2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu märks det på kroppen att den börjar må bättre efter att nya vanor sakta smyger sig på :)

Min man sa innan idag att det ser ut som att jag tappat lite i vikt med och jag håller med. Mina bröst känns mindre och midjan känns något smalare. Det är alltid där jag tappar först. Min rumpa har en förmåga att stanna kvar och lår har jag alltid haft. Får väl testa ett par byxor sen i mindre stl och se om det stämmer :)

Räknade ut innan att jag dricker 40 liter Pepsi Max i månaden. Nästan en full tank bensin O_o
Om jag lyckas minska så som jag gör nu är jag nere på 24 liter istället i Januari.
Det är 5 flak i månaden. 500 kr. Tänkte jag skulle börja spara undan dom pengarna som en liten morot. Så lägger undan 250 kr på ett konto till mig själv när januari är slut och unnar mig själv något sen när jag nått mitt mål :)
Jag skulle behöva gå till frisören, håret är så långt att jag snart kan sitta på det. Så ju snabbare jag slutar dricka ju snabbare kan jag klippa mig :p

Dags för andra helgen utan nomnoms. Mest frestande hittills har varit tårtan som stod i fikarummet på lunchen, samt att inte beställa in en portion strips på puben i går. Gick hem och åt riktig mat i stället. Jag känner mig mindre plufsig än när jag började, och är sugen på att prova de där julklappsklänningarna som satt korvigt. Det skulle dock förvåna mig om de redan sitter bra - kanske i början av februari...

Äsch, nu gick jag på en nit. Fredagsfika på jobbet och här fanns bl a kokosbollar. Perfekt, tänkte jag, det är få kalorier så jag högg en. Hade jag kollat innan hade jag avstått. 103 kcal enligt VK :cautious:

Jag och barnen har just bestämt att vi ska käka pizza idag. Min sambo är inte hemma och jag är för trött för att laga mat så stora sonen har lovat att gå till pizzerian och handla hem. Jag och lillsonen delar på en pizza och ska njuta av den utan att ha dåligt samvete efteråt! :D

Jag och barnen har just bestämt att vi ska käka pizza idag. Min sambo är inte hemma och jag är för trött för att laga mat så stora sonen har lovat att gå till pizzerian och handla hem. Jag och lillsonen delar på en pizza och ska njuta av den utan att ha dåligt samvete efteråt! :D
Jag åt en pizza förra veckan, en halv Max och utan ost och bara med kyckling och tomatsås på. Det vart inte så många kalorier alls, så mängden är hela hemligheten när man försöker minska.

Det låter gott!
Hoppas jag kan tänka samma om två veckor. Svärfar firar 70 år och har bokat en halv avdelning på en pizzeria för hela släkten och bjuder på pizzabuffé. Dom har kommit överens om att pizzorna kommer in på löpande band på ett bord så kan vi bara plocka utan att behöva beställa av olika sorter. Känner på mig att det kommer behövas lite viljestyrka den kvällen. Sen är det tårta efteråt..
Dessutom ska vi i familjen äta Kinabuffé dagen efter där dom serverar miljoner olika rätter :p

Ikväll är jag gottesugen. Har haft en strikt vecka vad gäller mat och en helt ok mängd träning. Imorgon ska jag väga mig och jag ska inte äta något mer ikväll. Jag är absolut inte hungrig.

Men jag är sugen!!!! :arghh:

Får göra mig en kopp te.

Jag har klickat hem en waisttrainer :bump:. Under tiden jag har den på mig lär jag inte kunna varken sätta mig på röven eller äta någon större portion :nailbiting:

Går det så långt ner att du inte kan sitta så har du fel modell för din kropp. Blev det en med stål i? :)

Det låter gott!
Hoppas jag kan tänka samma om två veckor. Svärfar firar 70 år och har bokat en halv avdelning på en pizzeria för hela släkten och bjuder på pizzabuffé. Dom har kommit överens om att pizzorna kommer in på löpande band på ett bord så kan vi bara plocka utan att behöva beställa av olika sorter. Känner på mig att det kommer behövas lite viljestyrka den kvällen. Sen är det tårta efteråt..
Dessutom ska vi i familjen äta Kinabuffé dagen efter där dom serverar miljoner olika rätter :p
Det är inte det man äter ibland.....

Går det så långt ner att du inte kan sitta så har du fel modell för din kropp. Blev det en med stål i? :)
Jag fick hem den idag, har provat precis. Det är 9 stålskenor i, men den kändes ändå behaglig . Kunde bara spänna på yttersta, finns två hack till. Längre fram kanske det blir en bättre, gärna med snören.

Är lite osäker på vad som är upp och ner bara. det finns två snören på vardera sida , tror att hänga upp i....eller för att dra ner den om den åker upp :confused::idea:

Det är inte det man äter ibland.....

Nej jag vet. Men mina svärföräldrar är ganska så duktiga på att truga på att man ska ta mer och ta du en bit till och lite till ska du väl ändå ha och sådär och är man redan dålig på att säga nej så kan det bli för mycket av det goda, så jag hoppas att jag håller det hyfsat bra även om jag givetvis tänker fira min svärfars 70-års dag som alla andra och inte bara glo när andra äter gott och själv sitta med ett salladsblad :)

Nej jag vet. Men mina svärföräldrar är ganska så duktiga på att truga på att man ska ta mer och ta du en bit till och lite till ska du väl ändå ha och sådär och är man redan dålig på att säga nej så kan det bli för mycket av det goda, så jag hoppas att jag håller det hyfsat bra även om jag givetvis tänker fira min svärfars 70-års dag som alla andra och inte bara glo när andra äter gott och själv sitta med ett salladsblad :)

Usch, jag avskyr när folk trugar. Visst, det är artigt att smaka på sånt folk har gjort sig mödan att laga, men man ska få välja portionsstorlek. Och det är jättedumt att truga sötsaker och alkohol.

Pizzan igår var supergod och jag njöt utan skuldkänslor. Sen njöt jag av en halv kaka mörk choklad med havssalt också. Nomnom!
Jag var dock ute och sprang en kort runda (glashalt ute!) på kvällen och körde en timme yoga på morgonen, så förhoppningsvis jämnade jag ut förödelsen lite iaf :laugh:

Idag ska vi på kalas till min mamma vilket betyder tre timmar i bil, säkert någon såsig mat, tårta, osv. Men vet ni? Idag lägger jag kaloriräknaren långt upp på någon hylla. Ingen träning blir det heller. Och jag tänker inte ha dåligt samvete. Gör man en livsstilsförändring som jag ju försöker göra måste det finnas utrymme även för den här typen av dagar. Det går ju inte att leva resten av livet med dåligt samvete om man inte "gör rätt". Eller hur? :)

Ha en fin dag alla viktkämpare! :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9