2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har jag koll på! :)

Men jag reagerar på mängden, tänker även om du ska äta små portioner, så får du äta ofta.

(Men det beror ju såklart på kolori/ näringsinnehållet. Och när jag tänker efter så har jag ingen aning om hur mycket det finns i en burk när man häller upp det på tallriken.)

Jag har förbränning som en shetlandsponny ungefär. Äter 1200-1500kcal/dag.

Viktstabil utan graviditet på max 1200 i snitt. Är jag på träningsläger med hästen äter jag mer.

@mandalaki Jag har tänkt på dina läkerol hela dagen. De är så tragiska! :cry:

Tror du inte att en ask såna där pyttesmå vahlronachokladpluttar, som små harlortar, skulle kunna funka? Eller små riktigt goda hipsteraktiga lakritsgodisar? De är så dyra att det inte kan bli för mycket.

Du har inte smakat den nya Läkerolen med salty caramel, ser jag... :d

Dagens frukost! :d "Lite" bättre än gårdagens, 363 kcal.

20170112_074528.jpg

Tänk på att järnupptaget begränsas av mjölkprodukter @lil-sis , så mycket mjölk varje dag och smör på paltbröd kan göra det i stort sett "ogjort".

Nästa gång ska jag ha lite chili på tänkte jag :d Den här gången var det bara salt.

Kokosolja, flingsalt och chiliflakes är min favorit när jag gör grönkålchips
Fungerar också utmärkt till att marinera tunt skivad blomkål, som sen gärna ugnsbakas lite gyllensvarta :D

Jag har redan mentalt hoppat in i den hära tråden men gör det här med också officiellt. Jag har börjat min viktresa denna vecka. Det jag gör är att helt enkelt byta ut lunchen till en nutrilett smoothi och skippa godis och fika. Jag kommer dock äta godis 1 gång i veckan. Smoothi till lunch passar mig perfekt, och jag har ätit det länge, eftersom jag är en obotlig latmask och orkar inte laga mat till lunch. Och att äta samma mat flera dager på raken har jag svårt för. Som ni kanske förstår är det inte maten som är problem för mig =) Det är det förbaskade godiset och fika =)

Jag skulle gissa att jag "behöver" gå ner ca 10 kg men jag väger mig inte. Jag märker ganska tydligt på min kropp vilket håll det går. Sen ser jag det också som ett roligt experiment. Det ska bli spännande att väga sig när jag känner att jag själv är nöjd med kroppen och inte när vågen säger det. I mitt huvud vill jag ner till 48kg (jag är bara 150cm kort) men eftersom jag är ca 10 år äldre än vad jag var när jag vägde det senast så kanske det är orealistiskt.

Även träning ska in i mitt liv igen. Förra året kom jag igång och sprang 3 ggr i veckan och gjorde det från februari till oktober. Sen fick jag en överansträngning i knäet och lyckades inte komma igång igen. Nu är träningskort inköpt och första träningspasset blir på fredag. Sen hoppas jag att träningen rullar på.

Så här långt har veckan funkat bra och jag har inte ätit godis eller fika och det känns redan som att kroppen har dragit ihop sig lite.

Jag skulle ju egentligen inte vara i den här tråden, men jag måste bara kommentera att jag tycker att det är kul att det finns någon mer än jag som är 150 cm lång. :D
(I mitt pass är jag dock 151 cm, men då sträckte jag på mig så mycket att hälarna lättade lite från marken :)).

För mig funkar inte förbud, så för att inte äta så mycket choklad och liknande så lade jag sist jag gick ner till morötter. Lite inspirerad av hästen som älskar morötter :D så varje morgon när jag gjorde frukost så skalade jag ett gäng morötter och hade sedan i en låda med mig hela dagen. Att ha det som mellan-mellanmål tog bort mitt sötsug. Samt att hästen blev grymt glad för jag hade alltid en morot med mig ;)
Det fungerar tyvärr inte i mitt nya jobb, jobbar i skolan och kan inte sitta på lektioner och knapra morötter :banghead: inte heller kan jag sitta på kontoret och knapra morötter ( vet ni hur mycket det låter när man äter morot?) så jag får lista ut något annat att äta.

@mandalaki Jag har tänkt på dina läkerol hela dagen. De är så tragiska! :cry:

Tror du inte att en ask såna där pyttesmå vahlronachokladpluttar, som små harlortar, skulle kunna funka? Eller små riktigt goda hipsteraktiga lakritsgodisar? De är så dyra att det inte kan bli för mycket.
Äsch då, igår festade jag på både salty caramel och licorice sea salt :D

Både chokladen och lakritsen är säkert jättegoda men jag kan aldrig äta tillräckligt lite av sånt. Jag vill bara ha mer.

Det är dessutom inte sötsug som får mig att ta till Läkerol, de tillfredsställer snarare en oral fixering. Jag måste stoppa något i munnen.

Men bara viktnedgången kommer igång så ska jag allt äta snacks och godis ibland. Det jag är mest sugen på nu är nachos och min favoritnötblandning (förlåt, tråden):

Nutisal-Enjoy-mix.jpg

Äsch då, igår festade jag på både salty caramel och licorice sea salt :D

Både chokladen och lakritsen är säkert jättegoda men jag kan aldrig äta tillräckligt lite av sånt. Jag vill bara ha mer.

Det är dessutom inte sötsug som får mig att ta till Läkerol, de tillfredsställer snarare en oral fixering. Jag måste stoppa något i munnen.

Men bara viktnedgången kommer igång så ska jag allt äta snacks och godis ibland. Det jag är mest sugen på nu är nachos och min favoritnötblandning (förlåt, tråden):

Nutisal-Enjoy-mix.jpg

Tur att jag är allergisk mot nötter. Det är ju nästan mer mat i den här tråden än vad det är i "Tittar in i ditt kök". :laugh: Men jag är inte ett lika lätt byte idag. I söndags sprang jag långpass och dagen efter ett sådant är min hunger alltid som ett svart hål som kan sluka allt.

Tur att jag är allergisk mot nötter. Det är ju nästan mer mat i den här tråden än vad det är i "Tittar in i ditt kök". :laugh: Men jag är inte ett lika lätt byte idag. I söndags sprang jag långpass och dagen efter ett sådant är min hunger alltid som ett svart hål som kan sluka allt.
Jag veeet. Jag gnällde på nån som tipsade om sorbet med 33 proc socker i sockertråden igår så jag tvekade allt innan jag la in den där nötbilden. Det var nog inte smart. Skulle lagt in Läkerol istället. :o

Tänk på att järnupptaget begränsas av mjölkprodukter @lil-sis , så mycket mjölk varje dag och smör på paltbröd kan göra det i stort sett "ogjort".

Jag har koll. Jag äter och dricker tex inte samtidigt och tar tabletter på schema eftersom levaxin inte heller ska blandas med vare sig järn eller kalcium.

Det är dessutom samma intag som alltid (mjölken) och utan graviditeten är mina järnvärden (både HB, ferritin osv) utmärkta.

När jag lade till paltbröd och leverpastej så fick jag upp HB 10 enheter på en vecka så det hjälper :)

Jag har mjukstartat den gångna veckan med att äta nyttigt men tillåta mig själv lite godis etc. Men nu är det dags att ta tag även i den delen :nailbiting: Gjorde första dagen utan godis igår och det gick över all förväntan!

Idag sitter jag på jobbet och anstänger mig hårt för att inte ta en av de där goda godisarna som finns i en skål på bordet. Är jobbets godis för besökare så jag kan inte gärna plocka bort den heller...

För mig funkar inte förbud, så för att inte äta så mycket choklad och liknande så lade jag sist jag gick ner till morötter. Lite inspirerad av hästen som älskar morötter :D så varje morgon när jag gjorde frukost så skalade jag ett gäng morötter och hade sedan i en låda med mig hela dagen. Att ha det som mellan-mellanmål tog bort mitt sötsug. Samt att hästen blev grymt glad för jag hade alltid en morot med mig ;)
Det fungerar tyvärr inte i mitt nya jobb, jobbar i skolan och kan inte sitta på lektioner och knapra morötter :banghead: inte heller kan jag sitta på kontoret och knapra morötter ( vet ni hur mycket det låter när man äter morot?) så jag får lista ut något annat att äta.
Fördelen är väl att du inte kan äta godis där heller?

Jag har problem med att jag inte får i mig nog med kalorier. Idag har jag ätit frukost, lunch, middag och två mellis och ändå är jag bara uppe i 1019 kalorier. Men så har jag tränat också, -489 kalorier där. Så nu säger min app att jag ska äta 969 kalorier till, men hur fan ska det gå till? Vill verkligen inte trycka i mig för sakens skull men kan ju heller inte leva på strax över 1000 kalorier när jag tränar. SUCK.

Mvh, Gnällkärringen :D

Jag har problem med att jag inte får i mig nog med kalorier. Idag har jag ätit frukost, lunch, middag och två mellis och ändå är jag bara uppe i 1019 kalorier. Men så har jag tränat också, -489 kalorier där. Så nu säger min app att jag ska äta 969 kalorier till, men hur fan ska det gå till? Vill verkligen inte trycka i mig för sakens skull men kan ju heller inte leva på strax över 1000 kalorier när jag tränar. SUCK.

Mvh, Gnällkärringen :D
Jag tycker att appar ofta verkar överskatta träningen. För 489 kcal borde det krävas rätt hård träning.

Fast bortsett från det så är ju 1019 kcal väldigt lite. Tryck i dig. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar