F
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har problem med att jag inte får i mig nog med kalorier. Idag har jag ätit frukost, lunch, middag och två mellis och ändå är jag bara uppe i 1019 kalorier. Men så har jag tränat också, -489 kalorier där. Så nu säger min app att jag ska äta 969 kalorier till, men hur fan ska det gå till? Vill verkligen inte trycka i mig för sakens skull men kan ju heller inte leva på strax över 1000 kalorier när jag tränar. SUCK.
Mvh, Gnällkärringen
Jag tycker att appar ofta verkar överskatta träningen. För 489 kcal borde det krävas rätt hård träning.
Fast bortsett från det så är ju 1019 kcal väldigt lite. Tryck i dig.
Jag äter inte upp kalorierna, ser det som ett extra plus. När jag hade lifesum la den alltid till kalorierna till det jag skulle äta, min viktklubbapp gör inte det. Kanske är valfritt någonstans i inställningarna?
Hur mycket kalorier ger det i jämförelse med vanliga chips? Ger de vitaminer etc också? Vilket märke ska man köpa?Provade grönkålschips igår. Lite speciell smak men gott!
Men va f-n.....jag trodde latte var ganska nyttigt, jag brukar alltid ta en gjord på sojamjölk, är de alltså onyttiga...Jag är inte förvånad. Mackor är hopplöst om man vill dra ner på intaget. Man får helt enkelt tänka bort dem helt.
Bakom mina kilon nu ligger alldeles för många goda surdegssmörgasar med latte på kafé. Så himla gott men en mardröm när det gäller kalorier.
Va, kan man köpa dem klara? Jag trodde göra själv var enda alternativet!Hur mycket kalorier ger det i jämförelse med vanliga chips? Ger de vitaminer etc också? Vilket märke ska man köpa?
Hur mycket kalorier ger det i jämförelse med vanliga chips? Ger de vitaminer etc också? Vilket märke ska man köpa?
Är det någon mer än mig som var väldigt varierande hunger? Under några veckors tid kan jag vara helt ointresserad av mat, sen tvärvänder det och jag blir ständigt vrålhungrig.
Och @Kattennizze . Stor skillnad kalorimässigt. Jag som räknar med VV räknar bara oljan. Ni som räknar kallisar lär inte få ihop så många på kålen, utan det beror på hur mycket olja man använder. ☺Ingen aning.. Behövdes inte mycket olja så de borde vara "snällare" än vanliga chips. Jag gjorde själv i ugnen med helt vanlig grönkål, olivolja och salt.
Kanske är något sånt för mig med. Men det är väldigt frustrerande!För mig hänger det mycket ihop med nåt så skoj som mensen. Hormoner som spökar antar jag..
Nope. Är alltid hungrig och kan alltid äta. Tyvärr. Men begränsar intaget så jag inte blir smällfet.Är det någon mer än mig som var väldigt varierande hunger? Under några veckors tid kan jag vara helt ointresserad av mat, sen tvärvänder det och jag blir ständigt vrålhungrig.
jag trodde det...är liksom en halvfabrikatsmänniska som älskar konserver o dylikt....att man kunde göra dem själv föresvävade mig inte ens! Har sannolikt varit engelsman i ett tidigare liv.Och @Kattennizze . Stor skillnad kalorimässigt. Jag som räknar med VV räknar bara oljan. Ni som räknar kallisar lär inte få ihop så många på kålen, utan det beror på hur mycket olja man använder. ☺
Jag hittar ingen god sås som innehåller få kalorier och som är utan mjölk! Vilken sås som helst duger höll jag på att skriva, jag avskyr torr mat och det enda jag hittar är sådana här såser typ aioli gjord på rapsolja men de är ju feta....alltså kalla och goda såser att ha på pasta o dylikt. Att köpa, inte att göra själv....eller kanske om det är väldigt lätt att göra dem?