Adoptera en ny mormor?

diamonia

Trådstartare
Vi har inga släktingar eller vänner som passar som/vill/jag känner förtroende för att vara barnavakt till vår snart ettåriga dotter.

Jag hade önskat att min mamma var mer intresserad men det är hon inte. Det är SÅ roligt att träffa dottern tycker min mamma men sen kan det gå någon månad utan att hon ens undrar över hennes utveckling...

Jag önskar mej en mormor som är verkligen intresserad och hjälpsam!
Ibland ser man ju annonser om att "mormor sökes". Har någon hört om ett lyckat liknande samarbete?

Sv: Adoptera en ny mormor?

jag vill också adoptera en mormor! min mamma bor i sverige och har träffat Sam fler gånger än sambons föräldrar som bor 8 minuter härifrån - de har också noll intresse. så himla tradigt!

Jag har kompisar som kommer från en annan landsända och deras föräldrar träffar ju sina barnbarn mer än mina som bor 2 mil härifrån.

Men man kan ju egentligen inte ha en åsikt om vad ens föräldrar gör eller inte utan bara konstatera att så är det... Det blir ju trist för dem på äldre dar när de kanske får sitta ensamma pga att barnbarnen antagligen inte prioriterar dem heller!

ja precis. man kan inte tvinga dem. som tur är har jag en god vän med en dotter som är 17 och båda älskar Sam. Även sambons före detta skulle ställa upp om jag behövde, men det är ändå inte samma som en egen mormor.

Jag har inget tips att ge dig men när jag läser sådant här inser jag hur lyckligt lottad jag själv är även om min dotters farmor är lite åt det hållet du beskriver. Hon är dock gammal och har inget körkort men ett telefonsamtal behöver ju inte vara så ansträngande :(
*Håller hårt i min mamma* :love:

Jag har inget tips att ge dig men när jag läser sådant här inser jag hur lyckligt lottad jag själv är även om min dotters farmor är lite åt det hållet du beskriver. Hon är dock gammal och har inget körkort men ett telefonsamtal behöver ju inte vara så ansträngande :(
*Håller hårt i min mamma* :love:

Det är vanligt att farmödrar är åt det hållet.
Oftast är det mormödrarna som har mest kontakt med barnbarnen, det kan ju ha att göra med att mormödrarna har mest kontakt med sina döttrar många ggr.
Här är det mormor som kommer när sonen behöver passning, morfar oxå, alternativt min granne eller hennes mamma, även farfar & sambons f.d styvmamma (!).
Men farmor engagerar vi inte, hon är aldrig hemma eller har tiden.

vet hur det känns. Har precis samma problem med min mamma. Totalt ointresserad av min underbara dotter. Hon förstår inte alls att jag behöver avlastning ibland (särskilt nu efter allt som hänt), har man skaffat barn får man ta hand om dem. Hon glömmer då bara lämpligt att jag är typ uppvuxen hos min mormor och morfar och min lillebrorsa är mer eller mindre uppfostrad av mig (sladdis, så jag var 17 när han föddes). :angel:

Hon är helt enkelt inte intresserad och farmor har aldrig varit inblandad och kommer inte heller bli det. Var adopterar man en mormor/farmor? Vi funderade tom på att sätta in annons innan, men var 17 då?? För att få en vettig människa.

Min mamma och hennes sambo är extramorföräldrar åt en liten ettårig kille som varken har far- eller morföräldrar kvar i livet. Jag har också ställt upp som barnvakt när det strulat till sig. De hörde ryktesvägen att den ensamstående mamman, som de känner lite, skulle annonsera eftersom hon inte hade någon som kunde ställa upp som barnvakt och avlasta henne och erbjöd sig att ställa upp.

Det verkar som om alla parter är nöjda!

Var adopterar man en mormor/farmor? Vi funderade tom på att sätta in annons innan, men var 17 då?? För att få en vettig människa.
PRO lär väl ha någon medlemstidning? Eller kanske i den lokala dagstidningen.

