3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Idag visades min tjej och det gick super! DUBBELDIPLOM! :banana:
Poäng:987987 och 88 i hoppning!
Är sååå glad och trött :D
Bilder:
carry3rs2.jpg

carray3rs.jpg

carry3rs4.jpg

Carry3rs3.jpg


Förlåt för bildbomb :o Men man kan inte låta bli när man är stolt matte ;)
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

hon är jättefin :bow:
vad var de för stam på den där ??

får hon dressyrdiplom fast ett av gångartsbetygen var under 8 ?
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Tack! Hon är efter Casir Ask- Lobster- Landesfurst. Import från Danmark.
Som splittan sa så är det lägst betyget 7.
Men jag fick inga diplom med mig hem :confused: Får man inte det eller kommer dom senare? Det är bara ikryssat diplom på bedömningsprotokollet i både dressyr och hoppning.
Dock fick jag en fin skål och plakett och rosett :D
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Vår arrangörsklubb brukar dela ut Diplomen vid höstens årsmöte, vet inte hur andra klubbar gör..

Hälsningar Monika
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Jag var och visade i Åstorp i går.

Quite Easy - Wildfang -Weltmeister
162 cm
Dressyr: 878777
Hopp: 76
Var MKT besviken på hästen efter hoppningen då hon var helt annorlunda mot vad hon har varit, hon var så stirrig och okoncentrerad, seg mot hinderna och var inte alls intresserad utav att hoppa dem. Rev bla två gånger i rad pga sin okoncentration = dåliga poäng. (tjuv lyssnade under hopp provet, då han sa till de andra dommarna att hästen hoppade bra, synd bara att den är så okoncentrerad). Dock så var hennes hopp väldigt fina och kritiken vi fick av hoppdommaren var enormt fina. Hade hon varit avspänd och inte så stirrig så hade förmodligen någon gångarts poäng med blivit högre, efter som hon nu blev så spänd i rörelserna.

Gjorde ridprovet -godkänt så klart;)

Stod och väntade på papperna efter ridprovet, då kommer hoppdomaren fram till mig (startade i slutet) och ger så fina komplimanger om hästen, Hur bra hon var på "backen" (taxering, avstamp osv), hennes fina hoppteknik osv. Han gillade henne skarpt, och tyckte det var synd att hon var så okoncentrerad, han trodde att hon var en häst för framtiden! :bump:

Så efter att domaren hade kommit fram till mig så kände jag mig lite gladare. Och jag vore inte förvånad att om hon hade hoppat som hon brukar göra så hade hästen förmodligen kammat hem ett hoppdiplom.

Desutom så fick jag hör att folk från läktaren hade kommenterat hästen, om hur trevligt hon rörde sig och hur fint hon hoppade.

Så i slutändan så är jag lite nöjd endån.

visning.jpg
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Nu är 3 årstestet färdigt för vår del (hingst e: Feliciano). Det blev 45 poäng, klass 1.
789777
Hopp: 77
Han fick mycket sämre på löshoppningen än vad vi räknat med då han normalt hoppar väldigt bra. Det brukar inte vara någon match för honom men idag var han mer osäker. Han kändes också lite mer loj vid visningen än vad han brukar vara. Annars är jag överlag nöjd med allt, hoppades givetvis på lite bättre då han kan bättre men det kunde ju också blivit tvärtom, att det gick mycket sämre:smirk: .
KopiaavIMG_1415-1.jpg

KopiaavIMG_1419.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Oj, va bra det gick för dig o din kuse, ett jättegrattis till er!!! Hon ser jättefin ut och det ser ut som om visaren fick springa på ordentligt på en utav bilderna:D
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Tack så mycket :D Detsamma får jag säga till dig! så Grattis!
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Jag var och tittade på Strömsholm i helgen och jag blev förvånad över att det var så lite "gångarts-hästar". Det var många fina hästar men de flesta verkade mer lämpade som hopphästar.

Hur har det varit hos er andra?

(Hoppas ingen som visat på Strömsholm känner sig förolämpad. Alla var mycket fina.)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Vilka fina pållar ni har. Jag blir lite avundsjuk på era svanhalsar. Min pålle vill också ha en sådan.

Jag är lite nervös nu. Vi visar på lördag och jag har fått ryggskott. Vet inte hur detta skall sluta....
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Scilla:
På Strömsholm i helgen var det en häst som fick 10-9 i hopp. Men visst är det ovanligt.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Jag måste hålla med. Jag tycker att det överlag var bra hästar men bara ett par blänkare, både inom hopp och dressyr.

Kanske är det fler dressyr nästa helg? Eller så avlas det mest hopp häruppe?

I övrigt blir man ruskigt avundsjuk när man ser en häst som får bra poäng på exteriör, gångarter OCH hoppning och som dessutom visar ett mycket fint ridprov och av ryttaren beskrivs som "mycket lättriden och samarbetsvillig"...*vill ha*...
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Nu har jag en till fråga till er lite mer erfarna.

Vad händer om hästen fattar fel gallop under ridprovet får man inte godkänt då?

Eller ännu värre om de fattar fel när man visar dem i frihet.
Någon som vet?

Så kinkiga är dom inte på ridprovet.. Bryt av och förök igen.. :)
Om den fattar fel i lösgaloppen, sakta av och förök igen.. Dom är inte så kinkiga på det.. bara det inte blir fel och korsgalopp hela tiden. :)
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

inte så hajj på det där med bilder, hu lägger man upp dom :confused:
 
Senast ändrad:
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Hos oss fanns ingen veterinär, utan bara mätning och idkontroll. Var lagom att lasta av hästen ca en kvart innan. Det tog inte lång stund att gå igenom
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

kl.
okej vad är de nu jag ska tänka på inför o på visningen .. hmm
2 nummerlappar..en på varje sida tränset.
Flätad och välputsad.
vanlig nogrimma utan slemrem eller ska man ha den på..hmm.
ställa upp hästen med den manfria sidan mot domaren.
livlig skritt och spring snabbt i traven ;)
inte jaga någon vid löshoppning, hatar viftande piskar.
alla papper ska med oxå :D
Matchande kläder på oss visare..vita ridbyxor,springvänliga skor o mörk tröja samt hjälm:D
något jag har glömt ?
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Inte kan jag hitta något du missat iaf. :)

Hua, nu börjar det verkligen dra ihop sig, vi visar nästa helg och ligger aningens bakom tidsschemat men det löser sig säkert. Nervositeten är verkligen på topp!
 

Liknande trådar

G
Ridning En lång historia kort, har en ridtravartjej som jag just nu har kört fast lite med. hon är av typen att vet jag inte vad jag ska göra så...
Svar
5
· Visningar
1 310
Senast: Gifted
·
C
Ridning Här kommer artikeln, hoppas det är ok att jag lägger in den? Frågan låg ute så jag avvaktade men fick inget nej, så här kommer den! Håll...
Svar
14
· Visningar
2 219
Senast: -moa-
·
S
Islandshäst Jag sitter just nu och funderar och planerar på hur jag ska gå tillväga för att ha en fullt ridbar häst som är klar för bedömning till...
2
Svar
31
· Visningar
3 113
Senast: Sassa
·
N
Distans För en tid sedan ställde jag och mitt arabsto upp i en distansritt, T50. Har några funderingar sedan dess då vi blev uteslutna pga att...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: Nero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp