Mina frågor är också frågor.Läs:
DET VAR EN FRÅGA.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina frågor är också frågor.Läs:
DET VAR EN FRÅGA.
Svenska medborgare och personer med uppehållsrätt har mycket större rätt till sjuk- och tandvård, än asylsökande.
Det är en tolkningsfråga. Jag har flera vänner som inte har möjlighet att gå till tandläkaren ens akut på grund av kostnaden.
Nej det är ingen tolkningsfråga. Det står tydligt i svenska lagar och förordningar att svenska medborgare och personer med uppehållsrätt i sverige har en mycket mer omfattande rätt till sjuk- och tandvård i Sverige.
Eftersom du nu läst texten, kan du peka på ev. felaktigheter i dess innehåll istället?Men eftersom du förstås granskat källan till texten, så vet du att den är från avpixlat eller hur?
Och att det inte stör dig ett dugg?
Sådana här inlägg gör mig så beklämd. Livet blir liksom grått och meningslöst. Jag lägger så mycket tid på att undervisa, och resultaten av mina och mina kollegors (på alla nivåer i utbildningssystemet) arbete, är inte bättre än så här.
Det är inte detta som är att vara källkritisk. Det här är något helt annat, nästan motsatsen till källkritisk, och jag saknar ord för vad det kan kallas.
Det enda du - och de många andra som skriver liknande inlägg, det är mest en slump att jag råkar använda ditt inlägg som exempel - visar är att du inte begriper något alls om vad källkritik innebär.
Man har lyckats lära sig att källkritik är bra. Men man har inte lyckats lära sig något alls om vad källkritik är. Vad ägnar man sig åt i skolan egentligen? Jag blir beklämd.
Varför kan då flera av mina vänner inte gå till tandläkaren för att det är för kostsamt?
För att de gjort annat för pengarna?
Det måste väl vara det relevanta, inte var den först publicerades eller inte.
Jag förstod att du inte skulle förstå mitt inlägg. Det var mest en känsla som jag helt enkelt kände att jag måste få uttrycka. Att jag imploderar annars. Ditt svar är mest som att stryka under det jag skrev. Vilket jag förstår att många i tråden begriper.Petruska, kan du peka på ev. felaktigheter i den text jag citerade?
Ja, dom får ju inte allt betalt utan får stå för det själva. ?
Om de inte har inkomst, så får de tandvården gratis, som asylsökande. Rättvist eller hur?
Vet du att det är så (konkret exempel taget ur verkliga livet), eller skall det vara så? För så fungerar ju inte verkligheten. Jag vet folk som inte får någon gratis tandvård, trots bristen på inkomst. Orättvist, eller hur?
Sådana här inlägg gör mig så beklämd. Livet blir liksom grått och meningslöst. Jag lägger så mycket tid på att undervisa, och resultaten av mina och mina kollegors (på alla nivåer i utbildningssystemet) arbete, är inte bättre än så här.
Det är inte detta som är att vara källkritisk. Det här är något helt annat, nästan motsatsen till källkritisk, och jag saknar ord för vad det kan kallas.
Det enda du - och de många andra som skriver liknande inlägg, det är mest en slump att jag råkar använda ditt inlägg som exempel - visar är att du inte begriper något alls om vad källkritik innebär.
Man har lyckats lära sig att källkritik är bra. Men man har inte lyckats lära sig något alls om vad källkritik är. Vad ägnar man sig åt i skolan egentligen? Jag blir beklämd.
Vet du att det är så (konkret exempel taget ur verkliga livet), eller skall det vara så? För så fungerar ju inte verkligheten. Jag vet folk som inte får någon gratis tandvård, trots bristen på inkomst. Orättvist, eller hur?
wow, jag vet inte vad jag ska svara på detta. Förstår faktiskt inte vart du vill komma. Du menar alltså på fullt allvar att man inte är källkritisk om man tycker expo är precis lika illa om avpixlat - bara åt andra hållet? Vad nu källkritik har med det hela att göra förstår jag inte.
Men det är ok. För mig är expo en avfälling från AFA, oavsett vad som skrivs där (avpixlat skriver säkert något liknande dravel om vad de tillhör eller ej). Uppenbarligen är jag ju inte ensam om att tycka det heller för varför skulle de annars ens behöva skriva att de inte har kopplingar till AFA? Det är för mig helt uppenbart att de faktiskt sympatiserar med AFA (det kan man ju göra utan att ha "kopplingar" till dem) och det räcker för att diskvalificera dem som trovärdiga hos mig.
Så moderata exministern Cecilia Stegö Chilo är egentligen AFAs hantlangare eller sitter bara med som alibi i styrelse för Expo?
Ganska roligt hur långt konspirationsteorierna för att försvara annan idioti går ibland.