Åderbråck och graviditet

Golden_Heart

Trådstartare
Hur har ni hanterat det?
Alltså om ni har ärftliga åderbråck när ni gick in i graviditeten. Gjorde ni något annorlunda sedan? Val av kläder? Skor?
Efter födsel vad gäller då?
 
Sv: Åderbråck och graviditet

Jag får väldigt lätt åderbråck, vilket jag anntagligen ärvt av min farmor..
Under min första grav. klarade jag mig ganska bra och fick bara ett litet på låret. Denna gång har nästan hela (känns så i alla fall:cry:) vänster (och inget på höger)benet blivitt randigt. Trots stödstrumpor. Har köpt sån där kräm på apoteket men har inte orkat börja med den än, utan tar nog det efter förlossnigen. Har man tur kan ju de man fått under graviditeten försvinna till viss del efteråt..
 
Sv: Åderbråck och graviditet

Jag fick ett stort åderbråck på baksidan av mitt ben, från rumpan och ner till knäet. Det ser alltså ut som om jag har ett ganska stort blåmärke konstant på baksidan.

Det gör bara ont och känns att det är ett bråck när jag har mens.

Jag gör inte ett jota, jag har det och det är inte aktuellt att ta bort eftersom det förmodligen bara skulle skapa ett nytt bråck någon annastans.

Jag klär mig inte annorlunda eller använder andra skor däremot tycker jag det är viktigt att träna och att inte gå upp i vikt eftersom det ökar belastningen.
 
Sv: Åderbråck och graviditet

Har lite åderbråck på ena insidan av vaden. Jag använde stödstrumpor hela graviditeten vilket var jätteskönt och de höll även ner svullnaden på slutet. Åderbråcken blev iaf inte sämre men de finns ju där...
 
Sv: Åderbråck och graviditet

Jag har hört att de erbjuder de gravida som fått åderbråck operationer lättare. Alltså att fixa bort dem? Hur stämmer det?
Alltså att man lättare skulle få remisser osv.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 707
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 127
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 906
Senast: Bapelsin
·
Hästmänniskan Var på Jönköping Horse show och blev ”påhoppad” av en skoputsare som gjorde reklam för en skokräm. Han smorde in våra skor, och sen gick...
Svar
3
· Visningar
1 049
Senast: Milene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp