Åkesson hos Skavlan

Nu är du där igen, DU har DIN uppfattning om vilka källor som är godkända för att definiera r-ordet. Andra har andra, minst lika respekterade, källor. Jag ser ingen anledning för att vi två ska dra den vändan igen.

Duger FNs definition åt dig`?

FN:s konvention om avskaffande av alla former av rasdiskriminering definierar detsamma som:

”…varje skillnad, undantag, inskränkning eller företräde på grund av ras, hudfärg, härstamning eller nationellt eller etniskt ursprung, som har till syfte eller verkan att omintetgöra eller inskränka erkännandet, åtnjutandet eller utövandet, på lika villkor, av mänskliga rättigheter och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden av det offentliga livet.„

— FN:s konvention

Där är vi fullständigt överens. Alla ska behandlas lika vid Skavlans intervjuer, det är därför vi har en opartisk Public Service.
Leta nu upp Skavlans intervju med Stefan Lövén och Gudrun Schyman och jämför tonen i dom med Jimmie Åkessons.
Kom sedan och berätta för mig hur tonen skilde sig mellan dessa 3. Mycket intressant.

Nu syftade ju inte jag just vid Skavlans intervjuer utan i allmänhet. Jag har tittat på inslaget nu och jag ser ingenstans som Skavlan betedde sig dumt eller illa på något vis. Snarare tycker jag att det var en intervju där Åkesson verkligen fick chansen. Som vanligt så sätter Åkesson sig själv i skiten och framstår som en jubelidiot genom sina helkorkade uttalanden.

FN:s konvention om avskaffande av alla former av rasdiskriminering definierar detsamma som:

”…varje skillnad, undantag, inskränkning eller företräde på grund av ras, hudfärg, härstamning eller nationellt eller etniskt ursprung, som har till syfte eller verkan att omintetgöra eller inskränka erkännandet, åtnjutandet eller utövandet, på lika villkor, av mänskliga rättigheter och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden av det offentliga livet.„

SD = rasister.

De flesta som analyserar SDs politik kommer fram till just det.

http://nyheter24.se/debatt/779284-atilla-yoldas-8-bevis-pa-att-sd-ar-rasister

http://www.aftonbladet.se/ledare/article15771832.ab

http://mobil.svd.se/opinion/rasismen-ar-karnan-i-sds-ideologi_svd-2939510

Där är vi fullständigt överens. Alla ska behandlas lika vid Skavlans intervjuer, det är därför vi har en opartisk Public Service.
Leta nu upp Skavlans intervju med Stefan Lövén och Gudrun Schyman och jämför tonen i dom med Jimmie Åkessons.
Kom sedan och berätta för mig hur tonen skilde sig mellan dessa 3. Mycket intressant.

Jag tycker Andreas Ekström på Sydsvenskan svarar bra.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/gjorde-allt-ratt--hatas-anda/

Då är jag beredd att hålla med LBB (igen) det är nog dags att du slår upp orden och jämför skillnaderna ! Du behöver det ...
NU förstår jag å andra sidan MER varför folk så godtyckligt "kastar ur sej" ordet rasist... De vet inte bättre...
Vad DU tycker att ordet rasist är och vad ordet FAKTISKT är skiljer sej vääääldigt mkt...

Men som sagt att du tycker jag är rasist är inget jag kan hindra dej ifrån... Lika lite som jag kan hindra dej att uttrycka att solen är illrosa... Här kommer nog ordet kunskap in som det snackas så mkt om i samma mening som man pratar om rasister, de vet inte bättre på grund av okunskap. Men den gäller tydligen åt båda hållen. Ingen kan hindra dej från att ha din åsikt.
Men nu vet jag iaf varför. Det blir lite svårt då som Oldie säger att diskutera med såna personer.
Nej, faktum är att min uppfattning ligger i linje FN:s. Som @Oldie så snällt har visat:

Notera det rödmarkerade.

De flesta i Sverige håller också med mig. .

Jag tycker Andreas Ekström på Sydsvenskan svarar bra.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/gjorde-allt-ratt--hatas-anda/

Att hävda konspirationsteorier och förklara kritiken mot Skavlan genom "Aktiebolaget organiserade SD-svansar" funkar här i Sverige men ger inget svar på norrmännens reaktioner.

Hur förklarar man norrmännens häftiga reaktioner - vi talar här om att NRK har slagit rekord i antalet anmälningar- utan att göra avkall på tillförlitlighet i denna suspekta teori?

Vi kan nu konstatera att tråden efter helgen återigen har en användare som står för en tredjedel av inläggen.

Tanken med att bli bannad från forumet är att det finns anledning till att förändra sitt beteende.

Hur motiveras en anmälan mot landsbygdsbo mfl.?
Är det under rubriken "För stort engagemang"?

Vart går gränsen?
10 inlägg i samma tråd på en dag?
Ett visst antal rader?
Upprepade ståndpunkter?

Frågar vänligt nyfiket och tipsar om ignorefunktionen!

Om du med kåkstäder menar sånt hemlösa bygger för att få tak över huvudet, så hade DN (tror jag) em genomgång vad de olika partierna vill göra häromdagen. I princip så ville alla partier utom SD öka antalet platser på härbärgen, så att folk inte behöver sova ute, och sen arbeta med Rumänien för att förbättra villkoren där så att inte en trottoar i Sverige blir det bästa alternativet (säger ju en del om hur eländigt det är i Rumänien) för de tiggare som kommer hit. Avhysningar och rivningar av olagliga bostäder sker redan.

SDs lösning var att förbjuda tiggeri, och inte skapa fler platser på härbärgen. Oklart hur de skulle göra de fattiga bättre rustade att inte behöva sova ute.

Så det finns gott om raka svar från alla partier, skulle tro att det ofta står på deras hemsidor, t ex.

Fler platser på härbärgen - löser för stunden. Men i längden? Det är väl inte där folk ska bo? Var ska vi ta pengar som inte finns?

"Många upprörda klagomål har kommit in till både norsk och svensk granskningsnämnd efter intervjun med Jimmie Åkesson i Skavlan. Men varken Åkesson själv, eller partiet, tänker kräva en ursäkt av programledaren.

hans pressekreterare Henrik Vinge säger att partiet inte kommer att kräva någon ursäkt från programledaren Fredrik Skavlan, eller NRK, efter intervjun som fått många tittare att rasa.

– Nej, det tycker jag inte att vi kan göra. Det är ju alltid så när man ställer upp på en intervju att det är programledaren och produktionsteam som avgör vilka frågor som ska ställas.

I klagomålen till norska Krinkastingsrådet har personer bland annat upprörts över att intervjun var kränkande, då Åkesson inte upplevdes som helt frisk.

Men Henrik Vinge anser inte att partiledaren blev kränkt.

– Nej, jag skulle inte använda det ordet. När man ställer upp i en intervju som partiledare vet man att det kan bli tuffa frågor."

http://www.svt.se/kultur/sd-vi-kraver-ingen-ursakt-av-skavlan

Hur förklarar man norrmännens häftiga reaktioner - vi talar här om att NRK har slagit rekord i antalet anmälningar- utan att göra avkall på tillförlitlighet i denna suspekta teori?

Näthatarna ser ungefär ut på samma sätt i de flesta länder och hämtar sina vanföreställnignar från samma källor.

NU förstår jag å andra sidan MER varför folk så godtyckligt "kastar ur sej" ordet rasist... De vet inte bättre...
.

"Zigenarkulturen är en av de värsta subkulturer vi har i Europa. Det är en kultur där man lever ett rotlöst nomadiserande liv som är helt inkompatibelt med ett modernt ordnat samhälle"

Så, gott folk, har klart för er det - litar aldrig, aldrig på en as-lifter, du hamnar alltid i underläge",

Han tycker inte att han är rasist, inte ens främligsfientlig

"Jag börjar sakta bli det som man ofta på felaktiga grunder blir anklagad för, ´främlingsfientlig´. Dessa förbaskade människor är främlingar i mitt Sverige.

Andreas Malm, hatet mot muslimer bla...hur så?

Vad säger du nu?
Att människor som har kritiserat Skavlan i Norge och Sverige har AFA-anhängaren Andreas Malms tegelstensbok "Hatet mot muslimer" som inspirationskälla?

Låter väldigt motsägelsefullt.

Har golit skrivit ut recept på skojiga piller till sig själv? ;-)

Att människor som har kritiserat Skavlan i Norge och Sverige har AFA-anhängaren Andreas Malms tegelstensbok "Hatet mot muslimer" som inspirationskälla?

)

Källhänvisning, till att näthatarna hämtar information ur samma källor. Inte att de hämtar det ur den boken.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article20554207.ab

I går publicerade Expressen uppgifter om att tre sverigedemokratiska nämndemän anonymt skrivit en rad rasistiska kommentarer på olika hatsajter.

Idag:

Fler SD-nämndemän avslöjade

POLITIK. Ytterligare tre sverigedemokratiska nämndemän har avslöjats med rasistiska kommentarer på hatsajter

Källhänvisning, till att näthatarna hämtar information ur samma källor. Inte att de hämtar det ur den boken.

Aha, ungefär som när andra näthatare hämtar information som styrker deras (van-)föreställningar ifrån Arnstads "Älskade fascism".

Jag tror ju inte att saker behöver vara så in i helsike komplicerade och svåra.

En del människor äger fortfarande förmågan att känna empati och blir upprörda av särbehandling även när den utsatta personen inte delar ens åsikter, kön, hudfärg osv.

Liknande trådar

Relationer Jag är särbo med en man sedan flera år tillbaka. I grunden är det en bra snubbe. Vi ger varandra utrymme att leva "egna" liv med...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 092
Hästvård Kort resume: Kring 9 december noterar jag att hon rör sig ovanligt lite i hagen och inte busar vilket är olikt henne. Dock var...
Svar
18
· Visningar
2 152

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka