2 veckors väntan på abort *långt*

Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

En abort är något du aldrig glömmer.

Det kan vara sant, men det behöver inte vara negativt.

Många säger ju att det var helt rätt beslut, och att de inte ångrar sig. Det finns många saker man aldrig glömmer.


Lycka till till Forza, oavsett vad du gör, så fattar du rätt beslut för dig.
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

Men herrejösses vilket moraliserande det var på detta forum då.
Folk KAN begå misstag 2 ggr & vi vet inget bakom det heller, akn fast ha varit preventivmedel med i bilden som inte hjälpte.

Nja, jag skulle nog skydda med dubbelt om jag gjort en abort en gång!

Vad är det som säger att man inte kan använda både p-piller OCH gummi! Då händer det inte igen!

Jag är ingen abortmotståndare men personligen skulle jag inte tillåta det att hända igen!
Sen finns det ju avhållsamhet också.... om man verkligen inte vill ha barn, det kommer jag ihåg att så stod det i våran sex/samlevnads bok i högstadiet ! *skämt åsido* men ändå så sant.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

Jag har blivit gravid TRE gånger trots skydd. Som borde vara 100%-iga. Jag anser inte att det är att göra STORT misstag.
Vad mer kan man göra förutom total avhållsamhet ?
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

Det är din kropp och ditt beslut, ingen annans.

När jag blev gravid var min första tanke abort. Redan när vi misstänkte en graviditet så var det det som kändes rätt, men när vi hade sanningen framför oss så var inte abort rätt för oss, och jag har inte ångrat mig en sekund (jo, kanske när jag hulkat mig över toaletten för sjuttioelfte gången på en dag, men aldrig så att det har känts fel att ha bebisen i magen).

Däremot gjorde jag en abort för ett par år sedan, jag tänker inte så mycket på det, för det första var det riktigt jävla korkat av mig att bli gravid, och ja halshugg mig om ni vill men jag vet inte ens vad killen heter. Ett misstag som jag sent kommer att glömma, men aldrig ångra.

Jag och min sambo hade bott ihop drygt 4 månader när jag blev gravid, jag hade inget jobb men han har jobb och bra anställning.

Jag är övertygad om att du och din pojkvän gör det rätta valet för er, låt ingen annan försöka säga vad som är rätt eller fel, och det viktigaste av allt är att DU måste tycka att ditt val är RÄTT, ingen annan. Det är du som trots allt bär det med dig.

STORA kramar!
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

Jag försöker säga att en abort är något som kommer följa med dig. Du kommer veta när ditt barn skulle ha fyllt 10, 20, 30 osv. Man glömmer aldrig.


Det där är lite skitsnack anser jag. Jag har gjort 2 aborter, och inte tusan mins jag om någon frågar mig rätt upp och ned när jag gjorde första aborten. Det måste jag verkligen tänka efter för att minnas villket år det var. Så den aborten är ett minne blott.

Den andra var i ett annat sammanhang, så det året mins jag. Men nog kan man glömma. Dvs om det är obetydligt som det var för mig då. Inte är det nåt jag går och tänker på presis.
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

Du känner förmodligen inte alls till omständigheterna kring hennes aborter och borde därför inte uttala dig som du gjorde!
Varför hon gjort abort tidigare är hennes ensak och inget som du behöver moralisera över.
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

Jag har gjort abort och tänker aldrig på hur gammal det barnet skulle varit nu.
Inte ens den dagen den var beräknad att födas ägnade jag det en tanke.
Det var ett embryo jag tog bort som hade gjort mitt liv riktigt jobbigt då. Inget jag sörjer nu.

Jag hade tänkt behålla barnet först, men ångrade mig i v.8. Insåg att jag mådde alldeles för dåligt.
Gjorde en skrapning i v.11.
Till mig sa gynekologen som gjorde ultraljudet att om jag väntar till efter v.12 måste man göra medicinsk abort och det var visst mycket jobbigare.
Jag var på sjukhus i ca 2 timmar, sen åkte jag hem och mådde bra. Blödde ingenting och hade inte ont nånstans.
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

Till mig sa gynekologen som gjorde ultraljudet att om jag väntar till efter v.12 måste man göra medicinsk abort och det var visst mycket jobbigare.
Gynekologen menade nog att man då måste göra en kombination av medicinsk och kirurgisk abort. Medicinsk får man göra upp till v 9 (8+3 fick jag mer specificerat idag) och därefter kirurgisk till v 12. Efter v 12 en kombination.

Jag ville göra medicinsk först eftersom det verkade lättast, men nu har jag ångrat mig och tänker be om kirurgisk. Jag vill inte blöda i upp till tre veckor, plus att ju kroppen ska stöta ut det själv. Då blir jag hellre sövd och får allt borttaget under narkos.
Men nu har jag börjat må illa och bli yrslig över hela dagen sedan igår ungefär, och fråga är om jag kan få en så snabb tid till kirurgisk som jag vill ha.

På måndag ska jag dateras iaf. Jag pratade med världens gulligaste barnmorska och bokade tid till en gyn som hon försäkrade var mycket bra och trevlig, och det känns väldigt bra.
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

Jo, det kan man göra, men oftast inte alls lika länge (enligt BMoch sköterska och info på sjukhusens hemsidor). Plus att jag slipper detaljen att embryot/fostret stöts ut i en binda eller toaletten hemma, utan det tas bort på plats.
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

Nja, jag skulle nog skydda med dubbelt om jag gjort en abort en gång!

Vad är det som säger att man inte kan använda både p-piller OCH gummi! Då händer det inte igen!
Inget preventivmedel skyddar till 100%. Inte ens en kombination av preventivmedel behöver garantera något ö.h.t. eftersom det finns så många faktorer som kan påverka dem.
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

Om du läste hela inlägget så skrev jag även att det enda som garanterar att du inte blir gravid är avhållsamhet! ;)
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

Om du läste hela inlägget så skrev jag även att det enda som garanterar att du inte blir gravid är avhållsamhet! ;)

Så, om man gjort en abort så får man inte ha sex mer, för tänk OM man blir med barn även om man skyddar sig... Rimligt. Eller inte.
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

När jag blev gravid första gången och beslutade om abort ringde jag KK i Malmö. De gav mej en tid tre veckor senare men jag hade ingen vidare lust att vänta tre veckor när jag hade bestämt mej, så jag ringde Ystad istället och de tog mej samma dag, aborten två dagar senare. Så visst är det värt att försöka med andra sjukhus.

Jag har aldrig ångrat den aborten, och jag vet inte hur gammalt barnet skulle varit nu.
Nu är jag gravid igen typ 7 år senare och helt nöjd med detta beslutet. Så du kommer fatta rätt beslut vad du än gör. kram
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

Om du läste hela inlägget så skrev jag även att det enda som garanterar att du inte blir gravid är avhållsamhet! ;)


Så för de som verkligen inte vill ha barn rekommenderar du alltså avhållsamhet?
Att skydda sig och använda abort som en sista utväg känns inte som en tillräcklig åtgärd eller?


Grönsak.
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

Om du läste hela inlägget så skrev jag även att det enda som garanterar att du inte blir gravid är avhållsamhet! ;)

Så du menar att jag inte skulle haft sex med min förra sambo eftersom jag blev gravid trots p-piller när jag var 18??? Kul förhållande vi hade haft då, nu blev jag gravid en gång till trots preventivmedel efter ett 3 veckors "långt" förhållande det barnet är idag 7 år gammal och är ute och leker med sina kompisar.

Men alltså eftersom jag gjort abort så skulle jag alltså ha avstått från att ha sex och bara ha sex dom gånger vi ska producera barn eftersom jag blivit gravid 2 ggr trots skydd.....jag måste inhandla mig en dildo tror jag.....
 
Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*

En del människor har ju väldigt lätt för att bli gravida, och ja vill man vara på den säkrare sidan är det dubbel skydd som gäller.
P-piller vet jag många som blivit gravida trots att dom ätit:confused:

Kodis är ju inte så skoj heller:(
Men man ska inte använda abort som ngn sorts preventivmedel och det tror och hoppas jag inte att ngn härinne gör.

Har en fd kompis som gjorde typ 4 aborter i sina tonår, det tyckte jag kändes lite olustigt....:crazy:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 714
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 871
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 159
Senast: Yrsel
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 316
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp