger.
Och begreppen facist, nazist, kommunist ska inte urvattnas genom felaktigt bruk. Det är i mina ögon ett hån mot dessa avgrundsideologiers offer.
Det ju därför jag följde upp med att fråga vad du lägger i ordet rasism och rasist.Du ställde frågan "Är det då inte bättra att använda korrekta fakta istället för att komma med halvsanningar och direkta felaktigheter?"
Eftersom jag inte håller med om att jag kommit medhalvsanningar och direkta felaktigheter så blir det en jättemärklig fråga om jag inte tycker att det är bättre att använda korrekta fakta när det gäller våra tidigare rasis(m/t)diskussioner.
Det ju därför jag följde upp med att fråga vad du lägger i ordet rasism och rasist.
Min bedömning är att du lägger in betydligt mer än vad ordet egentligen står för. därför frågade jag ju vad du själv lägger in i ordet.
Det skulle naturligtvis räta på frågetecknen
Ja alltså vi är ju på allmän plats så att säga. Finns ingen som äger platsen och därmed kan sätta upp "egna" regler, tyckanden eller hur en tråd ska vara för att anses kvalitativ.Problemet blir om resten av användarna tröttnar på att 3-4 evighetsträter i tråd efter tråd, och de som hade velat ha en kvalitativ diskussion lämnar för att de drunknar bland inläggen snarare än att de är klara med diskussionen.
Nu är det ju inte min uppfattning som gäller.Nu är du där igen, DU har DIN uppfattning om vilka källor som är godkända för att definiera r-ordet. Andra har andra, minst lika respekterade, källor. Jag ser ingen anledning för att vi två ska dra den vändan igen.
Ja alltså vi är ju på allmän plats så att säga. Finns ingen som äger platsen och därmed kan sätta upp "egna" regler, tyckanden eller hur en tråd ska vara för att anses kvalitativ.
Nu är det ju inte min uppfattning som gäller.
Svenska akademins ordlista definierar ordet rasism: En åskådning som hävdar att olika människoraser har olika värde o bör därför ha olika ställning i samhället.
Och du får ursäkta med något som passar in på det hittar jag inte i SD;s partiprogram, gör du?
Åja..det finns användare även i den här tråden som bara inte kan hålla tand för tunga utan bara "måste" gå "på" person.Ja alltså vi är ju på allmän plats så att säga. Finns ingen som äger platsen och därmed kan sätta upp "egna" regler, tyckanden eller hur en tråd ska vara för att anses kvalitativ.
[QUOTE="Thaliaste, post: 16916256, member: 103068" ]
Nej, det är faktiskt skillnad. I det här fallet diskuterar vi ifrågasättande av värderingar och åsikter som en del användare uttrycker, det är inte likhetstecken med mobbing.
mao så accepterar du inte fakta som inte faller på läppenVi har haft den diskussionen. Du vet vad jag har att säga om det.
mao så accepterar du inte fakta som inte faller på läppen
Kul tanke:Nu är det ju inte min uppfattning som gäller.
Svenska akademins ordlista definierar ordet rasism
men det är ju bara i din fantasi det är så. SAO revideras ju med jämna mellanrum och naturligtvis så accepterar jag ju de ändringar som revideringen innebär.Kul tanke:
Om alla hade gjort som du och benhårt hängt fast vid SAOLs definitioner genom tiderna hade vi fortfarande haft samma ord och definitioner som när första exemplaret av SAOL kom ut 1874.
Tur att det finns de som tänker framåt ändå, så att SAOL och de bokstavstrogna anpassar sig och får nya ord och definitioner att vidga sina vyer med.
Jag förstår att du inte har lust att ingående diskutera vad ordet rasism och företeelsen rasism/rasist står för..Och det där brukar du ta till när du vill provocera fram en diskussion. Jag har ingen lust att diskutera ned dig hur rasism definieras i olika källor av den enkla anledningen att vi har haft den diskussionen många gånger förr och vi vet redan båda vad den andra har att säga om saken. Vi borde därmed kunna vara överens om att det finns olika definitioner av rasism, en äldre och (minst) en modernare, eftersom det är där vi brukar landa. Det har inget, som du försöker få det att låta som, att göra med att jag skulle bortse från fakta som jag inte gillar.
Vi kan nu konstatera att tråden efter helgen återigen har en användare som står för en tredjedel av inläggen.
Tanken med att bli bannad från forumet är att det finns anledning till att förändra sitt beteende.