Adventskalender 2021 - öppningstråden

Dagens varm choklad var Sticky Toffee Pudding White Hot Chocolate. Alldeles för sötsliskig, kunde inte dricka upp.
Har nu gått igenom alla tolv smakerna så härifrån blir det upprepning. Så jag kommer inte dricka varje dag längre då jag faktiskt inte vill ha varm choklad varje dag. Men har 36 påsar kvar att dricka när jag vill resten av vintern (eller det blir ju 33 om jag plockar bort Sticky Toffee).

Ingen vinst på triss.

Pralinen var ingefärsmumma. Mycket god.
Jag förstår dig, det blir ju rätt mycket varm choklad! 😅
 
Dagens Babor var nått med collagen som ska ge jämnare hud, låter trevligt ☺️ och Clinique, en ny typ av ögonpenna. Quickliner hette den, som ett tunt stift. Tror den blir mkt lättare för mig att använda än den från tidigare lucka med flytande eyeliner, det är bra 👌Rituals sparar jag luckorna till när jag å mamma har tid å öppna tillsammans men misstänker idag innehåller ett ljus. Jag tycker mkt mer om hur ljusen luktar i år jämfört med i fjor ☺️

Än så länge är jag väldigt nöjd med mina 3 kalendrar, kommer nog använda allt jag fått till nu. Ångrar liiite på att jag inte har nått ätbart, kanske blir en kinder till nästa år också är jag lite sugen på strumpor 😁
 
IMG_20211212_123011.jpg


Dagens och gårdagens luckor!

Praliner: salt karamell med brynt smör och mandarin/gin. Den med salt karamell var fantastisk, den andra sparar jag till ikväll

Böcker: nej tack till kalla bad, det är kallt nog att bada på sommaren 😅 Liten bok om jul är alltid kul

Penstore: pennvässare är aptråkigt så skönt att ha den avklarad 😅 Älskar färgen på pennan!

Bodyshop: kul kul kul! Aldrig provat någon sheetmask så det blir kul. Perfekt med en ansiktskräm (?) på burk då min börjar ta slut. Jättenöjd!
 
5F0AD792-7E82-4D7D-B76F-2A02B949C45F.jpeg


Blåbär (och andra bär/frukter) från MyMüsli.
Lakrits från Karamelleriet.
Kamomillte från English Tea Shop med kanel, äpple, choklad, apelsin och nypon.
Pennvässare från Penstore.
Irish coffee-tryffel och gin/citrontryffel från Lauensteiner.
Varm choklad ’After Eight’ 60% från Chokladhuset.
Moodpills hasselnöt. (Den på bild är dock körsbär eftersom jag ätit fler än en vissa dagar :angel:) Tyvärr bara 12 unika smaker i Moodpills.
 
Klantiga jag råkade såklart lägga inlägget med dagens öppning i andra tråden, så här kommer det här också:

IMG_20211212_090556.jpg



Chokladfudge från Cartwright & Butler. Den här kommer jag att ge till min mamma, hon uppskattar den garanterat mer än vad jag gör. Varken mörk choklad eller fudge är någon favorit hos mig (undantag fudgen med havssalt, den var jättegod!) så jag tror inte att den här kombinationen är något för mig.
Blåbärsmusli från MyMuesli
Blåbärste från Kahls (hur passande? 😁)

Himalayan Charcoal mask och rengöring från Bodyshop. Helt perfekt! Jag har en burk med masken som jag gillar men som börjar ta slut och rengöringen är jag jättenyfiken på.
Parfym från Sniphs. Luktar knappt något alls?
Botanic repair, schampo från Aveda i Zalandos
Day mask från Löwengrip i Nordicfeels första
Nån typ av ansiktsvård (?) från Clarins i Nordicfeel Mixed
Ansiktsmask från Peter Thomas Roth i Kicks Hudvård. Perfekt, jag gillar den här masken!
Cleanse off oil från Mac
Och... Blondinschampo från Schwarzkopf 😂 samma som jag fick igår i en annan kalender. Inte så lyckat! 😂
 
Klantiga jag råkade såklart lägga inlägget med dagens öppning i andra tråden, så här kommer det här också:

Visa bifogad fil 81446


Chokladfudge från Cartwright & Butler. Den här kommer jag att ge till min mamma, hon uppskattar den garanterat mer än vad jag gör. Varken mörk choklad eller fudge är någon favorit hos mig (undantag fudgen med havssalt, den var jättegod!) så jag tror inte att den här kombinationen är något för mig.
Blåbärsmusli från MyMuesli
Blåbärste från Kahls (hur passande? 😁)

Himalayan Charcoal mask och rengöring från Bodyshop. Helt perfekt! Jag har en burk med masken som jag gillar men som börjar ta slut och rengöringen är jag jättenyfiken på.
Parfym från Sniphs. Luktar knappt något alls?
Botanic repair, schampo från Aveda i Zalandos
Day mask från Löwengrip i Nordicfeels första
Nån typ av ansiktsvård (?) från Clarins i Nordicfeel Mixed
Ansiktsmask från Peter Thomas Roth i Kicks Hudvård. Perfekt, jag gillar den här masken!
Cleanse off oil från Mac
Och... Blondinschampo från Schwarzkopf 😂 samma som jag fick igår i en annan kalender. Inte så lyckat! 😂

Du får bli blondin helt enkelt. :angel:
 
IMG_20211213_082312.jpg


Dagens pralin: saffran/apelsin. Så god! :d

Novell: ingen aning om vem personen är men det kan ju göra det spännande!

Penna: ser fin ut! Metallic, glittrig, guld. Tror den kan bli riktigt fin på svart papper!

Bodyshop: body mist som ska lukta mango. Jag använder aldrig någon doft men det kan väl vara kul att ha om man vill lukta lite gott någon dag. Mist passar mig bättre än parfym, de brukar inte ha lika start doft :)
 
Visa bifogad fil 81488

Dagens pralin: saffran/apelsin. Så god! :d

Novell: ingen aning om vem personen är men det kan ju göra det spännande!

Penna: ser fin ut! Metallic, glittrig, guld. Tror den kan bli riktigt fin på svart papper!

Bodyshop: body mist som ska lukta mango. Jag använder aldrig någon doft men det kan väl vara kul att ha om man vill lukta lite gott någon dag. Mist passar mig bättre än parfym, de brukar inte ha lika start doft :)
Jag läste precis i Secret Santa-tråden, så när jag såg din bild tänkte jag ”neeeej, man får ju inte öppna förrän på julafton!! :nailbiting::nailbiting::nailbiting:”.

:rofl::rofl:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 969
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 678
Senast: Hermelin
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
60 270
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 437

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp