Adventskalendertråden 2022

Nu har jag inte haft någon kalender på flera år så i år ska jag faktiskt unna mig en enda, från Pärlans konfektyr. Jag står inte ut med en massa små plastförpackningar och pryttlar, men i detta fall finns det inte ens en mikroskopisk risk att den ska innehålla onödiga prylar som kastas eller som jag inte tycker om. :d

Och så kunde jag dessutom råka beställa hem lite kolasås med smaken äpple/kanel + en del lösa kolor när jag ändå var inne och klickade. Vore ju synd att inte skicka ett ordentligt paket när de ändå ska, liksom.

Jag satt och funderade på vad fler kalendrar jag ska ha i år, och kom att tänka på polkagrisar. Har googlat mig halvt ihjäl och tänkt att det nog inte existerar, men så damp det ner ett mail från Coolstuff att de snart ska få in en polkagriskalender :d
Coolstuff har mailat ut en kod som ger 20% på alla kalendrar t o m 30/9. Någon som ville ha delikatesskalendern? :D
Men va! Jag har minsann inte fått något sådant mail :cautious: Är du VIP-medlem eller? :p

Har tittat närmare på delikatesskalendern och det är bara en sak i den jag tror jag inte tycker om. Och att köpa saker till en egen kalender kostar ju en del. Och har jag delikatesskalendern blir det ju ingen pralinkalender.
Men ska fundera någon dag till.

Om det är samma innehåll som förra året så var julkakan på julafton oätbar men det andra väldigt gott. :d

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 116
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
72 087
Senast: Blyger
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
54 55 56
Svar
1 114
· Visningar
50 994
Senast: Elendil
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
728

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Inredningstråden nr3
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar