3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Jag visade min förra året, han hoppar ganska fint hemma med ok bjudning tycker jag, han tappade den bjudningen på treårs, lite som din, fast värre eftersom han stannade.
Ett proffs jag hade tränat löshoppning för innan trodde på bra poäng, men så lyste solen på hindren och den känsliga hästen var inte så sugen på att hoppa då = 55, men så är det ibland, han hade aldrig stannat på löshoppning innan dess. Det var inte kul att få de poängen när jag vet att han kan, men så är det.
Han är hoppad med ryttare nu och ska visas på kvaliteten är det tänkt, jag får väl hoppas att det går bättre där, han har i alla fall aldrig tvekat på hinder med ryttare hittills.

Lite löshoppning på film hemma och från hans treårstest
http://www.dropshots.com/day.php?userid=91022&cdate=20070224
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Din påminner lite om min i sitt agerande, hon fick också 7-7 mest pga dålig hoppvilja tror jag, det står medtaget i kritiken på teknik och förmåga. Hon bjöd inte alls på hindren utan gick in och gjorde jobbet för att stanna upp direkt efteråt precis som din. När sista höjningen var gjord så stannade hon. Trist men så är det. :smirk:
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

:p jo, det är bara att gå vidare. Tror att det som gör att jag hänger upp mig på testet är för att man gått och väntat på det i så många år och efter testet står sifforna där. Men men, det är bara att gå vidare till nästa steg. Som du säger så vet man vad man har hemma och testet visade bara för den dagen.
Blev snopen över poängen för din, tyckte han hoppade bra över hindret på videon men han gjorde samma som min gjorde efter sista hindret, att han stannade upp och travade.
hmm, harkel, gillar de inte lugna och sansade hästar:angel: :angel:
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Vilken skillnad mellan hemmaplan och visningen, som dag o natt. Han ser ut att vara väldigt fin (gillar stammen:d ).
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Jag gillar också stammen och jag hade mamman, Barbarella, i två år och jag fick då två hingstar från henne. Min hästs syster är nu betäckt, och jag har tingat fölet om det blir ett sto:) . Barbarella fick elit för sina hoppavkommor, men hon förärvde själv även bra trav.
Han gillar ju egentligen att hoppa, men efter att ha fått vänta ca 45 minuter extra då gruppen innan med fyra hingstar på ridprov helt oväntat:confused: inte fungerade utan de fick rida en och en, så hade luften gått ur honom totalt, det plus solen gjorde att han inte var sig själv på testet. Som sagt, man kommer över siffrorna, och det är ju bara ett steg på vägen, men man lägger ändå ner mycket förberedelser för att hästen ska kunna visa sig från sin bästa sida.
Nu närmar sig kvaliteten och just nu vilar han en månad och ska sedan sättas igång igen inför den uppgiften.
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Va!!!! "Kompisen som tog bilderna inte så haj...." Försöker du antyda - på internet också - att jag inte lämpar mig som fotograf??? :devil: :devil:
Jag tycker gott du kan lägga ut bilden där jag bara fick med själva hindret också (ska till mitt försvar säga att kameran hade en jädra lång slutartid, och när den väl klickade av hade hästen redan hunnit till andra sidan ridhuset).

Nu blir jag sårad. Glöm att det blir några brolopps-foton från mig :p
 

Liknande trådar

G
Ridning En lång historia kort, har en ridtravartjej som jag just nu har kört fast lite med. hon är av typen att vet jag inte vad jag ska göra så...
Svar
5
· Visningar
1 310
Senast: Gifted
·
C
Ridning Här kommer artikeln, hoppas det är ok att jag lägger in den? Frågan låg ute så jag avvaktade men fick inget nej, så här kommer den! Håll...
Svar
14
· Visningar
2 219
Senast: -moa-
·
S
Islandshäst Jag sitter just nu och funderar och planerar på hur jag ska gå tillväga för att ha en fullt ridbar häst som är klar för bedömning till...
2
Svar
31
· Visningar
3 113
Senast: Sassa
·
N
Distans För en tid sedan ställde jag och mitt arabsto upp i en distansritt, T50. Har några funderingar sedan dess då vi blev uteslutna pga att...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: Nero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp