Så bra, tack för infon!Det är ändrat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så bra, tack för infon!Det är ändrat.
Behövs läkarutlåtande för körkort, det måste väl förnyas med jämna mellanrum också. Utlåtandet alltså.Finns det några potentiellt negativa aspekter av att få diagnoserna adhd och ev autism?
På riktigt?För vilken av diagnoserna?Behövs läkarutlåtande för körkort, det måste väl förnyas med jämna mellanrum också. Utlåtandet alltså.
Det är ändrat men jag vet inte om det blir en ändring i praktiken eller bara på pappret.Går inte att bli polis, om de inte ändrat den idiotiska regeln.
Det är bara när man först ska få körkortsintyget för att börja övningsköra. Gäller ADHD och autism.På riktigt?För vilken av diagnoserna?
Om man haft körkort sedan länge men fårnågon av(vilken?) ovanstående diagnos så måste man få läkarutlåtande på att man hädanefter är lämplig att framföra fordon?
Gällande adhd: Precis som flera skriver kan man inte söka alla jobb. Det formella hindret mot att bli polis är borttaget men jag tror att det finns kvar när det gäller militären och att jobba som pilot. Man får inte heller göra värnplikten.Finns det några potentiellt negativa aspekter av att få diagnoserna adhd och ev autism?
Båda diagnoserna.På riktigt?För vilken av diagnoserna?
Om man haft körkort sedan länge men fårnågon av(vilken?) ovanstående diagnos så måste man få läkarutlåtande på att man hädanefter är lämplig att framföra fordon?
Jag fick skicka in läkarintyg årligen under nästan tio år! Och ingen läkare viste vad för intyg de skulle skriva.Det är bara när man först ska få körkortsintyget för att börja övningsköra. Gäller ADHD och autism.
Jag fick skicka in under 7 år. Har som tur var haft kunniga läkare.Jag fick skicka in läkarintyg årligen under nästan tio år! Och ingen läkare viste vad för intyg de skulle skriva.
Går inte att bli polis, om de inte ändrat den idiotiska regeln.
Det är ändrat.
Jag har ett syskon som är ett par år äldre och precis påbörjat en ADHD-utredning. Vi har liknande problematik, även om vissa saker skiljer sig här och var. Hen skulle till vården på grund av psykisk ohälsa och trodde på ett par andra bakomliggande diagnoser, men jag sa att denne skulle läsa på om ADHD och jodå, nog stämde det där också.