Adventskalender 2021 - öppningstråden

Visa bifogad fil 81544

Gröt med äpplen och russin. Förra gröten var visst plommon. Russinen kan jag ändå vara utan även om de inte var lika dåliga som plommonen. :p
Däremot så kokar den över fast jag följer deras instruktioner. :cautious:

Teet är Earl Grey Cream, svart te blandning med earl grey som bas och har bla lime och vanilj i ingredienslistan. God, bergamotten tar inte över som i många andra earlgreys. :up:
Sänk effekten på micron så borde det lösa sig
 
B6135493-870F-4A5E-A85B-D759A0925062.jpeg


Grönt te med vanilj, mint och mango från English Tea Shop.
Karameller med vanilj och passion från Karamelleriet.
Varm choklad med chili från Chokladhuset.
Kokostryffel och amarettotryffel från Lauenstein.
Strawberry cheescake från MyMüsli.
Aqua brush duo från Penstore.

Allt ätbart har varit gott. Varma chokladen har sting (!). Lite väl mycket chili för min del men helt ok. Pennan för jag nog googla tutorials på, har aldrig använt.
 
Sänk effekten på micron så borde det lösa sig
Fast då blir den väl för låg. De rekommenderar 700, min micro har 750, lägre effekt är 500. Det konstiga är att den första gröten från kalendern kokade inte över? :confused1: Å då mätte jag upp exakt 2dl som de säger man ska och det blev mer än deras markering på förpackningen. Så de andra 2 som då kokat över har jag bara fyllt upp till deras markering. O_o
 
Lookfantastic 10,11,12,13 & 14:

Doftljus från Rituals (Sakura)
Ultimune Power Infusing Concentrate
Percy & Reed Wonder Balm hair primer
Iconic Illuminator i färg original
AHC essential real eyecream.

Så nu är jag ikapp med den, nu behöver jag bara bälga i mig allt kaffe jag missat under min helg borta.
 
Fast då blir den väl för låg. De rekommenderar 700, min micro har 750, lägre effekt är 500. Det konstiga är att den första gröten från kalendern kokade inte över? :confused1: Å då mätte jag upp exakt 2dl som de säger man ska och det blev mer än deras markering på förpackningen. Så de andra 2 som då kokat över har jag bara fyllt upp till deras markering. O_o
Du kanske får köra 500 och lite längre istället 🤔 eller 750 men korta tiden något?
 
Fast då blir den väl för låg. De rekommenderar 700, min micro har 750, lägre effekt är 500. Det konstiga är att den första gröten från kalendern kokade inte över? :confused1: Å då mätte jag upp exakt 2dl som de säger man ska och det blev mer än deras markering på förpackningen. Så de andra 2 som då kokat över har jag bara fyllt upp till deras markering. O_o

Är det vatten eller mjölk du kokar med? Är det vatten så borde det ju fungera att koka upp med vattenkokaren, hälla över och låta stå några minuter.
 
Är det vatten eller mjölk du kokar med? Är det vatten så borde det ju fungera att koka upp med vattenkokaren, hälla över och låta stå några minuter.
Mjölk eftersom det är det de rekommenderar. När jag gör "vanlig" gröt så gör jag på vatten men då äter jag ju med mjölk till sen istället.
 
Textursprayen ser spännande ut, återkom gärna med vad du tycker om den :D
Absolut, det ska jag! Får bli nästa gång jag orkar fixa håret innan jobbet. Jag börjar 7 på morgonen och nu i december när jag har en halv julmarknad att öppna varje morgon blir det inte mycket fix innan. Mina kollegor får stå ut med det här gamla rucklet 😂

Så avis på alla dina!
Har bara Macs.
Missade Skincitys som jag ville ha... Super, supernöjd med Mac dock! :heart
Brynfixering använder jag inte och lipglosset, var i kletigaste laget för mig, så dom har jag gett bort, men annars är det lite wow!
Primern hade jag inte testat tidigare, och den kommer jag köpa så fort den tar slut. Bästa primern jag har haft!
Hoppas det "håller in i mål". Känns som att jag redan har "räknat hem" den.
Åh jag instämmer! Älskar Macs produkter, speciellt läppstiften! Ögonskuggorna är också jättefina. Väldigt bra kalender!
 
IMG_20211215_061025.jpg


Dagens:

Hallonsylt från Cartwright & Butler. Ska vi gissa att den smakar himmelskt till kexen och kakorna? :D
Grönt julte från Kahls
Äpple/kanel/makadamianötter/granola från MyMüesli

Spray från Sniphs, ska användas till rumsytor. Har inte testat men tydligen ska man spraya på en yta och sen torka av, får se om det luktar gott efteråt 😅
Moisturizer från Vitamin C-serien i Bodyshops
Nuxe-olja från NordicFeel (Mixed) till hår, kropp och ansikte. Fick en annan olja från det märket i den andra kalendern, oklart vad det är för skillnad.
Clinique High Impact Mascara (fullstorlek) i NordicFeels första
Ögonkräm från origin i Kicks
Läppstift från Mac, färg Ruby Woo
Volymschampo i Schwarzkopf
Stor cream cleanser från Revolution i Zalandos
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 967
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 672
Senast: Hermelin
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
60 270
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Parfym
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp