Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du skulle sett mig när alla andra poppade föl och mina gick och knep var nära sno ett föl av grannen.
Hälge och jag är inte så bästisar just nu pga hippotrim. Han var så kelig och social innan. Kom fram och skulle mysa. Så idag gav stallägaren sprutan innan jag kom så när jag kom fokuserade vi på mysa. Tog av grimman när han låg ner. Satte mig bredvid, pratade och kelade så han fick tillbaka lite förtroende för dumma matte.
Å så fin hon är!
När är det dags för visning för er?
Det har du säkert skrivit alldeles nyss men jag har fullt upp här och minns knappt mer än att mata hästar och gosa fölmule - de korta stunder draken väl tillåter...
Hon ser riktigt stor och elegant ut
Jo vi fick tid på eftermiddagen för visning, så vi kunde i lugn och ro "polera" och knoppa hästarna. Silhouette var stilla och lugn under hela tiden, duktig tjej. Lastningen var hon inte alls sugen på, så vi fick typ lyfta in henne och hon gjorde sig riktigt tung. Transporten gick bra och hon stod fint under färden. Första gången jag visar häst, så lite nervös var man allt. Efter att ha stått stilla så länge innan var Sillan full med överenergi och när vi släppte henne för att trava visade inte upp sin fina trav, utan stegrade, bockade och for runt i räsergalopp Jag fick ta henne i grimskaft igen, men kunde inte springa i det friska tempo som vi övat på hemma utan fick jogga lite lugnt med henne, annars brallade hon loss igen.
Så resultatet blev 8 på typ resten 7or med undantag för traven (eller småtrippandet) som hon fick en 6a på.
Det var en rolig erfarenhet och nu är vårt första lilla delmål avklarat
bilder kommer senare hoppas jag
Då är du i allafall mer ärlig som kollar på de som säljs och inte stjäl ett
Då är du i allafall mer ärlig som kollar på de som säljs och inte stjäl ett
Ja jag var ju så illa tvungen, det finns inga föl nånstans i närheten här