3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Jag har också letat lite efter gamla trådar, men hittade inga så jag startade denna. Så varsågod och använd den!;)

Oj, meningen var inte att "tjuva" på din tråd utan tyckte att du hade startat en så bra tråd om testet och tyckte att det passade så bra att spinna vidare i den istället för att skapa en ny tråd. Hoppas det var ok ändå.:crazy:
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Haha, det är meningen att den ska användas av alla intresserade, moderatorerna brukar bli lite griniga om det startas för många trådar i samma ämne. :angel:

Så jag ber om ursäkt om det verkade som att du inte får skriva i tråden, för det är du verkligen välkommen att göra!:bow:
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Det låter bra det!!:D
Ringde till en bekant idag och kollade lite hur han hade lagt upp allt inför tidigare test han varit på men det var inget nytt på jorden han hade att komma med utan han sa att det brukar komma av sig själv när man väl är där:eek:
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Jag lånar också din tråd om det är okej!

Ni som varit med på 3-årstesten eller visat sina hästar, jag har en liten fundering.

Min pojke ÄLSKAR att springa och skutta och då menar jag älskar. Han ger ordet frihet en helt ny betydelse. När vi t.ex. löshoppar så tycker han det är jätte roligt och skuttar glatt fram över hindrena. Sedan far han runt resten av vägen som en gummiboll. Hoppandes, bockandes och busig.

Här till min fråga. Om de uppför sig så när man visar dem vid ex. häst i frihet vad händer då? Det är ju svårt att bedöma rörelser på någon som far fram så. Han gör det ju för att han är glad men vad skulle hända med domarpoängen?
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Nästa fråga...

Fick ett brev från ASVH idag med lite kort info om att 3-årstest mm kommer att genomföras snart under våren.

Fick även med ett inbetalningskort på medlemsavgiften till ASVH, men inte måste man väl vara medlem för att få visa sin häst?

Har inte fått någon info om det alls, så jag blev lite förvånad...:o
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Om man går in och läser på ASVH-3-årstest-bedömningsreglementet på sidan 3 så står det hur bedömningen samt i vilken ordning man gör allting. Sedan vet inte jag om olika distrikt kan ändra om som de vill? Men det verkar väl vettigt att lösgalopp och därefter löshoppning kommer först.... då hinner man ju plocka av skydd innan man skall visa för hand.
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Ja, det var det jag också fick det till, även om jag förklarade rörigt :D
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Vad jag har förstått det som så ska man inte behöva vara medlem. Jag blev däremot regionsmedlem nu då jag tyckte det kändes bättre att vara det när jag ska visa i just regionen, men det kostade bara 200:- och då subventioneras 100:- till medlemmarna.
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Lite förvirrad.. Står säkert nånstans.
Men vart skickar man anmälningsblanketten? Är det till ASVH eller till dit man ska visa?
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Man skickar dit man ska visa.
Varje visningsställe finns med på ASVH´s sida, om det gäller halvblod,(unghästbedömning-3-årstest) och på de sidorna ska det även finnas propositioner.
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Jag skickade mina vid samma veva som de lades ut:D. Ska visa i Örebro:banana:
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Nu lyckades jag hitta den raden i propositionen =)
Ska visa på Strömsholm.
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Jag ska oxå visa på Strömsholm. Undrar bara vad man skriver på anmälningsblanketten ang datum. Skriver jag det jag helst vill ha? Ragnordna flera datum? Någon som vet?:confused:
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Jag skrev 4-6 maj, bara, men jag vet inte, jag fyllde bara i det eftersom det är då vårt test äger rum. Så får väl de bestämma dag åt en....
Annars missuppfattade jag :angel:
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Jag skrev alla datum men hoppas på den första helgen. Tyckte jag läste någonstans att det skulle visas flest hästar den första helgen.. Men det spelar ingen större roll för mig vilken det blir, hoppas bara att skorna sitter kvar :crazy: Hon är duktig på att trampa av sig dem min lilla häst..
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

så hur går förberedelserna inför testet ??
Mina är klara i ridning o löshoppning. just nu jobbar vi på visa för hand..kan bli lite vingligt o ojämnt men vi jobbar på de ;)
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

Vi behöver "bara" löshoppa lite mer, galoppera lite uppsuttet och träna visning vid handen.:crazy:
 
Sv: 3-årstest för varmblodiga ridhästar.

ponnyn ska gå lite mera löshoppning han oxå o bli lite jämnare.
men halvblodet är klar så de ska bara underhållas fram till testet.
 

Liknande trådar

G
Ridning En lång historia kort, har en ridtravartjej som jag just nu har kört fast lite med. hon är av typen att vet jag inte vad jag ska göra så...
Svar
5
· Visningar
1 310
Senast: Gifted
·
C
Ridning Här kommer artikeln, hoppas det är ok att jag lägger in den? Frågan låg ute så jag avvaktade men fick inget nej, så här kommer den! Håll...
Svar
14
· Visningar
2 219
Senast: -moa-
·
S
Islandshäst Jag sitter just nu och funderar och planerar på hur jag ska gå tillväga för att ha en fullt ridbar häst som är klar för bedömning till...
2
Svar
31
· Visningar
3 113
Senast: Sassa
·
N
Distans För en tid sedan ställde jag och mitt arabsto upp i en distansritt, T50. Har några funderingar sedan dess då vi blev uteslutna pga att...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: Nero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp