Adventskalender 2021 - öppningstråden

B5D2F99C-0EA7-40C0-B8EB-79899BC3136F.jpeg


Vi närmar oss slutet :p
Idag blev det glittrig (?) penna från Penstore.
Varm choklad med pepparkaka.
Karameller med kanel.
Vitt te med bl.a. choklad.
Jordgubbs-/chokladmüsli.

Pralinerna har jag inte öppnat ännu, det blir em snacks.
 
M var oklar smak idag. Tror det var de där chokladtäckta med lakritspuder. Fast jag fick ingen lakritssmak i munnen. Kanske kakao? V var lime med apeslinpuder dvs diskmedel. :( Kinder frasig våffla så den var god.

I sminkkalenderns lucka var det tomt. Så trist! Skakade lite på kartongen och vips dök det upp ett sånt där verktyg man petar under naglarna med. Jag hade dock föredragit det i trä istället för plast, men det funkar. Från Body shop fick jag duschtvål med shea (dvs samma lukt som schampot) och från Clinique en liten tub med en ansiktsmask. Ev att man kan ha den på över natten?

9218B9D9-5B0D-404D-BBFD-940C34D4F517.jpeg
 
@Habina: Ja, det är en nattmask som inte ska sköljas av. Den är väldigt bra nu på vintern, jag blir enormt torr av kylan.

Jag går bara och väntar på att bli torr. Har ju flera produkter nu som ska hjälpa mot torr hud. Men det verkar jag bara få i extrem kyla (vilket jag numera undviker om det går) och när jag duschat länge. Får väl bli lite extra lyx nån kväll helt enkelt. :)
 
Jag går bara och väntar på att bli torr. Har ju flera produkter nu som ska hjälpa mot torr hud. Men det verkar jag bara få i extrem kyla (vilket jag numera undviker om det går) och när jag duschat länge. Får väl bli lite extra lyx nån kväll helt enkelt. :)

De funkar ju bra ändå men jag förstår hur du menar :D

Edit: Jag börjar torr-klia bara jag tittar på en vattenkran på vintern, oavsett temperatur :cautious:
 
Nagellack från Yves Rocher, fin färg :) Blir spännande att testa hur väl den håller! Aldrig testat nagellack från YR tidigare.

Saltlakrits med vit choklad, saffran och lingon från Haupt, jag är inte förtjust i saffran men den var faktiskt helt okej ändå.

Värmeskyddande mist från R+Co Bleu i Lyko 24K-kalendern, rejäl storlek och känns lyxig, ska testa den någon dag med min vågtång 😁

IMG_20211213_100412.jpg
 
Dagens:

Mjölkchoklad (drick) från Cartwright & Butler 😍 perfekt med något drickbart i barnsmak för min del 😂
Hallon/chokladmusli från MyMuesli
Tesmak Vintersaga från Kahls

Två ansiktsmasker från Nordicfeel (första)
System Professional från Nordicfeel Mixed. Har redan fått en sån i den andra NF-kalendern och inte hunnit testa än men tror att det är en produkt som jag kan gilla.
Eyeliner från Kiko i Zalandos
Hårmask och Hårcleanser (?) i Sniphs
Lipglass från Mac
Läppbalsam från Budgie i Kicks Hudvård
Läppbalsam i tre olika smaker från Bodyshop
Och.... Hårmask för blondiner i Schwarzkopf 😩 nää hörrni, nu vill jag inte ha något mer för blondiner!

IMG_20211213_164533.jpg
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 969
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 678
Senast: Hermelin
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
60 270
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 437

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp