Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dagen lucka innehöll en primer från Sleek, vilket känns lite... tråkigt. Älskar verkligen deras ögonskuggor och andra paletter som känns förhållandevis lyxiga, men det här är mest jaha.
Igår innehöll kalendern en mask med......... kolloidalt silver @athena_arabians
Utöver den här lilla detaljen så var det helt ok ingredienser i, men vad ska man säga liksom...."För lite extra jul-glow"
Jag har verkligen inte alls koll på hudvård direkt men har ju samma kalender som du. Använde retinolserumet (Medik8) igår kväll och då blev huden väldigt röd på sina ställen, så satte på det där lugnande fuktserumet från Make p:rem som vi fick häromdagen efteråt - hoppas det inte förstörde något att använda bådaDagens Skincity är en gammal kompis, Klairs Supple Preparation Toner. Hands down den bästa tonern jag använt, mild och återfuktande. Funkar bra när man överdrivit användning av retinol... har jag hört
Jag har verkligen inte alls koll på hudvård direkt men har ju samma kalender som du. Använde retinolserumet (Medik8) igår kväll och då blev huden väldigt röd på sina ställen, så satte på det där lugnande fuktserumet från Make p:rem som vi fick häromdagen efteråt - hoppas det inte förstörde något att använda båda
Dagens toner lät bra.
Om jag analyserar min hud rätt så är den lite känslig och lätt för att bli torr framförallt i pannan och runt munnen, men samtidigt också lätt att få små blemmor/röda prickar på panna, näsa och runt mun.
Tack för tips! Då gjorde jag rätt i alla fall Läste också på skincity att de rekommenderade 2 gånger i veckan i början, tror jag håller mig till detVar försiktig med retinolen och vänj in huden (gör alltså inte som jag gjorde, 1% retinolserum både morgon och kväll kontinuerligt direkt det gjorde ONT). Dvs ett par gånger i veckan en gång per dag till att börja med (serumet från Medik8 är inte så starkt heller, 0,3%). Det var jättebra att du följde upp med fuktserumet, jag använder alltid fuktserum efter retinolserum.
Klairs toner är helt underbar också (den ska ju på innan serumet/serumen). Kom ihåg att använda solskydd på dagen när du använder retinol bara (alltså inte bara de dagar du använder det utan alltid, de flesta aktiva serum gör huden känslig för UV-ljus).
Tack för tips! Då gjorde jag rätt i alla fall Läste också på skincity att de rekommenderade 2 gånger i veckan i början, tror jag håller mig till det
Just det, det där med solskydd låter bekant! Har en dagkräm med SPF i så ska ta och använda den.
Jag är också känslig för för mycket SPF i ansiktet. På sommaren har jag dock kört EWYs Face Mousse som ett extra lager över min vanliga hudkräm och den verkar jag tåla utan problemKlairs UV Essence är en helt underbar SPF. Den är lite meckig att få tag på i Sverige men finns ibland på Tradera. Det är den enda kräm med hög SPF som min hud tål fullt ut (jag reagerar ofta på krämer med hög SPF). Dr Ceuracles SPF är också bra men är inte tillräckligt återfuktande för mig (men jag är en extrem torris).
Jag är också känslig för för mycket SPF i ansiktet. På sommaren har jag dock kört EWYs Face Mousse som ett extra lager över min vanliga hudkräm och den verkar jag tåla utan problem
Oh du kommer alltid med så bra tipps, ska helt klart kolla upp denna då jag hatar vanlig solskydd och jag måste ha det när det är sol ute.Klairs UV Essence är en helt underbar SPF. Den är lite meckig att få tag på i Sverige men finns ibland på Tradera. Det är den enda kräm med hög SPF som min hud tål fullt ut (jag reagerar ofta på krämer med hög SPF). Dr Ceuracles SPF är också bra men är inte tillräckligt återfuktande för mig (men jag är en extrem torris).
Synd att den är så krånglig att få tag på dåJag tål den men jag tycker inte om känslan av den. Klairs UV Essence går in som en vanlig fuktkräm, jag är faktiskt imponerad.
Oh du kommer alltid med så bra tipps, ska helt klart kolla upp denna då jag hatar vanlig solskydd och jag måste ha det när det är sol ute.
Synd att den är så krånglig att få tag på då
Ska mejla på en gångDr Ceuracle finns både på Skincity och Glowid. Kontaktar du någon av dem kan du säkert få ett prov, det finns provförpackningar med den