Adventskalendertråden 2020

Supergod pralin idag! Den smakade knäck, men skulle tydligen vara gräddkola. ;) Fikonmarmeladen var god sist, så den slinker nog ned nu med.

CC34539C-E5F1-411D-86D0-28BCB73CC74D.webp

Jag gillar verkligen SkinCity-kalendern.
Testade Cloud bar igår när jag tvättade ansiktet och så himla mjukt och lent det blev plus löddrade bra. Kändes väldigt dryg!
Använde sheet-masken som låg i gårdagens lucka på kvällen. Tyckte det drog in fint i huden och den kändes väldigt återfuktad. Plus att det var mycket serum över så att räckte till min sambo också.

Jag gillar verkligen SkinCity-kalendern.
Testade Cloud bar igår när jag tvättade ansiktet och så himla mjukt och lent det blev plus löddrade bra. Kändes väldigt dryg!
Använde sheet-masken som låg i gårdagens lucka på kvällen. Tyckte det drog in fint i huden och den kändes väldigt återfuktad. Plus att det var mycket serum över så att räckte till min sambo också.

Jag gillar den också och kommer att köpa den nästa år om jag har råd. Den är dyr men jag tycker den hittills varit värd pengarna. Givetvis påverkar det att jag redan använder många av deras märken, det ökar ju sannolikheten att det är produkter jag gillar.

Edit: Gillade du masken kan jag rekommendera dig att titta på mer K-beauty, jag är helsåld!

Te: ginger cranberry, också repris och en favorit. Tror tesmakerna börjat om nu.
Ljus: balsam snow och juicy red apple (första luktar sådär, den andra luktar jättegott)
Popcorn: mint chocolate, goda men gud så märkligt att äta popcorn med mint smak 😂 smakar lite som after eight.

Bifogade filer

• IMG_20201215_091848.webp
    IMG_20201215_091848.webp
    61,3 KB · Visningar: 6
Rolig form på pralinen, men inte så god (kaffe, enligt lappen ”pepparkakskaramell” och ingen pralin öht ska smaka kaffe. Hm...). Hallonmarmeladen var god sist. :)

Jag kände mig dock ganska förvirrad när lucka 14 redan var öppnad. Var helt säker på att det var 14 idag. Vart tar dagarna vägen???

26431A2A-E00C-4625-902E-9BB7D517459C.webp

Har haft fullt upp med sjukdom i familjen, nått som gått på rundgång här i huset, inget allvarligt men vi har alla varit väldigt trötta. Nu börjar vi bli friskare allihop så jag passa på å fira med en ansiktsmask från Camilla Pihl idag, vilket var en av dom senaste luckorna ^^

Skickar en bild på senaste dagarnas fångst, den svarta är till håret och luktar jättegott👌✨🎄 nu har jag fått två ansiktsolja, aldrig prövat innan men tror jag tycker om det. Är mycket jag inte provat i Lykos kalender förr, är väldigt nöjd med den hittills.

Tycker om rituals kalender också men sedan vi är 3? tror jag som har därifrån så fokuserar jag på Lykos tänker jag ☺️

Bifogade filer

• IMG_20201215_130803257.webp
    IMG_20201215_130803257.webp
    74,2 KB · Visningar: 19
Ni som har lakritskalender, är det salt- 🤩 eller sötlakrits 🤢?

Finns en anledning att jag inte vågat köpa 🤣

Ikeas kalender levererar i år igen. Är 1 lucka som inte riktigt var min grej annars är det min favoritkalender. Triss glömmer jag skrapa 🙈 müslikalendern är mysig men osäker på om jag vill ha den nästa år också. 🤔

Dagens Skincity var en bodylotion från Decleor, ett märke jag använde förut men glidit ifrån. Den luktar gott så den kommer att användas om än inte köpas (allt som inte luktar för starkt används upp här, min hud är vinterknastertorr!).

IKEAs chokladkalender är fortfarande ok även om min preferens är lite mörkare och bittrare choklad. Pralinerna är välgjorda av förvånansvärt god kvalité med tanke på priset.

Liknande trådar

Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
54 55 56
Svar
1 114
· Visningar
50 994
Senast: Elendil
·
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
72 088
Senast: Blyger
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
203
Senast: zassoo
·
Mat Om ni bakar, vad ska ni göra för gott inför jul? 🤩 Jag tycker listan på allt gott jag vill göra bara ökar varje år 😂 Mina planer är *...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
4 760
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar