Adoptera en ny mormor?

Sv: Adoptera en ny mormor?

Det är första gången i tråden som du pratar om något annat än barnvakt så det är kanske inte så konstigt att jag antog det. Och varför inte någon pålitlig ungdom? Nu är det visserligen mina barns kusiner som jag har anlitat men de är 18 och 16 år och är suveräna barnvakter, de leker gärna, tittar gärna på en film tillsammans med barnen, lagar mat utan problem och hittar dessutom lösningar som fungera för dem att lägga barnen.
Vi kan med gott samvete få lite tid för oss själva medans vi har suveräna barnvakter. Vi betalar dem bra just för att de är suveräna barnvakter och dessutom ringer de och frågar ibland om de får låna med sig barnen för att

Barnens farmor vill hemskt gärna vara barnvakt, men jag vågar inte lämna barnen hos henne några längre stunder, hon hör dåligt, ser lite dåligt och är som person allmänt förvirrad och glömmer bort vad hon håller på med, det är inte enbart en åldersrelaterad åkomma även om det har blivit värre med åldern.

Min mamma pratar gärna högt och brett om hur underbara hennes barnbarn är men sen att ta sig tid med dem och faktiskt genomföra allt som hon lovar dem, det är det betydligt värre med.

Men runt våran närhet finns det många äldre personer som gärna träffar mina barn och tycker att vi kommer för sällan och hälsar på, de är engagerade i barn och tycker om att sitta och prata med dem och det tycker jag är toppen.

Jag vill inte ha vem som helst utan har höga krav på den jag ev skulle lämna bort min dotter till. Har erbjudande från flera personer men känner inte att jag litar på dem till 110 %.

Jag känner inga unga häromkring heller och då annonserar jag hellre efter en mormor!

Jag har en god vän som jag gärna hade velat ha som mormor coh som är min förebild i letandet efter mormor. Hon har redan egna barnbarn och bor några mil för långt bort, tyvärr...

Hej TS! När min dotter var fem fixade jag en mormor till henne via kommunen, jag märkte på dagis hur alla ungarna blev hämtade av mostrar och fastrar, kusiner och morföräldrar men min tös hade bara mej, så jag tog kontakt med kommunen och dom hade en äldre kvinna som gärna ställde upp som surrogat mormor till min dotter och det funkade superbra. Dom har fortfarande kontakt efter 13 år!

Nej jag har inte heller vem som helst men jag känner fler unga som jag kan tänka mig att lämna mina barn till än äldre. Sen kanske det är en definitions fråga, äldre pratar jag om över 65 och yngre är 20 och yngre. Och som sagt litar jag fullständigt på barnens kusiner, de är förståndiga och duktiga! Hästtjejer självklart!:D

Då är jag inte ensam. Min mamma började tjata på mig om barnbarn så fort jag träffade min man, men när vi väl fick barn var det inte intressant längre. De passar ett av sina 4 barnbarn flera gånger i veckan, har köpt honom egen barnstol till bilen, huset fullt av hans leksaker osv. Mina barn och min systers barn är helt ointressanta. Var 6-8 vecka brukar de få dåligt samvete och komma förbi på en snabb fika. Min 4-åring längtar efter mormor och morfar, men de har aldrig tid för henne. De lovar alltid att de ska hitta på något med henne MEN så finns det alltid någon anledning varför det inte går.
Jag behöver ingen barnpassning, även om det ju hade varit skönt nu när vi har en nyfödning också. Jag vill bara ha en mormor & morfar som bryr sig om och vill hitta på saker med mina barn.

Är det inte så att det finns någon websida där man kan annonsera efter extra farmor/mormor? Har för mig att jag läst om något sånt.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 398
Senast: valpköpare
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 226
Senast: Gunnar
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 247
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 504
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV