acceptabelt?

Sv: acceptabelt?

Jag skulle inte kunna göra det med min hund. Enstaka tillfällen fungerar men inte upprepade gånger men så är han van sedan han var valp att det nästan alltid är någon hemma alt. att han varit själv max fyra timmar...

Men som tidigare sagts, hundar är individer.

Kanonbra och väl genomtänkt ?

Nja genomtänkt må så vara med långt ifrån kanonbra, men ibland har man inget val och får pyssla och knopa ihop något hyffsat för en tid..

Men vad är "vissa dagar"? Är det en gång i månaden eller är det en gång i veckan?

Jag tror nog att vi får förutsätta att hunden kommer att vara ensam 5 dagar i veckan.

Min hund kommer få vara mkt. ensam nu när jag praktiserar och jag har SÅ dåligt samvete, börjar nästan grina när jag tänker på att min lilla tös ska få vara ensam 8 timmar med en rastning efter 4-5 timmar :crazy: :( Hon kommer visserligen vara tillsammans med två andra hundar som hon känner men jag har aldrig behövt lämna henne så länge tidigare utan då max 2-3 timmar nån enstaka gång.
Nu kommer det bli 4 dagar i veckan "heltid" och en dag "halvtid"...
Har sökt efter dagmatte utan att få napp och det enda hunddagiset i närheten är fullt. Skulle egentligen ha börjat praktiken den här veckan men jag KAN inte förmå mig att lämna vovvan...så jag "skolkar". Nästa vecka måste jag dock fara i allafall men jag har sagt att skulle jag bara EN gång höra att vovvan "gråter" när jag kommer och rastar/kommer hem så skulle jag avbryta praktiken.
Arbetsförmedlingen skulle väl bli tokig på mig men min hund är viktigast för mig, om inte annat så får jag väl försöka hitta nån ny praktikplats där jag kan ha henne med mig...

Jag har så för min hund just nu med den skillnaden att det inte är jag som rastar henne på dagen (jobbar för långt bort) och vi åker inte till ngt stall på kvällen.
Hittills har det funkat, men jag är osäker på om jag ska göra det till en permanent lösning.

Men med min hund är det lite så att hon är ganska lättstressad och stissig i sällskap men väldigt lugn och trygg med att vara ensam hemma. Så alternativen är att ha en pigg och utvilad hund när jag kommer hem, eller en utschasad hund med ringar under ögonen och stirrig blick efter dagis. Misstänker jag iaf, vi ska på studiebesök på ett hunddagis i morgon och ev. göra ett försök (om inte Billie skrämmer bort deras intresse direkt förstås).
Någon dagmatte har jag inte lyckats hitta efter nu fyra månaders annonsering. Det tycks inte vara någon som klarar av (står ut med) henne. :crazy:

Man får hitta den lösning som passar bäst för en själv och sin hund.

vi kan ju tillägga att din hund faktiskt uppskattar ditt liv mer än sitt förra liv med hundkompisar o at aldirg bli lämnad själv.

Det viktigaste tyker jag är vad -hunden-tycker.

Ha ha... Jo det är sant... Han är ju officiellt konstig... Jag brukar att glömma att varna för att han inte fungerar som andra hundar... Man är ju hemmablind så att säga... :D

Synd att du bor så långt bort, jag hade annars kunnat ställs upp..

Jobbar också ( ca 4 timmar/dag ) men hundar är välkommna på kontoret om dom inte rymmer in i butiken ;)

Jag tycker nog att din lösning verkar helt okej. Men med förutsättningen att du har hundgård? Jag kommer snart att skaffa hund, och då kommer vi ha hundgård, för hon kommer att vara ensam nästan lika mycket som din. Om vi hade bott i lägenhet hade jag nog bett någon att åtminstonde titta till henne då och då...

Det är inte jag som skrivit tråden!

Dessutom har nog inte TS tillgång till någon hundgård, finner dock absolut inga belägg för att hund i hundgård 8 timmar per dag skulle må bättre/känna sig mindre ensam än en hund som är inomhus ?

Det är ju själva ensamheten som är det primära, att en vuxen hund klarar sig 8 timmar ( med kisspaus ) är inte problemet !

jag rastade min hund ordentligt på morgonen, lämnade ensam några timmar fram till lunch, då den blev rastad igen och sen lämnades den ensam igen tills jag slutade.
Efter 2 veckor började hunden skälla som en tok efter att ha blivit rastad och lämnad IGEN.

Min hund gillade INTE det. Detta var 4 ggr i veckan som vi behövde göra såhär.
Men efter att han började skälla så skaffa jag dagisplats åt honom istället...

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 877
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 425
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar