åh herregud jag kommer aldrig klara detta! :'(

Sv: åh herregud jag kommer aldrig klara detta! :'(

*svarar alla igen*

tyvärr ingen bebis, har bara varit ute i stallet några timmar och tänkt på annat ;) Är kanon att sitta och snacka skit ute i friska luften, det är nästan så jag glömmer bort att det gör ont ;) känner mig dessutom grymt trygg ute i stallet då det i princip är gångavstånd upp till huddinges förlossning om det skulle vara nått, haha.

Behövde aldrig ringa förlossningen inatt, sambon bullade upp mig med kuddar i sängen ist, gav mig massa massage (:love:) och värmde vetekuddar... så inatt har jag sovit 3 timmar! Och sen imorse lyckades jag sova nästan en hel timme till! så nu är jag utsövd!:D

Får se om det blir till att ringa förlossningen lite senare ikväll iaf, för just nu är det lugnt men ungefär var 20:e min (men ej regelbundet) kommer det toppar av smärta som gör mig helt yr och illamående... och då får jag panik igen... men däremellan är det iaf lugnt. Försöker att aaaandas som jag fick tips om här i tråden, men när det gör sådär ont kan jag inte tänka på nått annat alls än smärtan, och då blir ju andningen därefter (hysterisk)...

ska gå och lägga mig i ett varmt bad nu och vänta på att sambon ska komma hem... får se vad han tycker om att ringa förlossningen.... Är ju lite rädd att jag ska tas som hysterisk om jag ringer förlossningen stup i kvarten... men åh, allt är så läskigt... värsta är ju att jag inte vet hur värkar känns, alla säger bara att man VET när värkarna kommer... men hur faen känns dom då? :p

så sa dom till min syster åxå, "du vet när det är en värk, den är en början, en topp och ett slut och vila därimellan."
min syster värkar var konstanta. ingen början, inget slut, bara värk. :D
ring hellre en gång för mycket än en gång för lite tycker jag!!!

det finns nog ingen som kan säga hur det blir och hur det känns och vad som ska hända, det är nog väldigt individuellt tror jag.

för att citera min sambo: "ta en alvedon, så ska du se att det går över." :D;)

ja hejjar fortfarande iallafall!
:banana::bump::banana:

haha din sambo har aldrig haft förvärkar iaf, tro mig, här hjälper inte alvedon ;)

Läskigt det där med din syster... jag går ju lixom och väntar på att de riktiga värkarna ska starta så att jag får vila emellan dom iaf... för som det är just nu gör det ju mer lr mindre ont hela tiden, bara att det kommer toppar då det är rent överjävligt... faen kanske ska ringa ändå... men är så rädd för att störa dom... vill ju inte ta teletid från nån som verkligen håller på att föda :crazy:

tack för hejjandet, det behövs!

åh, precis å känner jag åxå!!!

sist jag ringde förlossningen frågade jag till å med om hon hade tid att prata lite med mig! (vilket hon givetvis hade....)

å så säger ja till dig som de andra sagt till mig - på förlossningen finns det nog med personal till att både svara i telefon och prata med oroliga kvinns och att hjälpa kvinnor att föda!

hur länge har du kvar? var det på torsdag du skulle ha, eller har jag blandat ihop?

ah jag sa det sist jag pratade med dom också, inledde med "hej jag heter Malin och det är egentligen inget viktigt så om du inte har tid får du lägga på". Hon bara skrattade i andra änden :p

så egentligen VET jag ju att jag inte stör... ändå kan jag inte låta bli att tänka att dom ser ju i min journal hur ofta jag har hört av mig, och att dom sen sitter i fikarummet och bara "suck, nu är det den där hysteriska bruden som ringer igen"...

på fredag är det beräknat.. men känns som om jag alltid kommer vara gravid... är helt inställd på att gå till 10e okt då det är sagt att dom ska sätta igång mig om det inte startat innan dess.

nää, nu ska jag tillbaka till badkaret och aaaandas igen.

Min väninna gick nyligen igenom samma som dig, pinvärkar i veckor. Såpass att hon erbjöds sovdos flera ggr samt citodon.

Dock så säger hon att när det väl är PÅ RIKTIGT då är det helt annat, inte ondare, utan tvärt om. Då VET man att det har verkan och att slutet är nära. Hon hade KUL på förlossningen och direkt efteråt var hon redo för en till.

Och då kan jag lova att hon, när hon gick med förvärkarna från helvetet sa både en och tretton gånger att hon inte ville vara med längre.

Pepp pepp :banana::banana::banana:

Heja dig! :bump::bump::bump:
Eftersom du är öppen är det ju på gång att hända grejer, så kom ihåg att du faktiskt kommer närmare bebis för varje gång det gör ont. Jag vet en annan grej du kan testa när det onda kommer: ta tag i något att hänga i, typ en bordsskiva, sambon eller vadsomhelst. Sen knäar du med benen lite isär, putar bak rumpan och gungar höfterna från sida till sida. Försök andas lugnt och koncentrera dig på rörelsen, så hjälper du bebis neråt. För mig lättade smärtan lite då.

Värkarna tyckte jag kändes som att det tröck neråt (som att vara grymt skitnödig typ fast starkare). Jag hade allt satt i ryggen så kände ingenting knappt i magen.

Men när det tröck neråt sådär var liksom ett konstaterande att nu kommer han ut:p

Dom kommer inte tycka jag är riktigt frisk i huvudet på förlossningen... :( kommer skämma ut mig totalt...

Släpp den där knäppa tanken på att du kommer skämma ut dig! Personalen på förlossningen har lotsat ut ungar ur rädda mammor tusentals gånger, de har blivit nedkletade med allt möjligt och säkert också fått höra de mest innovativa kombinationer av skällsord som mänskligheten skådat när krystvärkarna drar igång, men de har valt det själva för att de VILL vara där och hjälpa Dig.
Det finns INGENTING som kan hända, som gör att du skämmer ut dig.

Och det kommer gå strålande - skrik efter epiduralen du bara, och tala om för personalen att du är osäker och rädd så kan de hjälpa dig på bästa sätt.

Lycka Till!

PS. Det där med att inte vara riktigt frisk i huvudet... det spelar ingen roll... de förlöser dig ÄNDÅ!

det är vanligt att krystvärkarna känns som att man håller på att skita på sig :p

Haha ja minns att jag tänkte typ "Nej inte skita NU!" haha

svarar alla igen:

Tack för allt pepp och stöd, det behövs verkligen! Känns inte lika panikartat längre när jag vet att jag uppenbarligen inte är den enda som haft det här... :p

Det som är så jobbigt att är jag vill ju vara så "duktig" och klara allt själv... vill inte visa mig "svag" och gråta inför andra osv... Har jättesvårt att få hjälp, för jag vill ju visa att jag kan själv. och nu kommer jag vara helt utelämnad till andras kunskap, i en främmande miljö, och det kommer hända oavsett vad jag vill eller gör eller tycker och tänker. Dessutom vet jag ju inte ens HUR det kommer kännas, så jag kan inte förbereda mig lr nått. :crazy:

men öhum... skita ner sig? Min stora skräck är typ att göra på mig när jag väl ligger där :eek: Jag trodde att man fick nån typ lavemang lr liknande? haha annars har jag precis fått en till sak att oroa mig över... :p

Var ute och gick kvällspromenad igår efter idol med sambon, och då började det göra ont på ett annat sätt... som om nån skar i mig på samma ställe som man brukar ha mensvärk, det gjorde skitont men inte värre än det här jag sitter med just nu, bara annorlunda... och dessutom så försvann det ju efter nån minut innan det kom tillbaka... Jag var ÖVERLYCKLIG och bara woho nu har det startat på riktigt... men näää för den känslan försvann inatt :mad:

ååh jag vill ha bebis nu! Fast helst utan att föda...:p

Det är vanligt att det kommer lite lite bajs när man föder. Barnmorskan torkar bort det diskret i så fall.
De bakterierna är bra för imunförsvaret för bebisen, så jag vet inte hur vanligt det är med lavemang numera? Vill man så får man nog lavemang om man frågar.

Många blir lite dåliga i magen när förlossningen är på gång, det är väl kroppens naturliga lavemang.. Så man brukar ha hunnit gå på toa ordentligt innan bebis föds..

Däremot är det ju inte bra om bebis har hunnit bajsa i fostervattnet..

Det kommer att gå så bra för dig att föda !

Snart, snart har du din bebis !

jag tycker att det är toppen att du vågar ventilera alla dina rädslor och upptäcka att - många känner likadant och ingen tycker att du är mesig eller knasig.

Jag fick lavemang har jag för mig - om om jag sket ner mig så brydde det mig inte just då. Däremot hade lillen bajsat i fostervattnet och det var ju mindre bra.

den där skärande känslan fick jag förklarat för mig då jag väntade barn och upplevde den känslan de sa att det kunde kännas så när barnet tränger sig längre ner.
Lycka till med förlossningen, du kommer att klara det galant!
SNART har du din lilla bebis hos dig och kan njuta av att få snuffsa på den där underbara nyfödd-lukten som bara finns där ett kort kort tag!
Kram // blivande barnmorska!

men öhum... skita ner sig? Min stora skräck är typ att göra på mig när jag väl ligger där :eek:

Det är tydligen helt normalt att det kommer lite bajs när man krystar, och BM sa även att det t o m var önskvärt, för då visste de att man krystade RÄTT. Så ta det positivt.

Jag tycker faktiskt sammandragningarna jag har den är graviditeten är värre än de förlossningsvärkar jag hade med sonen! De gör rätt så ont, magen blir hård och jobbig och ständig träningsvärk i livmodern.

Jag fick inte lavemang, försökte gå lite på toa hemma men våga ju inte direkt ta i ;) Det kom pytte lite när jag fick första krystvärken. Min BM höll emot med varma handdukar så hån torkade ju bara bort de och böt handduk.
Det min make var livrädd för under förlossningen var att de skulle komma bajs, för då spyr han, samma sak om jag skulle spytt. Han märkte inte att de kom lite bajs och det har jag inte heller sagt någonting om.

Känns skönt att höra, då kanske det inte blir sååå mkt värre sen på förlossningen...

Jag och killen har också lite svårt för det där... han blir rätt så lätt "äcklad" och jag är rätt pryd av mig... eller ja pryd och pryd men jag är (tyvärr måste jag väl säga) en sån tjej som tycker att det man gör på toaletten är var och ens ensak, och jag skulle tex aldrig kunna säga till min sambo när jag ska gå och göra nr 2. (vilken han ifs tycker är skitkul och gärna retar mig för, bara för att jag tycker det är pinsamt...):p

alla andra: tack för fortsatt pepp och svar på mina dumma frågor :P
Har ju BF idag - men ingen bebis :eek: Vad göra nu lixom? Jag har ju hängt upp hela mitt liv på detta datum sen i feb... Känns skitskumt att vara här nu, för även om jag vet att de flesta barn inte föds på utsatt datum, så är det ju lixom det enda man haft att klamra sig fast vid... ;)

Varför är det inte bra att bebis bajsar i fostervattnet förresten? Vanligt? :crazy:

Gå över tiden är inte precis vad man vill göra !
Jag över tiden 16 dagar.

Det som är dåligt om de bajsar i vattnet är att de kan dra ner det i lungorna och få en bakteriell inflammation.
Min son fick det. Då får de antibiotika.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 118
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 135
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag älskar ju min yoga, både yinyoga och hathayoga och jag har varit på pass med jätte bra instruktörer men hittade ett yinyoga pass jag...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 354
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?