2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch, jag avskyr när folk trugar. Visst, det är artigt att smaka på sånt folk har gjort sig mödan att laga, men man ska få välja portionsstorlek. Och det är jättedumt att truga sötsaker och alkohol.

Ja men precis!
Låt mig välja storlek själv. Truga inte att jag ska ta mer. Fråga om jag är nöjd är väl en sak och sedan nöja sig med svaret men att liksom komma med kakfatet under näsan på en och be en ta mer tycker jag är riktigt jobbigt.

Jag har visst tappat lite i vikt :)
Provade ett par byxor nån dag innan nyår i affären men förmådde mig inte att köpa dom pga storleken och bestämde mig då för att jag måste göra något åt uppgången. Var på stan idag och tog samma byxa men en storlek mindre och kunde nästan stänga gylfen obehindrat. Det kändes himla bra!

Unnade mig annars en liten vaniljlatte på lättmjölk innan jag körde hemåt. Det är mitt lördagsgodis det :p
Men jag gick ju runt på stan i några timmar och maken snodde halva när jag kom hem med den så den var nog free of charge så att säga.

Nej jag vet. Men mina svärföräldrar är ganska så duktiga på att truga på att man ska ta mer och ta du en bit till och lite till ska du väl ändå ha och sådär och är man redan dålig på att säga nej så kan det bli för mycket av det goda, så jag hoppas att jag håller det hyfsat bra även om jag givetvis tänker fira min svärfars 70-års dag som alla andra och inte bara glo när andra äter gott och själv sitta med ett salladsblad :)
Ät inte för andras skull men ta av det du själv njuter av!

• Gilla
Reactions: MM
Invägning och mätning i morse. Ned ett kg sen förra söndagen, vilket får räknas som helt okej med tanke på att jag inte motionerat/rört på mig så mycket som jag skulle önskat och mycket stilla sittande (plus att jag ligger på ett kaloriunderskott som snarare handlar om ½ kg i veckan).

Nu i veckan som kommer så planerar jag för mer träning, och filar på hur jag ska trycka i mig allt protein för att kunna behålla och bygga muskler i min viktnedgång. Tänker att har jag en gång fått dit musklerna så vill jag gärna ha dem kvar :p

Frukost blev ägg med guacamole på grovt bröd. Fantastiskt gott.:d

20170115102806308111338059_sbig.jpg

God morgon söndag. Idag skiner solen! :heart

Kan vi inte peppa och inspirera varandra genom att lägga ut bilder på vad vi äter? Jag skulle behöva lite matinspiration, jag äter mycket samma.

Min frukost har ni ju redan sett. Här är min lunch. Rester från igår. Inte någon särskilt sexig lunch, men den smakade gott iaf :D

20170115125738259011338059_sbig.jpg

Första veckan avklarad och jag har lyckats med bravu :banana:

Jag har hållit min matplan och tränat fredag, lördag och i dag :)

Som jag misstänkte var idag den svåraste dagen. Hemma med barnen som ska äta en massa och rester från gårdagens lördagsfrossa.

Fick reda på att vi ska ha hälsokontroll på jobbet någon gång i mars. Det blir perfekt som en mellantidskontroll. Känner mig massa motiverad.

Okej, NU ska jag köra igång på allvar. :) Efter fyra dagar på lyxhotell med Sveriges godaste frukostbuffé så är det dags att göra invägning i morgon bitti. Jag ville unna mig de här dagarna utan att skämmas. Dock har jag inte VRÄKT i mig och jag har åkt skidor och hållit igång hela dagarna. Men ändå. NU börjar jag, alltså.

Har haft en helt ok helg. Blivit lite extra god kvällsmat ELLER lunch. Nu ikväll gjorde jag en smoothie som även ska bli frukost imorgon.
Har precis kört kvällsyoga, så skönt! Även om man kanske inte bränner så mycket kalorier. :bump:

Nu har jag vägt in mig. 67,5 kg. Så mycket har jag aldrig vägt - utom när jag varit gravid. Så jag är helt enkelt tvungen att ta tag i det. Alternativet är att köpa nya ridbyxor och det tänker jag INTE göra.

Efter första veckans besvikelse på vågen lossnade det lite nu. -0,8 i morse vilket gör 1 kg på två veckor.

0,5 per vecka kommer jag att vara helnöjd med sedan - men det borde vara mer nu, eftersom man tappar mest första veckan då vätskan släpper. Fast jag kom på en anledning till att min vätska kanske inte gjorde det och det är en medicin jag tar för att sova djupare, vilket är gynnsamt för min migrän.

I biverkningslistan i Fass står viktökning som "mindre vanlig" men på nätet hittar jag folk som gått upp ordentligt på samma medicin, dock i högre dos. Jag har ätit en besläktad medicin förr, som förebyggande mot migrän, och då gick jag upp.

Jag prövar nog att sluta med den för att se om jag brutit den onda cirkeln när det gäller sömnproblem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar