Det där var inte för mig ett bra exempel då saker och ting inte alltid efterföljs som det skall. Hur många människor har vi inte läst om som hamnat mellan fk/soc/ams t.ex?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var det hon som fick avgå ganska omgående för att hon inte betalt TV-licensen?
Jag har ingen aning om vad hon är för slags hantlangare och eftersom jag inte hänger på expo så har jag heller ingen koll på vilka som sitter i dess styrelse. Ärligt talat så sträcker sig int emitt intresse för expo så pass långt att jag skulle vilja kolla upp det heller.
Jag bedömer expo helt och hållet utifrån de texter som sprids därifrån och de är något så otroligt vänsterorienterade. Att påstå något annat är bara... ja, jag saknar ord för vad det bör kallas. Tröttsamt? Naivt?
Dina konspirationsteorier får du behålla för dig själv.
Nej, naturligtvis tänker jag inte diskutera med dig utifrån den texten. Jag tänker inte kontrollera några procentsatser och jag tänker inte diskutera ditt sätt att skriva (ja, eller citera, då) om journalistik och inget, jag upprepar inget, skulle förmå mig att försöka diskutera nämndemannasystemet med dig på de premisser som du ställer upp.
Nåja, Mattias Karlsson tycker sig i alla fall kunna lita på Expos trovärdighet.
http://www.dn.se/nyheter/politik/expo-hyckleri-att-sd-sokte-hjalp-fran-oss-mot-neofascister/
Men om det inte efterlevs så är det ju ett helt annat problem. Att människor hamnar mellan stolarna är alltid ett problem, men det är oberoende av om du är svensk medborgare eller inte. Det finns garanterat asylsökande som också hamnar mellan stolarna.Det där var inte för mig ett bra exempel då saker och ting inte alltid efterföljs som det skall. Hur många människor har vi inte läst om som hamnat mellan fk/soc/ams t.ex?
Vem har det mest att göra med. Den regering som satt reglerna eller invandrarna/flyktingarna/muslimerna?Det där var inte för mig ett bra exempel då saker och ting inte alltid efterföljs som det skall. Hur många människor har vi inte läst om som hamnat mellan fk/soc/ams t.ex?
Men det är ok. För mig är expo en avfälling från AFA, oavsett vad som skrivs där (avpixlat skriver säkert något liknande dravel om vad de tillhör eller ej). Uppenbarligen är jag ju inte ensam om att tycka det heller för varför skulle de annars ens behöva skriva att de inte har kopplingar till AFA? Det är för mig helt uppenbart att de faktiskt sympatiserar med AFA (det kan man ju göra utan att ha "kopplingar" till dem) och det räcker för att diskvalificera dem som trovärdiga hos mig.
Vem har det mest att göra med. Den regering som satt reglerna eller invandrarna/flyktingarna/muslimerna?
wow, jag vet inte vad jag ska svara på detta. Förstår faktiskt inte vart du vill komma. Du menar alltså på fullt allvar att man inte är källkritisk om man tycker expo är precis lika illa om avpixlat - bara åt andra hållet? Vad nu källkritik har med det hela att göra förstår jag inte.
För dig är Expo en avfälling från AFA, men har du några belägg för att det är så? Förutom att det står på högerextrema sidor?
Det märks, tro mig det märks väldigt tydligt.
Vart i hela fridens namn kom muslimerna in i bilden? Skojar du med mig? Jag tror inte jag har nämnt muslimer överhuvudtaget. Jag skiter fullständigt i vad människor har för religion. Att du antar att jag syftar på muslimer säger dock mer om dig än om mig.
Jag har inte heller sagt att det är invandrarnas eller flyktingarnas fel. Självklart är det inte deras fel att regler inte efterföljs. Jag argumenterar för det politiska i stort, och har så vitt jag vet inte sagt att det är någon annan än politikernas fel att situationerna ser ut som den gör.
Det där tycker jag är ett problem med den här diskussionen. Folk drar sådana långsökta kopplingar från integrationspolitiken så det inte har någon koppling längre. Antingen så menar du att problemet att en del personer inte får nödvändig tandvård är kopplat till asylsökande, eller så menar du inte det och då borde det inte tas upp i den här tråden.
. Tandvårdsfrågan tog jag upp eftersom det diskuteras huruvida vissa är värda mer än andra och jag ville då peka på att jag inte tyckte situationen är rättvis idag.
.
Jag följer inte tråden men ni kanske har missat etikprofessorn på Metro. Metro läses väl inte så mycket på vischan. Att det var vissa problem i behandlingen av en sjuk person som går på medicin är väl klart att det går att diskutera.Av allt att döma får vi se Jimmie Åkesson hos Skavlan på fredag.
Instinktivt tycker jag att det är för j-ligt. Samtidigt som det väl kanske är bättre att inte tiga ihjäl fasonerna.
Vad säger buke? Är det galet tänkt eller helt OK att han ges så mycket utrymme?
/tanten - aningen illamående
Nej, du och andra svenska medborgare har mycket större rättigheter än vad asylsökande har.
Nej, du och andra svenska medborgare har mycket större rättigheter än vad asylsökande har.
Kostnaden är olika, och det tycker jag inte är rättvist. Du kan säga och tycka vad du vill om det, men jag tycker inte att det är rättvist att det kostar 50:- för asylsökande men mååånga tusenlappar för mig.
Fast det är inte sanningen... De som av olika anlednignar saknar pengar, får hjälp med akut tandvård. Om det kostar många tusenlappar för dig så beror du på att du har många tusenlappar och för att du vill ha hjälp med mer än akut tandvård.
Kan bara beklaga att jag inte kunde förutse din känsla och att du naturligtvis inte vill diskutera textens innehåll med mig.
Att du känner att du måste understryka och upprepa att inget skulle förmå dig att diskutera nämndemannasystemet med mig.
Nu var det inte just nämndemannasystemet jag bad dig analysera utan tänkte att du som gav oss en lektion i källkritik kunde ha fått chansen att visa vikten av densamma genom att påvisa felaktigheter i en text.
Jag vet inte vilka premisser jag ställt upp, mig veterligen har jag inte ställt några villkor alls.
Det spelar nog ingen roll, tror att jag fick en dörr i ansiktet här.