Adventskalender 2021 - öppningstråden

1C7A9E96-12AE-4CB2-9ED2-AD6CB403A09E.jpeg
 
Dagens haupt var "kryddade" med Carolina reaper igen. Gott men helt vansinnigt starkt. Har ätit en halv och just återhämtat mig efter 20 minuter. Jobbar hemifrån idag, så jag kommer säkert få i mig en och en halv till innan dagen är slut :rofl:
 
976D55AB-677A-478B-B4F9-C36B606A255C.jpeg


Känns lite tråkigt med ett par helt marinblå strumpor men någon gång kanske jag behöver vara neutral. :laugh:

Hade en patient för flera år sedan kommenterade just mina strumpor, ”De flesta läkare är så stela och tråkiga men du har roliga strumpor så du verkar mycket bättre…”
 
M var de där konstiga röda syrliga som jag tror ska vara körsbärspuder. V var persika med passionsfruktspuder, helt ok. Kinder hade mina favoriter med puffar i (måste se var man kan köpa såna sen).

Technic hade en till burk med glitter, kanske att jag experimenterar med de nån gång. Body Shop hade en till ansiktsmask och Clinique en läppkräm som man tydligen ska kunna ha under läppstiftet (jag har börjat titta på Grääs när hon öppnar kalendern varje dag för att förstå vad jag fått).

2A48722F-676B-479E-98CA-5BFC584911B3.jpeg
 
Visa bifogad fil 81617

Dagens:

Hallonsylt från Cartwright & Butler. Ska vi gissa att den smakar himmelskt till kexen och kakorna? :D
Grönt julte från Kahls
Äpple/kanel/makadamianötter/granola från MyMüesli

Spray från Sniphs, ska användas till rumsytor. Har inte testat men tydligen ska man spraya på en yta och sen torka av, får se om det luktar gott efteråt 😅
Moisturizer från Vitamin C-serien i Bodyshops
Nuxe-olja från NordicFeel (Mixed) till hår, kropp och ansikte. Fick en annan olja från det märket i den andra kalendern, oklart vad det är för skillnad.
Clinique High Impact Mascara (fullstorlek) i NordicFeels första
Ögonkräm från origin i Kicks
Läppstift från Mac, färg Ruby Woo
Volymschampo i Schwarzkopf
Stor cream cleanser från Revolution i Zalandos
Du öppnar alltid före mig så jag brukar undvika att kolla vad du får då jag har Nordic Feel.
Men, ansiktsmaskerna du fick igår (?) fick jag förra veckan, likaså mascaran.
Så det verkar inte stämma med siffrorna. Jag saknar dessutom nr 23 (tror jag) men hade två 9. 😁😂
 
Du öppnar alltid före mig så jag brukar undvika att kolla vad du får då jag har Nordic Feel.
Men, ansiktsmaskerna du fick igår (?) fick jag förra veckan, likaså mascaran.
Så det verkar inte stämma med siffrorna. Jag saknar dessutom nr 23 (tror jag) men hade två 9. 😁😂
Jag vet, jag har en kompis med samma kalender och hennes skiljer sig också jättemycket från min. NordicFeel verkar ha kastat i grejerna lite hipp som happ i varenda kalender :laugh:
 
Visa bifogad fil 81635
Ville vara säker på att jag inte råkat översälja Niveas så tänkte att en bild på vad jag fått hittills kan vara bra :laugh: Proportionerna blev lite konstiga på vissa saker och räkna bort balsamsprayen i bakgrunden :D
Det där ser absolut ut som det man förväntar sig att få, Nivea är ju inte ens ett dyrt märke. Men @Görel version lämnar en del att önska 😅 Vore kul om den kalenderns innehåll också kunde visas upp på detta sätt för att kunna jämföra 😜
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 967
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 672
Senast: Hermelin
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
60 270
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp