3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Mycket vacker! Och så BLANK! :bow:

Måste bara fråga vad han fick för kritik på typen?
Tycker att han ser mycket trevlig ut, så varför bestämde sig domaren för poäng 7?

9:a på benen var däremot coolt!
Det ser man inte så ofta!
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Tackar! Han fick kritiken: välutvecklad, något åt det lågställda hållet, kortlinjerad.
Jag har kikat på videon från testet (var så stressad när jag var där så jag hann inte tänka så mycket då) och det var flera saker som kunde framvisats bättre. Varken vi eller vår visare hade visat häst förut så han var tyvärr inte i sitt esse, framförallt med uppställning och löshoppningen (han hoppade ok men usch va otäcka hindrena var den dagen:smirk: ). Domarna påpekade också att de endast dömmer efter det de ser den dagen och inte det de tror.
Ferlin3rs.jpg
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Jag är så j*vla nervös för ridprovet.
Min pålle är inte som alla andra. Han är super cool när han är själv i ridhus eller på bana men när det är andra hästar där kan han inte koncentrera sig.

Vi skall utföra ridprovet med 3 andra hästar på banan samtidigt. Det kommer bara inte att gå. När det är nya hästar så är det nästan helt omöjligt att rida normalt. Lägg då sedan till att vi knappt kan få till högergallopen så är vi smått körda.

Om han inte har diplom-chans tror jag inte jag vill genomföra ridprovet. Tycker ni det är rimligt eller fegt?
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Är du osäker så varför utsätta hästen för ridprovet .. han kommer definitivt att känna din nervositet.
Om ni har diplompoäng så prova att genomföra testet, är ju ingen katastrof om de inte funkar. 3 årstestet är inte världens viktigaste tävling, unghästar kan ha bbra och dåliga dagar.

Tänk på att han även har visningeni kroppen så energin är nog inte på topp vid ridprovet.
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Håller med ovanstående. Känn efter när du väl är där, det kan ju kännas bra då annars så är det inte hela världen. De blir ju bättre med ridningen allt efter tiden går och man tränar så ta det inte så tungt vid detta test. Det finns ju annat man kan vara med på längre fram om man skulle vilja (kvaliten?).
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Jag skulle absolut ha hört mig för med ridprovsdomaren om det inte fanns möjlighet att få genomföra ridprovet ensam.

Finns tidsmässigt utrymme finns borde det alls inte vara omöjligt.
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Ja, världen går ju inte under men det är bara så tråkigt när han funkar så bra själv.

Jag är inte nervös i "kroppen", om man kan säga så. Det är bara mitt huvud som fånar sig.

Jag skall prata med ASVH imorgon och se vad de anser om att gallopera förvänd gallop. Det står ju faktisk bara att man skall rida i skritt, trav och gallop i båda varven..... :-)
Det skadar aldrig att fråga....
 
Klädråd för medhjälpare?

Har en tjej som ska visa och rida min 3-åring,men jag ska assistera vid löshoppningen...vad ska jag ha på mig,är det vita byxor eller vita rudbyxor som gäller för mig också?
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Vi använde ljusa (vanliga) byxor och mörk tröja som medhjälpare vid visningen (o hjälm).
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Jag har inga ljusa byxor,endast ridbyxor som är vita.....
man kan inte ha jeans och en mörk tröja?
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

På visningen var det medhjälpare som hade jeans och mörk tröja så det går säkert bra att ha.

Såg på min bild här uppe i tråden att funktionärerna hade jeans och mörka tröjor så då borde man definitivt kunna ha det.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

svarade i andra tråden..den om -04or.
Men svarar här oxå..
Calle fick hoppdiplom idag .. 10 på teknik :bow:
för mera info läs i den andra tråden :D
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Nu har vi gjort 3 års testet. Det gick sådär, han har ingen power utan är ganska trött,växer mkt nu.

Dressyr 877778 44 p
hopp 77 44 p

Visst det är ju daxformen som avgör och min häst var inte på G i hoppningen, han är i en växtperiod, men jag tycker domaren dömde lågt, hans gångarter är värda mer en så.
Han kom fel på ca 125cm på första hindret och stannade på andra, nästa försök så stannade han igen. Han hade ingen energi för dagen så det räckte men en 8 på teknik tycker jag han skulle ha.. Jag är INTE nöjd. :mad:
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

de jag sett av din häst så hoppar den betydligt bättre än 77.
Men som sagt, de är dagsformen som avgör och domaren vet ju inte hur hästen brukar vara.
trist, trodde verkligen på diplom för er.
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Nu har vi gjort 3 års testet. Det gick sådär, han har ingen power utan är ganska trött,växer mkt nu.

Dressyr 877778 44 p
hopp 77 44 p

Visst det är ju daxformen som avgör och min häst var inte på G i hoppningen, han är i en växtperiod, men jag tycker domaren dömde lågt, hans gångarter är värda mer en så.
Han kom fel på ca 125cm på första hindret och stannade på andra, nästa försök så stannade han igen. Han hade ingen energi för dagen så det räckte men en 8 på teknik tycker jag han skulle ha.. Jag är INTE nöjd. :mad:

Då är vi två. Har tittat på videon efter testet och ser väl att visningen (för gångarterna) inte gick galant till, något som blev en miss och är jättesynd men inget att göra åt nu. Hoppningen gick bra fram till näst sista hindret där han gjorde nåt lustigt och rev sen fick han hoppa en gång till och tvekade lite men hoppade utan rivning. Han bedömdes att han hade bra benteknik och rättade sig men fick ändå 7:a, knepigt:crazy: .
Min "tävlingsryttare" kikade på videon och tyckte att det dömdes alldeles för lågt. Han hade inte sin bästa dag men hon tyckte han hade bra benteknik och rättade sig bra och hon har ju även sett honom när han hoppar 145 utan att blinka. Ett tag trodde jag att jag hade överskattat honom :o men de som har sett honom har som tur var fått mig på bättre tankar.

hmm, måste lägga till att sen kan jag inte heller riktigt få det till att han är åt det lågställda hållet men jag är ingen expert så......
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Jag vet vad han går för, han håller hög klass, men imed han ska säljas så hade det ju varit den fördel om det gått bra givetvis, men bedömningen säger ju inget om framtiden iallafall. :)
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Jag har fött upp 8 hästar och sett en hel del, han är absolut en av dom bästa . Det är verkligen supertrist när det inte går som man förväntat sig, men det är bara att lägga bakom sig även om det sviiider!:( ;) Idag surar jag i morgon har jag gått vidare.:D :angel: Huvudsaken är att vi vet vad vi har. Din ser supertrevlig ut!

Här är en bild, dålig kvalite

10246662.jpg
 

Liknande trådar

G
Ridning En lång historia kort, har en ridtravartjej som jag just nu har kört fast lite med. hon är av typen att vet jag inte vad jag ska göra så...
Svar
5
· Visningar
1 310
Senast: Gifted
·
C
Ridning Här kommer artikeln, hoppas det är ok att jag lägger in den? Frågan låg ute så jag avvaktade men fick inget nej, så här kommer den! Håll...
Svar
14
· Visningar
2 219
Senast: -moa-
·
S
Islandshäst Jag sitter just nu och funderar och planerar på hur jag ska gå tillväga för att ha en fullt ridbar häst som är klar för bedömning till...
2
Svar
31
· Visningar
3 113
Senast: Sassa
·
N
Distans För en tid sedan ställde jag och mitt arabsto upp i en distansritt, T50. Har några funderingar sedan dess då vi blev uteslutna pga att...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: Nero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp