Adventskalendertråden 2020

Ni som har lakritskalender, är det salt- 🤩 eller sötlakrits 🤢?

Finns en anledning att jag inte vågat köpa 🤣

Ikeas kalender levererar i år igen. Är 1 lucka som inte riktigt var min grej annars är det min favoritkalender. Triss glömmer jag skrapa 🙈 müslikalendern är mysig men osäker på om jag vill ha den nästa år också. 🤔
Lakritsfabriken har haft en del salt, ingen bara söt men några toffee med olika smak. Jag är nöjd!

Står det om det är söt eller salt? Mannen är tvärtom mig så då hade jag kunnat ge de dagarna till honom

Har det varit mycket chokladdragerat, eller mest bara lakrits?

Köpte haupts till maken i år, och där har majoriteten varit chokladdragerat, vilket han tycker mindre om.
En del chokladdragerat, men mest inte.

De som är salt har det stått det på.

16080602743437393970188295527317.webp

Lucka 15 från Essie. Tejp, eller presentband, kanske? Föredrar när det är nagellack i luckorna men okej då 😁

Så här lite mer än halvvägs igenom lakritskalendrarna så är jag väldigt nöjd med Lakrits by bülow men inte så speciellt nöjd med Haupt lakrits.

Så sjukt nöjd med min kalender från lakritsfabriken. Väldigt generös mängd lakrits i varje lucka 🥰
Jag har haft lakritsfabrikens i två år men testade i år Bülows. Jag är tyvärr inte så nöjd med Bülows, tycker det är för många som är snarlika och för lite i luckorna (vi är två som delar). Jag tittar istället avundsjukt på bilderna här på Lakritsfabrikens luckor, nästa år går jag garanterat tillbaka till dem! Tycker också att de är generösa med mängden.

Liknande trådar

Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
54 55 56
Svar
1 114
· Visningar
50 994
Senast: Elendil
·
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
72 088
Senast: Blyger
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
203
Senast: zassoo
·
Mat Om ni bakar, vad ska ni göra för gott inför jul? 🤩 Jag tycker listan på allt gott jag vill göra bara ökar varje år 😂 Mina planer är *...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
4 760
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?
  • Svensk politik nr 3