Sant sant, tänker inte på att mormor kan vara gammal nog för PRO nej...(min mamma är ju 'bara' strax över 50 och har en 15åring) Äldre kanske har mer tid.

Tack för tipset! :)

Jag vill också ha en sån! Vi har farmodern i samma by men hon kan inte passa sonen. (Jag önskar att hon kunde men hon har sina bekymmer...)
Mina föräldrar bor ca 6 mil iväg och dom ställer upp så gott det går. Men jag önskar vi hade nån på riktigt nära håll!!! Är så förbannat trött på att alltid vara utlämnad till sig själv, att aldrig en hjälpande hand finns att tillgå. Självklart ska man och vill man ta hand om sitt barn själv men nån jävla gång hade det varit trevligt om någon ringde och ville ha han en liten stund.... Eller om nån kunde ha han den där timmen som det felar med våra jobbetider.
Tänk vad mkt lättare det varit om vi flyttat till samma håla som mina föräldrar bor i...men så lär det aldrig bli.

Förlåt för mitt negativa inlägg men jag önskar mig en ny farmor till sonen!

Är så förbannat trött på att alltid vara utlämnad till sig själv, att aldrig en hjälpande hand finns att tillgå. Självklart ska man och vill man ta hand om sitt barn själv men nån jävla gång hade det varit trevligt om någon ringde och ville ha han en liten stund.... Eller om nån kunde ha han den där timmen som det felar med våra jobbetider.

Precis, jag ska klippa mej någon gång...Men det blir nog inte av för hur gör man när sambon inte är hemma förrän 18:30? Ta med en ettåring till frisören :D :banana:. Man kan ju ana vad som händer...!

Ursäkta men ni är ju inte ute efter en ny mormor utan efter en gratis barnvakt?! Är det inte bättre att betala en pålitlig ungdom istället? Att annonsera efter en ny mormor skulle vara för att låta ens barn få lära känna den generationen oxå, inte bara någon att dumpa ungen hos...

Och jodå det finns en hel del frisörer som har öppet efter kl 18 och dessutom öppet på lördagar... Sen kan det vara skönt med barnvakt men betala för det då!

Ursäkta men ni är ju inte ute efter en ny mormor utan efter en gratis barnvakt?! Är det inte bättre att betala en pålitlig ungdom istället? Att annonsera efter en ny mormor skulle vara för att låta ens barn få lära känna den generationen oxå, inte bara någon att dumpa ungen hos...

Och jodå det finns en hel del frisörer som har öppet efter kl 18 och dessutom öppet på lördagar... Sen kan det vara skönt med barnvakt men betala för det då!

Min dotter skulle aldrig dumpas hos någon!!! Hon har aldrig varit hos någon annan än mej och min sambo. Min mamma har passat henne någon timme när jag har varit ute på gården.

Skulle ALDRIG lämna henne till en "pålitlig ungdom":eek:!!!

Var någonstans kan du läsa att jag inte kan betala för barnvakt förresten?

Anledningen till att jag vill hitta en ny mormor är att JAG och dottern behöver en god vän/förebild/barnpassare mm mm allt som jag saknar i relationen med min mamma.

På skolan här i byn har de engagerat några pensionärer som kommer och leker med barnen på rasterna. Jag tror att de har fått fatt i dem via Röda Korset. Testa att ringa Röda Korset. De kanske har medlemmar som skulle bli glada över ett sådant uppdrag. Eller så känner de kanske till någon ensam pensionär som behöver bonus-anhöriga.

Jag tror det finns massor av potentiella bonus-mormödrar och morfäder. Det gäller bara att hitta dem.

Anledningen till att jag hade behövt en mormor/min mamma lite närmre är att det hade varit skönt med någon som ville passa av fri vilja bara för att de VILL och inte för att man betalar. Så att man kan göra "onödiga" saker som att klippa sej eller bada bubbelbad. Jag vill ha min mamma här för att hon älskar Sam lika mycket som jag. Det gör inte vilken barnvakt som helst.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 398
Senast: valpköpare
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 226
Senast: Gunnar
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 247
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 504
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV