2 veckors väntan på abort *långt*

Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

Jag blödde inte ens en dag.
Det kom pyttelite precis efteråt. Men inget mer sen.
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

Det är intressant att se i sådana här trådar hur känslig abortfrågan fortfarande verkar vara. Visst, fyra aborter under sina tonår låter lite mycket, men personen i fråga var kanske extremt fertil. Hur många som är mycket mindre fertila skulle avstå från sex av den orsaken, när man ändå försöker skydda sig så gott det går? Inte jag iaf :angel: även om jag helst vill slippa genomgå en abort :cool:
 
Senast ändrad:
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

jag måste inhandla mig en dildo tror jag.....

WAHAHA!
Om man blir gravid så får man ju i alla fall ha sex under de 9 månaderna, risken att man blir gravid under graviditeten är ju minimal ;) Då behöver man två äggstockar!

Så, kort och konsist Aina, slå ett par flugor i samma smäll, bli gravid (så får min bebis en lekkompis) och sen kan du banne mig nuppa järnet.. Utan att behöva införskaffa en dildo!
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

Om valet ligget mellan en dildo eller en mage och en förlossningen så kan jag säga dig att jag väljer fan i mig dildon, plätt lätt!!!
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

*kl*

I morse på ultraljudet visade det sig att naturen gjorde valet åt mig och såg till att det blev ett missfall i tisdags, precis som jag misstänkte (se min andra tråd). Fast det fanns en del kvar, så jag ska fortfarande till sjukhuset för medicinering.

Så jag känner mig lättad över att ha sluppit genomgå en abort, utan naturen fick ha sin gång och det var helt enkelt inte meningen att jag skulle ha ett barn nu.

Tack för råd, stöd, pepp och kramar i den här tråden! :)
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

Men vad härligt att det löste sig. Missfall är ju i de flesta fall tråkigt, men skönt att du i alla fall kan glädjas åt det.
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

Glädjas var väl att ta i... :crazy: Jag är väl snarare lättad än glad.

Jag hoppas att inlägget inte var menat så sarkastiskt som det låter, för i såfall undrar jag vad jag gjort för att förtjäna det :crazy:
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

Nej förlåt, det var absolut inte sarkastiskt menat, tro inte det. Om jag var otydlig så ber jag om ursäkt.

Eftersom jag själv aldrig skulle kunna göra en abort, och tycker hela frågan är hemsk, så tyckte jag att det var skönt för dig att kunna glädjas över att slippa göra en abort. Även om du nu inte just glädjs åt själva missfallet.
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

Så jag känner mig lättad över att ha sluppit genomgå en abort, utan naturen fick ha sin gång och det var helt enkelt inte meningen att jag skulle ha ett barn nu.

Skönt för dig att slippa fundera mer. Lycka till i framtiden och ta hand om dig!
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

Man stannar alltså kvar några timmar? Då kan jag mao redan nu tala om på jobbet att jag måste vara borta hela den eftermiddagen jag ska göra ingreppet.

Även om allt går bra och du mår bra efteråt är det nog bra att stanna hemma från jobbet hela dagen om du har möjlighet, även om du är säker på att du ska göra en abort så är det förmodligen jobbigt efteråt.
Nu upplever helt säkert alla detta väldigt olika men jag hade tyckt det var väldigt jobbigt att traska till jobbet precis efteråt!
Nu beror det väl iof på vad du har för jobb också...

Edit:Var lite för snabb och såg inte att det var fler sidor! ;)
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

Jag fick tre veckors väntetid. På tre veckor hinner man grubbla ganska mycket. Men beslutet var ändå lätt för mig. Jag gick fortfarande på gymnasiet, och pappan och jag hade haft ett öppet förhållande i ett år. Vi hade inget för ett barn att växa upp i. Dessutom är jag emot att föda barn i tidig ålder. Man har hela livet på sig.

Me ta dom här två veckorna till att fundera för dig själv, låt häldre bli att fråga andra och bolla för och nackdelar med dig själv istället. Jag är säker på att du fattar rätt beslut.

ang. själva ingreppet så gjorde jag precis som du ska göra en medicinsk abort Jag blev inlagd under eftermiddagen och fick åka hem 29 timmar senare!
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

jag läste inte så långt. Såg nu ditt senaste inlägg. Jag bara hoppas att allt känns bra! och att det fortsätter att göra det!
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

Det var nog den avslutande meningen som jag missuppfattade. Förlåt! Det är ju svårt att få fram det man vill i skrift ibland...
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

Vad skönt att allt löste sig till det bästa! :)

Björk skrev:
Skönt för dig att slippa fundera mer. Lycka till i framtiden och ta hand om dig!

Tack så mycket! Jag är oerhört lättad, även om det känns lite konstigt att vara lättad över en sådan sak :crazy: Men som bästa kompisen min sa; det var inte meningen helt enkelt.

Heikne skrev:
Jag bara hoppas att allt känns bra! och att det fortsätter att göra det!
Tack! Det hoppas jag också! :bow:
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

WAHAHA!
Om man blir gravid så får man ju i alla fall ha sex under de 9 månaderna, risken att man blir gravid under graviditeten är ju minimal ;) Då behöver man två äggstockar!

ehh - du de flesta kvinnor har faktiskt 2 äggstockar :idea::angel:
och det går alldeles utmärkt att bli gravid även om man bara har en... fast du kanske menade livmödrar? (eller vad nu livmoder heter i pluralis?)
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

Skönt att det löste sig!
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

ehh - du de flesta kvinnor har faktiskt 2 äggstockar :idea::angel:
och det går alldeles utmärkt att bli gravid även om man bara har en... fast du kanske menade livmödrar? (eller vad nu livmoder heter i pluralis?)

Ja, hrm, kalla mig inte smart :angel:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 714
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 871
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 159
Senast: Yrsel
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 316
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp