ägarbyte, pass m.m.

starcraft

Trådstartare
Jag har nyligen köpt mig en ny häst, en häst import tyskland med full stamtavla och EU-pass. Jag hade tänkt chipmärka honom nu, behöver jag ha med mig något annat än passet vid chipmärkningstillfället?

Hur gör jag för att anmäla ett ägarbyte? eller behöver man ens det i och med att han inte har licens eller?

Behöver han något speciellt innan man skaffar licens till honom?

Mycket tacksam för svar!

Sv: ägarbyte, pass m.m.

Fast du måste ju ändå skicka in passet och importhandlingarna för registrering. Då får hästen ett datanr samt svenkt pass...eller bara en stämpel i det nuvarande passet.

I vart fall säger infot detta ang importerade hästar.

Sv: ägarbyte, pass m.m.

Jag är inte riktigt säkert då jag ärligt talat aldrig funderat på det, ring Svenska Hästavelsförbundet och fråga dom.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För två år sedan köpte jag min lilla dröm-hästgård. Det har tagit mig många, långa år att komma hit,och vägen hit har varit lång och...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 798
Senast: Raderad medlem 142449
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 673
Senast: svea
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 119
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 795
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama