å vad arg jag blir!hund i bilen!!!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare milles mamma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 52
  • Visningar Visningar 4 483
Sv: å vad arg jag blir!hund i bilen!!!

Ärligt talat, jag hade hellre haft min hund i en lite för varm bil i 5 minuter än jag hade tagit risken att någon skulle stjäla hundarna!

Fast det vet man ju inte förrän det är för sent.
Man får ju titta på hunden och se hur den ser ut att må!! Det är inte speciellt roligt att slå sönder en ruta på en lite dyrare bil och inse att det var ett felaktigt val, ägaren kommer att bli mycket förbannad och skadeståndet för att laga fönstret, eventuellt inkomstbortfall hos ägaren som fick ta ledigt från jobbet för att åka till verkstaden etc kan blir riktigt dyrt! För att inte snacka om ifall personen skulle ut på en resa genom Europa dagen efter du slog sönder en av rutorna på bilen. Då kanske du får betala för deras hyrbil också!

Tänk till folk, innan ni gör sönder andra människors egendom! Var 110% säkra på att hunden verkligen lider och mår dåligt.

Fast det är väl knappast någon som slår sönder en ruta om hunden inte ens flåsar? :confused:

Klart att det finns folk som inte tänker så långt, men förhoppningsvis ser man ju skillnad på en hund som mår dåligt, och en hund som inte lider alls.

javisst. det är ju samma som oss människor. vissa tål värmen bättre än andra.
Jag har lämnat mina två hundar i bilen när jag har behövt stanna för att köpa cigg eller något annat. Skäms inte för det eftersom jag inte lämnar hundarna när man är och storhandlkar eller jobbar. För kör man med ac på i bilen och går in och handlar något som inte tar långtid så är det fortfarande svalt i min bil när jag kommer tillbax.

Den stora hunden jag äger badar och bastar med oss i våran stuga. hon går in och ut som hon vill. så klarar hon av det så kan hon vara i bilen när man går och köper cigg.

Ps sen har man set hundarn som får ligga i flera timmar i bilar och det är inte snällt alls.

Man får ju titta på hunden och se hur den ser ut att må!! Det är inte speciellt roligt att slå sönder en ruta på en lite dyrare bil och inse att det var ett felaktigt val, ägaren kommer att bli mycket förbannad och skadeståndet för att laga fönstret, eventuellt inkomstbortfall hos ägaren som fick ta ledigt från jobbet för att åka till verkstaden etc kan blir riktigt dyrt! För att inte snacka om ifall personen skulle ut på en resa genom Europa dagen efter du slog sönder en av rutorna på bilen. Då kanske du får betala för deras hyrbil också!

Tänk till folk, innan ni gör sönder andra människors egendom! Var 110% säkra på att hunden verkligen lider och mår dåligt.

Det är ju inte LAGLIGT att lämna hund i stillastående bil om det är över 25 grader varmt. Skadestånd för sönderslagna rutor blir det då knappast utan snarare skadestånd för djurplågeri:grin:

Blir så arg när jag ser/hör om sånt här. :mad: Har ett praktexempel från förra helgen. I en bil utanför köpcentrumet satt en hund i en bil och flåsade och var orolig. MYCKET varmt o endast en springa i ett fönster. Bredvid stod en bil med 2 hundar i bagaget. (Hundarna i burar) Där hade man ÖPPNAT bakluckan helt. Vi stod kvar vid bilen med den varma hunden o väntade på ägaren o höll koll på hunden så den ej fick värmeslag lr nått. När hon kmr, det första hon säger är, "VA FAAN!? HAR MÄNNISKAN INGET VETT!? LÄMNA HUNDARNA I BILEN MED ÖPPEN BAKLUCKA!?"

:devil::devil::devil::devil:

Sa ni ngt till henne?

*KL*

Måste bara tillägga att det där med att lämna bakluckan öppen och tro att det är frid och fröjd kan få oanade konsekvenser om någon hjälpsamt stänger igen bakluckan :crazy:

Det finns längre pinnar som man kan fästa, precis som den korta vädringspinnen/låset - fast lång, för att undvika att någon slänger igen bakluckan och hundarna steks.

:eek:Jag blir också fly förbannad över att folk kan vara så dumma! Jag lämnar ALDRIG min hund i bilen när det är varmt.:mad:
Då tar jag med honom och en skål med vatten.:angel:
Vissa borde inte få ha hundar!!:mad:

:devil:Håller med fullständigt. Är detta något att ens diskutera? Nej djurförbud till alla dårar som visar dåligt omdöme!:devil:

Sen ska man inte krossa glasrutor till höger och vänster. Det finns faktiskt bilar där AC:n funkar även när de inte körs!! Alla hundar som sitter i en bil på sommaren lider inte.[/QUOTE]

??? Jag har aldrig hört talas om en bil där ac:n kan köras utan att motorn är igång.. Ac kompressorn drivs ju av en rem som drivs av motorn.... Men det finns nog bilar där kupéfläkten kan köras fast nyckeln inte sitter i bilen. Om det är riktigt varmt ute (kanske 20-25 grader och sol) så blir det ju inte speciellt svalt i bilen ändå.... För inget kyler den luften...

Sen ska man inte krossa glasrutor till höger och vänster. Det finns faktiskt bilar där AC:n funkar även när de inte körs!! Alla hundar som sitter i en bil på sommaren lider inte.

??? Jag har aldrig hört talas om en bil där ac:n kan köras utan att motorn är igång.. Ac kompressorn drivs ju av en rem som drivs av motorn.... Men det finns nog bilar där kupéfläkten kan köras fast nyckeln inte sitter i bilen. Om det är riktigt varmt ute (kanske 20-25 grader och sol) så blir det ju inte speciellt svalt i bilen ändå.... För inget kyler den luften...[/QUOTE]

FInns folk som bygger egna kylanläggningar som går på fristående batteri (i bilen) Man SER ju på hunden om den riskerar överhettning eller inte innan man krossar rutan.

Jag håller med om att alla hundraser är olika värmetåliga men jag har sett många hundar med lång päls ( och då menar jag ricktigt lång pälls ) ligga och flåsa i en bil när det är 30 grader i skuggan. Fick stå och vänta i 24 min på att ägaren skulle komma ut ur afären. När jag frågade hur hon kunde lämna hunden som var en (newfoundland) i bilen. Hon ursektade med att det var skugga där när hon gick in. för det första så kunde det inte ha varit någon skugga där för det fans inget som kunde ge skugga där bilen stog parkerad. för det andra så var det ca 30 grader i skoggan. det är så man vill gråta :cry:

detta med bilen handlar inte om mina hundar el valpar! hunden på bilden e en valp på ca 11veckor(först födde)

jag har aldrig med mina hundar i bilen på sommaren(får vara hemma i ca 4-5ttimmar med mat och vatten) men jag fattar bara inte varför en delmänniskor alltid måste ha med sina hundar över all!!!(dör dom av att vara hemma i ca 3-5timmar i ett hus med vatten och mat?) bättre det än att sitta i en bil när det är 17-27 grader och sol!

den som hade hunden hade 2st i bilen(renrasiga) och dom måste allid följa med till jobbet! den ena dog och den andra vårdas på djursjukhus och kommer nog inte att överleva!

åå funderar fortfarnde på den hunden som dog! men alla andra tycker det e så synd om denna personen... men hur kan man glömma sin hundar i bilen på sommaren? ska jag´glömma min son i bilen när jag tex handlar?? ne jag vet bättre,men det som stör mej mest e att alla som sagt tycker synd om denna personen,medan jag känner att: man behöver inte ha med sej sina hundar över allt i bilen,man kan som sagt hellre ha hundarna hemma!!!

ramona! det räcker att en hun siter i bilen i 5min,och de ca 25grader och sol ,ibilen blir de ca 45grader och för en hund med päls är det djurplågeri! blir ca 95 grader efter ca 5min!! man kan hällre binda dom i dragkrocken el nått sånt , personen detta inlägget handlar om var att hundarna hade framrutor nervevade, det var ca 19 grader kl 0700, och den komm på det kl 08:30 det var hundar släthåriga typ som en tax,tänker inte säga raser men det var mins 10cm högre

Men var det ingen som reagerade och kunde gå in och rädda hundarna eller polisanmäla om det nu var vid upprepande tillfälle???!!

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 284
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 244
Senast: Inte_Ung
·
L
Övr. Hund Varning att dethär är om av livning och död så läs inte ifall ni tycker att sånt är jobbigt! ❤️ Men jag undrar bara några saker om av...
2
Svar
39
· Visningar
4 093
Senast: Sol
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 820
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka