R
Raderad medlem 6459
pesto är min räddare i nöden! köper grön och så röd så jag får lite variation ..alltså kalla och goda såser att ha på pasta o dylikt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
pesto är min räddare i nöden! köper grön och så röd så jag får lite variation ..alltså kalla och goda såser att ha på pasta o dylikt.
Jag hittar ingen god sås som innehåller få kalorier och som är utan mjölk! Vilken sås som helst duger höll jag på att skriva, jag avskyr torr mat och det enda jag hittar är sådana här såser typ aioli gjord på rapsolja men de är ju feta....alltså kalla och goda såser att ha på pasta o dylikt. Att köpa, inte att göra själv....eller kanske om det är väldigt lätt att göra dem?
Men visst innehåller pesto ost som innehåller mjölkprotein ? Jag är allergisk mot mjölkprotein, annars är ju pesto supergott. Men är det inte väldigt fett?Det finns ju många sorters pesto man kan blanda ner i pastan, visserligen är det en del olivolja i dem men pesto är så smakrikt att det räcker med jättelite. Jag gillar pesto med soltorkad tomat, brukar blanda i lite chili också. Det finns även pesto som är baserad på aubergine.
Mhamara? Vad är det för något? Kommer det på burk?Tomatsås, tomatsalsa, guacamole, mhamara.
Jag brukar ta lite olivolja och resten pastakokvatten i pesto.Det finns ju många sorters pesto man kan blanda ner i pastan, visserligen är det en del olivolja i dem men pesto är så smakrikt att det räcker med jättelite. Jag gillar pesto med soltorkad tomat, brukar blanda i lite chili också. Det finns även pesto som är baserad på aubergine.
Skippa osten, bara. Det blir gott ändå.Men visst innehåller pesto ost som innehåller mjölkprotein ? Jag är allergisk mot mjölkprotein, annars är ju pesto supergott. Men är det inte väldigt fett?
http://www.larsafoods.se/recept/kal...recept/mhamara-rostad-paprika-och-valnotsroraMhamara? Vad är det för något? Kommer det på burk?
jag trodde det...är liksom en halvfabrikatsmänniska som älskar konserver o dylikt....att man kunde göra dem själv föresvävade mig inte ens! Har sannolikt varit engelsman i ett tidigare liv.
Men visst innehåller pesto ost som innehåller mjölkprotein ? Jag är allergisk mot mjölkprotein, annars är ju pesto supergott. Men är det inte väldigt fett?
guacamole som sås till annan mat än tacos? det står still i mitt huvud, går det att ha till lax?
Fördelen är väl att du inte kan äta godis där heller?
Jag vet inte fetthalten på sojamjölk. Men på baristamjölk eller standardmjölk är den 2,6-3. Och en balja latte går väl lätt uppemot 3 dl, jag tror att du har svårt att komma under 150 kcal.Men va f-n.....jag trodde latte var ganska nyttigt, jag brukar alltid ta en gjord på sojamjölk, är de alltså onyttiga...
Nu har du väl blandat ihop enheterna? Inte för att jag dricker kaffe, men nog innehåller en normal kopp mer än 32.5 ml? Jag tror du menar dl, inte cl?En latte ligger på ca 86,8 kalorier/cl, så en normalstor latte som ligger på 3,25 cl blir alltså hela 282 kalorier per kopp.
Sen finns det ju de som innehåller mer eller mindre kalorier, det skiftar ju en del mellan hur de görs, vilken mjölk som används, hur mycket det är i koppen och så, men i snitt så är det alltså 282 kalorier/kopp som man häller i sig om man är en lattemänniska.
Sant.Jag tror du menar dl, inte cl?
Ja, det är riktiga kaloribomber men det tror jag inte så många ens tänker på. Det är ju "bara kaffe".@Gnist Jag såg uppgifter om 60 kcal/dl men kollade aldrig så noga om de stämde. Är det bortåt 90 är det ju gräsligt mycket.
Ja precis. Och man köper den i farten, då gills det liksom inte.Ja, det är riktiga kaloribomber men det tror jag inte så många ens tänker på. Det är ju "bara kaffe".