3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Har man en häst som ser mkt snyggare ut om den tittar åt ngt visst håll kan man ju bara "låtsas" inte veta om att det eg är fel för man får ju inte fel för det. Däremot kan man få högre poäng så det var bara smart ;)

Det är därför det är så viktigt att ALLTID visa upp sin häst på bästa sätt från att man lastat ur den tills att man åker hem igen. Det värsta jag vet är folk som står o hänger med sina hästar i visningsringen bara för att domaren just då bedömmer ngn annan häst. Slänger de en blick åt ditt håll ska hästen stå korrekt o se allert ut därmed basta!

Ang 10:or så vet jag inte riktigt. Men erfarna domare har en förmåga att se kapacitet utan att hästen för den skull hoppar kanon just den dagen. Precis som de kan se att kapaciteten inte riktigt finns även om hästen hoppar oklanderligt även på stora hinder. Dvs jag är värdelös på sådant :D
 
Senast ändrad:
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Nu har jag fått bilder från treårstestet (tyvärr var kompisen som tog bilderna inte så haj på kameran men lite ser man ju)

IMG_0299.jpg


IMG_0300.jpg


IMG_0304.jpg


IMG_0307.jpg


IMG_0310.jpg


IMG_0316.jpg


IMG_0320.jpg
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

*KL*

Sådär... nu känns det som om vi kanske är med i leken igen, hasen ser bättre ut, (hon har ju aldrig varit halt men tjock och svullen så jag har inte vågat anstränga henne, bara rört på henne nu en vecka.) och igår hittade jag ÄNTLIGEN en tjej som är duktig nog att rida in henne som hade tid och lust. Körde dit henne igår em. och hon kunde faktiskt både skritta och trava henne uppsuttet helt själv (hon är aldrig sutten på utomhus, endast klängt på henne med fötter på en pall, då hon är fullblodskänslig och jag feg...) med bara lite assistans av mig med långpisken i mitten. Oh vad stolt jag var, och vad vacker hon var!! :love:
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Hos oss tillhandahåller arrangörerna nummerlappar så jag antar att man får ta vad som bjuds. :)
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Man ska ha två nummer lappar och vi fickinförskaffa dem själva det var inget varmblodsklubben stod för.
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Hmmm... varför skall man ha 2 nummerlappar? I min propostion står det bara att man skall ha nummerlapp. Borde jag köpa en till?
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Tur att jag började fundera över det då! Stod visst att det var två i propositionen men det hade jag missat. Får åka och köpa en till i morgon, ska visa på lördag..
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Jaha, vilken tur att jag läste detta för jag har bara köpt en nummerlapp, trodde det räckte med det.
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Nu har jag en till fråga till er lite mer erfarna.

Vad händer om hästen fattar fel gallop under ridprovet får man inte godkänt då?

Eller ännu värre om de fattar fel när man visar dem i frihet.
Någon som vet?
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

I frihet vill de väl helst se båda galopperna så man får nog lite tid på sig att visa båda om det krånglar lite.
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Kanske en på var sida om tränset som på premiering? Så både domare o publik lätt kan se.

Hmm... jag har nog bara en hemma... Ska ringa o fråga arrangörerna :idea:
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Hmm jag hoppas att det inte spelar någon roll när man rider. Jag vet inte ens om min kan galoppfattning.. Hon bara galopperar ändå när jag smackar och driver lite för att det är ju så kul att springa :p
Nej, men vad jag fattat det som ska det väl inte vara så stora krav?
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

ridningen är ju egentligen bara till att visa att de går o sitta på hästeni alla gångarter.

inga krav på form eller snabba svar på hjälperna.
skritt trav o galopp 2 varv åt båda håll .
man får ha lite trix för o få dom i rätt galopp o ofta får dom draghjälp av varandra.
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Problemet med min pålle är att han den senaste tiden alltid väljer vänster galopp. Han gör en perfekt fattning och galoppherar i fin fom t.o.m på volten men i vänster galopp i höger varv. Man skulle ju tycka att det är jobbigare än att fatta rätt galopp.....

Jag jobbar stenhårt på att lösa det men än så länge har han och jag bara fått till det när jag tömkör.

Så visst kan vi galopphera i båda varven men risken är att han kommer att galopphera vänster galopp i båda.:d
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

*kl*

Satt och kollade på proppar på andra läns 3 årstest och många av dem tog 750 kr i startavgift min tog 550 kr (hade vi gjort ridprovet så hade vi fått 150 kr i rabatt) Varför skiljer det sig så mycket i pris?
 

Liknande trådar

G
Ridning En lång historia kort, har en ridtravartjej som jag just nu har kört fast lite med. hon är av typen att vet jag inte vad jag ska göra så...
Svar
5
· Visningar
1 310
Senast: Gifted
·
C
Ridning Här kommer artikeln, hoppas det är ok att jag lägger in den? Frågan låg ute så jag avvaktade men fick inget nej, så här kommer den! Håll...
Svar
14
· Visningar
2 219
Senast: -moa-
·
S
Islandshäst Jag sitter just nu och funderar och planerar på hur jag ska gå tillväga för att ha en fullt ridbar häst som är klar för bedömning till...
2
Svar
31
· Visningar
3 113
Senast: Sassa
·
N
Distans För en tid sedan ställde jag och mitt arabsto upp i en distansritt, T50. Har några funderingar sedan dess då vi blev uteslutna pga att...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: Nero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp