Adventskalendertråden 2020

ED3C7348-9C19-437F-A1B5-1AD8267E9C89.webp

Jag har haft lakritsfabrikens i två år men testade i år Bülows. Jag är tyvärr inte så nöjd med Bülows, tycker det är för många som är snarlika och för lite i luckorna (vi är två som delar). Jag tittar istället avundsjukt på bilderna här på Lakritsfabrikens luckor, nästa år går jag garanterat tillbaka till dem! Tycker också att de är generösa med mängden.

Jag är också lite tveksam till Bülows. Nästa år kanske jag ska kolla om det finns nägon lokalproducerad kalender istället och se om den är god :)

Jag är verkligen jättenöjd med Kahls Kaffekalender, tycker det varit riktigt bra kaffe alla dagar rent kvalitetsmässigt, men vissa dagar har det varit så himla gott! Jag gillar bäriga och syrliga kaffesorter som inte är mörkrostade har jag nu kommit fram till.
Också kul att läsa om alla sorter, vissa är verkligen speciella och inget man hittar i vanlig affär.
Rekommenderas!

Inser också att jag missat lyssna på de senaste dagarnas Flashback forever-luckor, tror jag ska göra det senare i eftermiddag.

Jag är också lite tveksam till Bülows. Nästa år kanske jag ska kolla om det finns nägon lokalproducerad kalender istället och se om den är god :)

Såg precis en beställning som gick loss på lite över 700 kr från Bülows. Smakade när den kom, ingen av smakerna faller mig på läppen. Enbart chokladöverdragen lakrits och rätt läskiga puder på det (6 olika sorter). Tycker inte själva lakritsen är något att hurra över heller.

Jag tror ju tyvärr att de flesta trisskalendrarna är helt utan vinst, som det är med alla lotter, så jag har inga stora förväntningar.
Jag tror att man har större chans om man köper vanliga trisslotter (i en bunt) och gör en egen kalender. Jag fick såna kalendrar ett par gånger som liten och vann åtminstone ett par gånger. Frågan är dock om man får tillbaka pengarna, jag fick ju mina kalendrar :D

Jag tror ju tyvärr att de flesta trisskalendrarna är helt utan vinst, som det är med alla lotter, så jag har inga stora förväntningar.

Om jag minns rätt från baksidan på mina (jag köpte en av varje storlek, men skrapade en lott i taget istället för en lucka i taget så har redan lämnat in dem.. :angel: ) så är det vinst på ungefär hälften av dem. Jag vann på båda mina i år - jag vinner faen aldrig! En anledning till att jag bara köper triss vid jul.. Men ja, det blev bara lite lite mer än lotternas värde totalt, många vinster är ju just såna småbelopp.

Liknande trådar

Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
54 55 56
Svar
1 114
· Visningar
50 994
Senast: Elendil
·
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
72 087
Senast: Blyger
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
203
Senast: zassoo
·
Mat Om ni bakar, vad ska ni göra för gott inför jul? 🤩 Jag tycker listan på allt gott jag vill göra bara ökar varje år 😂 Mina planer är *...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
4 760
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare