Adventskalendertråden 2022

Eh... Ja då råkade jag visst beställa Essies kalender ändå. :o Fick 40 % rabatt fast jag inte var ny kund, kanske för att det var så länge sen jag beställde sist? Lite trassel med betalningen, försökte betala med kreditkort, men fick inget felmeddelande utan bara att sidan inte laddades om. Så efter att ha tagit faktura istället så gick köpet igenom.

Tänk så snygg jag kommer vara i januari. :laugh:

Har kalender-ångest..
Tänkte försöka mig på att göra hemmagjord kalender till dottern och ev. maken också.
Själv är jag sugen på att unna mig nån slags smink-kalender men det mest ekonomiska är kanske att köpa det smink man behöver. Jag behöver faktiskt kasta allt och börja om från början, funderar på om jag sminkat mig en enda gång sen pandemin började? Det kommer bli dyrt :arghh: .

Har kalender-ångest..
Tänkte försöka mig på att göra hemmagjord kalender till dottern och ev. maken också.
Själv är jag sugen på att unna mig nån slags smink-kalender men det mest ekonomiska är kanske att köpa det smink man behöver. Jag behöver faktiskt kasta allt och börja om från början, funderar på om jag sminkat mig en enda gång sen pandemin började? Det kommer bli dyrt :arghh: .
Vad för saker i sminkväg vill du ha? För det finns vissa kalendrar som inte är jättedyra. Sen innehåller ju kalendrar inte foundation och sånt eftersom det måste man hitta i rätt färg.

Jag tycker vissa företag är lite konstiga när det gäller kalendrar. Om jag var ett företag som säljer skönhetsprodukter så skulle jag se en kalender som ett sätt att marknadsföra företaget och hitta nya kunder. Så jag skulle se till att göra en bra kalender. Kan man inte göra en bra så skulle jag låta bli. För gör man en bra kalender så kommer man få så mkt positiv marknadsföring genom tex Grääs och andra youtubers och genom facebookgrupper och liknande. Dessutom är det personer som är intresserade av tex skönhet dvs dessa företags målgrupp.

Vad för saker i sminkväg vill du ha? För det finns vissa kalendrar som inte är jättedyra. Sen innehåller ju kalendrar inte foundation och sånt eftersom det måste man hitta i rätt färg.

Sånt som innehåller typ gärna det andra man vill ha, nån ögonskugga gärna palett, läppglans/stift kanske eyeliner och liknande. Jag inte mycket för en massa olika hudvårdsprodukter, krämer och liknande då jag aldrig använder sånt och inte har nåt behöv heller, nagellack går också bort då jag inte kan ha det på jobbet.
Just med färger är jag inte kinkig, jag kan använda allt från bas till knallrosa eller blått även om det kan vara trevligt med lite neutralt också men det kan man ju skaffa själv också.

Sånt som innehåller typ gärna det andra man vill ha, nån ögonskugga gärna palett, läppglans/stift kanske eyeliner och liknande. Jag inte mycket för en massa olika hudvårdsprodukter, krämer och liknande då jag aldrig använder sånt och inte har nåt behöv heller, nagellack går också bort då jag inte kan ha det på jobbet.
Just med färger är jag inte kinkig, jag kan använda allt från bas till knallrosa eller blått även om det kan vara trevligt med lite neutralt också men det kan man ju skaffa själv också.
Jag hade en från make up revolution förra året som passar rätt bra in på den beskrivningen :)

Jag tycker vissa företag är lite konstiga när det gäller kalendrar. Om jag var ett företag som säljer skönhetsprodukter så skulle jag se en kalender som ett sätt att marknadsföra företaget och hitta nya kunder. Så jag skulle se till att göra en bra kalender. Kan man inte göra en bra så skulle jag låta bli. För gör man en bra kalender så kommer man få så mkt positiv marknadsföring genom tex Grääs och andra youtubers och genom facebookgrupper och liknande. Dessutom är det personer som är intresserade av tex skönhet dvs dessa företags målgrupp.

Ja, det där är verkligen obegripligt. Jag som behöver fylla på hela sminkförrådet vill ju ha en kalender mer bra smink som jag kan testa. Blir jag förtjust, så kommer jag att hålla fast vid det märket sen. Det är ju perfekt marknadsföring!

Men just pga hur tex Grääs recenserat, skulle jag tex aldrig lägga en krona på Caia, hur bra de kanske egentligen är…

Har kalender-ångest..
Såg att H&M har en sminkkalender för typ 200-300 kr. Ingen aning om det är bra men det finns lite budgetvarianter ändå. Även essence har en billigare med smink.

Jag har ju varit sugen på den sen jag såg öppningen. Men då måste jag börja måla naglarna mer än varannan månad. :p

Måste och måste… Jag tycker gott man kan unna sig kalendrar, må lite bättre och sen måla när/om man känner för det. Så inte det också blir ett krav helt plötsligt.

Hälsningar hon som tänkt måla naglarna i två veckors tid nu men hela tiden glömmer bort det…

Man kan säkert måla saker med dem med. ;)

Måste och måste… Jag tycker gott man kan unna sig kalendrar, må lite bättre och sen måla när/om man känner för det. Så inte det också blir ett krav helt plötsligt.

Hälsningar hon som tänkt måla naglarna i två veckors tid nu men hela tiden glömmer bort det…
Kalendern tycks vara slutsåld nu, får inte upp den när jag söker.
Både bra och dåligt. 😜

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 123
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
72 089
Senast: Blyger
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
54 55 56
Svar
1 114
· Visningar
50 994
Senast: Elendil
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
733

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka