Adventskalender 2021 - öppningstråden

_20211210_101207.JPG

Skincity: Decleor Antidote Serum.
GlowID: En sheetmask från deras egna märke. Jag har inte testat den men andra av deras masker och de har varit bra.
 
Nagellack från Lykos 24K idag, färgen heter Rose Milk. Märket Kure Bazaar är okänt för mig.

Reparerande/vårdande dagkräm från Yves Rocher i miniformat.

Smålänningar från Haupts, en av mina favoriter 😁👌Lakritskaramell med salmiaj, chili och cayennepeppar.

IMG_20211211_092851.jpg
 
IMG_20211211_092746.jpg



Dagens:

English breakfast blend tea från Cartwright & Butler 😍
Müsli med cranberry, pistage och granola från MyMuesli
Pavlovate från Kahls. Lät ju urgott 😂😍

Drops of youth-serum från Bodyshop.
Kroppsolja med cannabisextrat från Tom Hemps
Tre scrunchies i jättefina färger från Schwarzkopfkalendern
En ögonskugga från Mac (väldigt rödbrun!)
Tre ögonmasker från BeautyAct i Kicks
Parfym från Oscar de la Renta i Nordicfeels första
Schampo för blondiner i Nordicfeel Mixed. Perfekt för mig som är jäääättemörk 🙄
Handkräm från X by Margaux i zalandos. Om det är något jag avskyr så är det just influencermärken, och jag är långt ifrån ett fan av Margaux 🙄 men okej, en liten tub handkräm kan jag väl ändå använda.
 
Idag var det en okänd smak på M, kan ha varit lakrits men utan chokladöverdrag? Svårt det där… V var iaf lakrits med kanelpuder, smakade som all annan äcklig sötlakrits. Chokladbit från Kinder.

Badbomb med kokos ifrån Body shop, fick tips när jag köpte kalendern (jag har inget badkar) att man kan använda den i fotbadet, så jag gör nog det. Ljust rosabeige nagellack från Technic som jag blev förtjust i (målar numera bara en nagel, eftersom jag fortfarande inte kommit ihåg att köpa borttagningsmedel). Från Clinique var det nån slags läppenna eller kanske gloss?

4D2006CA-FCFF-44A0-B6EF-35190F7CEA63.jpeg
 
Idag var det en okänd smak på M, kan ha varit lakrits men utan chokladöverdrag? Svårt det där… V var iaf lakrits med kanelpuder, smakade som all annan äcklig sötlakrits. Chokladbit från Kinder.

Badbomb med kokos ifrån Body shop, fick tips när jag köpte kalendern (jag har inget badkar) att man kan använda den i fotbadet, så jag gör nog det. Ljust rosabeige nagellack från Technic som jag blev förtjust i (målar numera bara en nagel, eftersom jag fortfarande inte kommit ihåg att köpa borttagningsmedel). Från Clinique var det nån slags läppenna eller kanske gloss?

Visa bifogad fil 81353

Pennan är ett läppglans som ger en "my lips but better"-effekt, en av mina favoriter :up: Perfekt när en inte orkar göra en hel sminkning, en får snabbt lite uppiggande färg.

Edit: Jag har nästan alltid ett med mig i fickan.
 
20211211_103455.jpg

Kanel och russin? i gröten, den var ok men russinen hade jag definitivt kunnat vara utan!
Teet stank citrus när jag öppnade påsen så jag var rädd att den skulle vara odrickbart, men det smakade inte alls speciellt mycket. Svinhusblandning hette den iaf.
 
Idag innehöll Nivea en fullstor burk med kroppssufflé med kokos. Känns bra men luktar väldigt mycket kokos vilket jag har svårt för. Får använda den på benen 🙂
Lumene hade en liten burk med vattengele (jag har en tvångshandling att översätta engelska 😁)
Bonniers hade ett häfte om vinterbadande, vilket är något jag sysslade med innan pandemin stängde bastun.
Godiskalendern innehöll chokladknappar och det är ju aldrig fel.
DF743C3C-C43B-46DE-AF1B-44585882256A.jpeg
 
Efter tio dagar i rad med varm choklad är jag inte alls sugen på det idag. Brukar i vanliga fall dricka mer te och det blev det idag. Men smaken är Rocky Road Hot Chocolate, så det blir ju spännande hur den smakar. Får se om jag dricker senare eller sparar den.

Ingen vinst på triss.

Pralinen var 70% choklad. Mycket god.
 
Hur fin är inte denna?

Visa bifogad fil 81297

Förövrigt måste jag säga att jag ör positivt överraskad av Xocolatls Moodpills. Väldigt god choklad och lagom smak på fyllningen, även sådant jag normalt inte gillar som kaffe och rom. Alla praliner har varit klart ätbara och många riktigt goda.

Samma sak kan jag inte säga om Laurenstein. Är inte alls imponerad av chokladen, och jag gillar då mörk choklad. Innehållet är dock värre, det är väldigt kraftig smak på vissa att min tunga nästan ”bränns”. Jag har inget emot alkohol i choklad, men det ska vara lite lagom. Och jag köpte såklart två av det här märket :arghh:
Åh, jag gillade verkligen Lauensteins ”spritpraliner”, tyckte om att det är mycket smak, men sånt är ju väldigt individuellt. Jag skulle köpt 2 av den om jag hade vetat att jag skulle gilla den. :D
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 969
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 678
Senast: Hermelin
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
60 270
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 437

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp