Adventskalender 2021 - öppningstråden

Börjar misstänka att mina praliner har bytt plats för jag hade viol idag. O_o

Är det bara min eller är det väldigt svårt att få tag i pralinerna?
Det kan ju vara så att alla är olika. Tror de packas för hand så de kanske inte brydde sig om att få dem lika. Var det inte någon mer här som hade Johannas? Som kanske har en helt annan ordning?

De är lite svåra att få upp. Men jag vänder upp och ner på kalendern och då är det inga problem. De oöppnade håller sig på plats.
 
03D0D757-3D89-4CC4-B9A8-B1C7B22FB5B2.jpeg

Dagens luckor. Väldigt glad för hudkrämen som jag varit nyfiken på, den luktar så gott! Hårbehandling känns högst nödvändigt till mitt torra hår och skrubbhandsken är en helt okej utfyllnad.
 
_20211214_071313.JPG

Skincity: Deras egen handsprit (vilket iofs kanske är vältajmat med tanke på coronaspridningen... :D ).
GlowID: Dr Ceuracle Royal Vita Propolis Ampoule, i originalstorlek! :bump:(den säljs i 15 och 30ml). Helt underbart serum som ger otrolig glow, speciellt kombinerat med ett C-serum :up:
 
20211214_071329.jpg


Gröt med äpplen och russin. Förra gröten var visst plommon. Russinen kan jag ändå vara utan även om de inte var lika dåliga som plommonen. :p
Däremot så kokar den över fast jag följer deras instruktioner. :cautious:

Teet är Earl Grey Cream, svart te blandning med earl grey som bas och har bla lime och vanilj i ingredienslistan. God, bergamotten tar inte över som i många andra earlgreys. :up:
 
IMG_20211214_061915.jpg


Smöriga kex från Cartwright & Butler. Say no more 😍
Chaite från Kahls. Perfekt, jag älskar chai!
Årets godaste(?) müsli från MyMuesli! Jag har inte provat än men alltså... Strawberry/cheesecake, det kan inte bli fel! 😂

Kryddig parfym från Sniphs
Kroppskräm från Kicks Hudvård
Jättefin ögonskugga från Mac, Expensive Pink
Handkräm och fotkräm från Hempserien i Bodyshops
Osis+spray i Schwarzkopf, ska ge textur.
Glamglow mudmask i Zalandos
Moisturizing cream från Babor i Nordicfeel (första)
Cleansing wipes i NordicFeels Mixed
 
Idag fick jag en liten förpackning med Balance Me Vitamin C Repair Serum, som jag inte tidigare testat. Så det ska bli roligt!

I förrgår (tror jag?) så var det en gammal goding - Molton Brown Bath & Shower Gel Delicious Rhubarb & Rose, som var med i Lookfantastic-kalendern förra året. Den är ju inte som min älskade Fiery Pink Pepper (som jag stiftade bekantskap med via. Lookfantastic 2019), men en av mina favoriter. :)
 
Litet serum från Lyko (börjar tappa hoppet om fler fullstora produkter)
Hårinpackning/behandling från Yves Rocher
Lakritsbåtar från Haupt
Sen vet jag inte vad det var från nagellackskalendern för jag slet upp en hel sida igår (det är en kub) för att få ut nån konstig pinne. Så då såg jag vad som var i de andra luckorna på den sidan istället. Tror nog att jag öppnar hela ikväll istället för nu är den ju ändå lite förstörd 😇😅 (men kommer så klart inte spoila det i förväg)
 
Visa bifogad fil 81539

Smöriga kex från Cartwright & Butler. Say no more 😍
Chaite från Kahls. Perfekt, jag älskar chai!
Årets godaste(?) müsli från MyMuesli! Jag har inte provat än men alltså... Strawberry/cheesecake, det kan inte bli fel! 😂

Kryddig parfym från Sniphs
Kroppskräm från Kicks Hudvård
Jättefin ögonskugga från Mac, Expensive Pink
Handkräm och fotkräm från Hempserien i Bodyshops
Osis+spray i Schwarzkopf, ska ge textur.
Glamglow mudmask i Zalandos
Moisturizing cream från Babor i Nordicfeel (första)
Cleansing wipes i NordicFeels Mixed
Textursprayen ser spännande ut, återkom gärna med vad du tycker om den :D
 
IMG_20211214_082636.jpg


Pralinen är jordgubbskola :d

En novell idag, det är alltid kul!

En dual brush pen. Jag är så dålig med brush pens men jag gillar dem ändå :laugh:

Shampoo från body shop, det ska vara för väldigt torrt hår och just nu finns det nog inget torrare hår än mitt 😅
 
Det kan ju vara så att alla är olika. Tror de packas för hand så de kanske inte brydde sig om att få dem lika. Var det inte någon mer här som hade Johannas? Som kanske har en helt annan ordning?

De är lite svåra att få upp. Men jag vänder upp och ner på kalendern och då är det inga problem. De oöppnade håller sig på plats.


Nu fick mysteriet sin lösning, det är väldigt dåligt tryck på vissa av mina luckor så jag öppnade visst lucka 18 igår men den halva 8:an såg ut som en 3:a. I den riktiga lucka 13 låg ju pepparkaka.
 
Det kan ju vara så att alla är olika. Tror de packas för hand så de kanske inte brydde sig om att få dem lika. Var det inte någon mer här som hade Johannas? Som kanske har en helt annan ordning?

De är lite svåra att få upp. Men jag vänder upp och ner på kalendern och då är det inga problem. De oöppnade håller sig på plats.

Jag också! :D Just nu ligger jag ett par dagar efter, men hittills verkar det stämt bra med vad du fått för praliner, så de är säkert någon viss ordning från början! Men jag kan tänka mig att de kan ha flyttat på sig vid frakten eller att någon enstaka bytt plats av misstag vid packning, nog lätt hänt med den sortens kalender.

Tycker också att de är svåra att få upp ur kalendern @Elendil
 
Litet serum från Lyko (börjar tappa hoppet om fler fullstora produkter)
Hårinpackning/behandling från Yves Rocher
Lakritsbåtar från Haupt
Sen vet jag inte vad det var från nagellackskalendern för jag slet upp en hel sida igår (det är en kub) för att få ut nån konstig pinne. Så då såg jag vad som var i de andra luckorna på den sidan istället. Tror nog att jag öppnar hela ikväll istället för nu är den ju ändå lite förstörd 😇😅 (men kommer så klart inte spoila det i förväg)

Den där pinnen var verkligen hopplöst jobbig. :(
 
Visa bifogad fil 81539

Smöriga kex från Cartwright & Butler. Say no more 😍
Chaite från Kahls. Perfekt, jag älskar chai!
Årets godaste(?) müsli från MyMuesli! Jag har inte provat än men alltså... Strawberry/cheesecake, det kan inte bli fel! 😂

Kryddig parfym från Sniphs
Kroppskräm från Kicks Hudvård
Jättefin ögonskugga från Mac, Expensive Pink
Handkräm och fotkräm från Hempserien i Bodyshops
Osis+spray i Schwarzkopf, ska ge textur.
Glamglow mudmask i Zalandos
Moisturizing cream från Babor i Nordicfeel (första)
Cleansing wipes i NordicFeels Mixed
Så avis på alla dina!
Har bara Macs.
Missade Skincitys som jag ville ha... Super, supernöjd med Mac dock! <3
Brynfixering använder jag inte och lipglosset, var i kletigaste laget för mig, så dom har jag gett bort, men annars är det lite wow!
Primern hade jag inte testat tidigare, och den kommer jag köpa så fort den tar slut. Bästa primern jag har haft!
Hoppas det "håller in i mål". Känns som att jag redan har "räknat hem" den.
 
M var chokldöverdragen lakrits. Tydlig smak denna gång. Ok antar jag. V återigen blodapelsin med (massor av) mandarinpuder. Kändes mer ok den här gången, men inget jag skulle mysa med en helg precis. Kinder hade chokladbit, mumsig som vanligt.

Nagellacket var grått, så snyggt och definitivt en färg jag kommer använda igen. Plus för nagellacken är iaf att de torkar fort. Body shop hade en tvål, jag som älskar fasta tvålar visste inte ens att de hade tvål. Så jag lär köpa fler därifrån. Clinique hade nattkräm, blir spännande att testa.

CB9A4509-0D54-41CD-AC5E-7E74FAC3958F.jpeg
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 969
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 678
Senast: Hermelin
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
60 270
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 437

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp