2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har problem med att jag inte får i mig nog med kalorier. Idag har jag ätit frukost, lunch, middag och två mellis och ändå är jag bara uppe i 1019 kalorier. Men så har jag tränat också, -489 kalorier där. Så nu säger min app att jag ska äta 969 kalorier till, men hur fan ska det gå till? Vill verkligen inte trycka i mig för sakens skull men kan ju heller inte leva på strax över 1000 kalorier när jag tränar. SUCK.

Mvh, Gnällkärringen :D

Jag äter inte upp kalorierna, ser det som ett extra plus. När jag hade lifesum la den alltid till kalorierna till det jag skulle äta, min viktklubbapp gör inte det. Kanske är valfritt någonstans i inställningarna?

Jag tycker att appar ofta verkar överskatta träningen. För 489 kcal borde det krävas rätt hård träning.

Fast bortsett från det så är ju 1019 kcal väldigt lite. Tryck i dig. :D

Lifesum tycker jag är bra på att uppskatta träningen, åtminstone löpningen. Man brukar räkna med att man förbränner motsvarande sin vikt i kalorier per kilometer och det överensstämmer på pricken med det som Lifesum anger för mig.

Håller i övrigt med om att man ska trycka i sig kalorierna! Dels orkar man träna mer nästa dag och man riskerar heller inte bli lika hungrig dagen därpå.

Jag ska gå ner 5 kg, då är jag nöjd. Har börjat med att minska portionsstorleken vilket har gett bra resultat. Jag tränar redan så mycket jag kan träna så där kan jag inte göra något. Däremot kan jag börja med lite löpning nu när mina knän efter några års rehabträning verkar hålla! Jag började med 15 min löpning i snigeltempo och sen blev jag förkyld. Min plan är att nu efter denna förkylning har släppt, springa en kvart mitt på dagen på lunchen eftersom det är då jag har tid.

Jag är inte förvånad. Mackor är hopplöst om man vill dra ner på intaget. Man får helt enkelt tänka bort dem helt.

Bakom mina kilon nu ligger alldeles för många goda surdegssmörgasar med latte på kafé. Så himla gott men en mardröm när det gäller kalorier.
Men va f-n.....jag trodde latte var ganska nyttigt, jag brukar alltid ta en gjord på sojamjölk, är de alltså onyttiga...:banghead:

Hur mycket kalorier ger det i jämförelse med vanliga chips? Ger de vitaminer etc också? Vilket märke ska man köpa?

Ingen aning.. Behövdes inte mycket olja så de borde vara "snällare" än vanliga chips. Jag gjorde själv i ugnen med helt vanlig grönkål, olivolja och salt.

Är det någon mer än mig som var väldigt varierande hunger? Under några veckors tid kan jag vara helt ointresserad av mat, sen tvärvänder det och jag blir ständigt vrålhungrig. O_o

Är det någon mer än mig som var väldigt varierande hunger? Under några veckors tid kan jag vara helt ointresserad av mat, sen tvärvänder det och jag blir ständigt vrålhungrig. O_o

För mig hänger det mycket ihop med nåt så skoj som mensen. Hormoner som spökar antar jag..

Jag har klickat hem en waisttrainer :bump:. Under tiden jag har den på mig lär jag inte kunna varken sätta mig på röven eller äta någon större portion :nailbiting:

Ingen aning.. Behövdes inte mycket olja så de borde vara "snällare" än vanliga chips. Jag gjorde själv i ugnen med helt vanlig grönkål, olivolja och salt.
Och @Kattennizze . Stor skillnad kalorimässigt. Jag som räknar med VV räknar bara oljan. Ni som räknar kallisar lär inte få ihop så många på kålen, utan det beror på hur mycket olja man använder. ☺

Och @Kattennizze . Stor skillnad kalorimässigt. Jag som räknar med VV räknar bara oljan. Ni som räknar kallisar lär inte få ihop så många på kålen, utan det beror på hur mycket olja man använder. ☺
jag trodde det...är liksom en halvfabrikatsmänniska som älskar konserver o dylikt....att man kunde göra dem själv föresvävade mig inte ens! :o Har sannolikt varit engelsman i ett tidigare liv.

Jag hittar ingen god sås som innehåller få kalorier och som är utan mjölk! Vilken sås som helst duger höll jag på att skriva, jag avskyr torr mat och det enda jag hittar är sådana här såser typ aioli gjord på rapsolja men de är ju feta....alltså kalla och goda såser att ha på pasta o dylikt. Att köpa, inte att göra själv....eller kanske om det är väldigt lätt att göra dem?

Jag hittar ingen god sås som innehåller få kalorier och som är utan mjölk! Vilken sås som helst duger höll jag på att skriva, jag avskyr torr mat och det enda jag hittar är sådana här såser typ aioli gjord på rapsolja men de är ju feta....alltså kalla och goda såser att ha på pasta o dylikt. Att köpa, inte att göra själv....eller kanske om det är väldigt lätt att göra dem?

Det finns ju många sorters pesto man kan blanda ner i pastan, visserligen är det en del olivolja i dem men pesto är så smakrikt att det räcker med jättelite. Jag gillar pesto med soltorkad tomat, brukar blanda i lite chili också. Det finns även pesto som är baserad på aubergine.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höjda elpriser
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA