Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

+ MissF. Jo han var gudafin men en :devil: så sörjer inte.. Glad jag har kvar en sån här:

bebis.jpg

Min Hälge låg i mattes famn idag och myste :) Ville inte gå ut.

Du skulle sett mig när alla andra poppade föl och mina gick och knep :rofl: var nära sno ett föl av grannen.

Hälge och jag är inte så bästisar just nu pga hippotrim. Han var så kelig och social innan. Kom fram och skulle mysa. Så idag gav stallägaren sprutan innan jag kom så när jag kom fokuserade vi på mysa. Tog av grimman när han låg ner. Satte mig bredvid, pratade och kelade så han fick tillbaka lite förtroende för dumma matte.

Du skulle sett mig när alla andra poppade föl och mina gick och knep :rofl: var nära sno ett föl av grannen.

Hälge och jag är inte så bästisar just nu pga hippotrim. Han var så kelig och social innan. Kom fram och skulle mysa. Så idag gav stallägaren sprutan innan jag kom så när jag kom fokuserade vi på mysa. Tog av grimman när han låg ner. Satte mig bredvid, pratade och kelade så han fick tillbaka lite förtroende för dumma matte.

Stackars liten då, tur de kommer över otäcka saker hyfsat snabbt ändå :)

Hrm, angående att nästan sno föl... jag satt och letade bland fölannonser :o andra halvan av mitt evighetsvakande - speciellt när det visade sig att Sessan, trots mjölk i juvret och allt, var tom... :angel:

Hon ser riktigt stor och elegant ut:love:

Jo vi fick tid på eftermiddagen för visning, så vi kunde i lugn och ro "polera" och knoppa hästarna. Silhouette var stilla och lugn under hela tiden, duktig tjej. Lastningen var hon inte alls sugen på, så vi fick typ lyfta in henne och hon gjorde sig riktigt tung. Transporten gick bra och hon stod fint under färden. Första gången jag visar häst, så lite nervös var man allt. :crazy: Efter att ha stått stilla så länge innan var Sillan full med överenergi och när vi släppte henne för att trava visade inte upp sin fina trav, utan stegrade, bockade och for runt i räsergalopp;) Jag fick ta henne i grimskaft igen, men kunde inte springa i det friska tempo som vi övat på hemma utan fick jogga lite lugnt med henne, annars brallade hon loss igen.
Så resultatet blev 8 på typ resten 7or med undantag för traven (eller småtrippandet:angel:) som hon fick en 6a på.

Det var en rolig erfarenhet och nu är vårt första lilla delmål avklarat:)

bilder kommer senare hoppas jag :laugh:

tack för att du delar med dig av resultatet! :)

Mina farhågor är just att Hollie kommer studsa runt i någon slags galopp och inte visa sin trav.. men jag tror det är rätt vanligt tyvärr;)

Tycker ni fick helt ok poäng bortsett från 6an och nu är du en erfarenhet rikare:)

Ser gärna bilder på sötosen!

KL

Har inte haft några nya bilder på min lilla toka men igår var vi på fölvisning så nu har jag nya bilder!

Vi började dagen stressade som få då vi hade två föl som skulle iväg och visas. Så yra och stressade att jag la alla mina papper på biltaket (pass, intyg, m.m.)

Efter en stund ringer det i min mobil... "Har du ditt pass med dig? Det flög nyss jätte mycket papper över motorvägen." Ja svarade jag.. sen började jag kolla i bilen och där var inga papper. Just då gick det upp för mig att dom låg på taket... Så fick panik när jag insåg att mitt hästpass förmodligen var totaltförstört..
Ville inte stanna på E6an för att leta papper med sto och föl i släpet så jag fortsatte mot visningen och mina vänner fick leta på motorvägen... det tog 40minuter innan dom lyckades hitta alla papper.. *lycka*

Framme så lastade vi ur och min lilla gangster hade ingen lust att stå stilla utan ville mest rejsa omkring. När det var vår tur så var hon väldigt laddad och ville fara iväg som en raket så jag fick gå fort för att hinna med henne.

Jag har nästan aldrig sett min flicka trava då hon oftast kör sin kanin-galopp. Men igår så fick jag ordentligt se hennes trav... lyckan som infann sig när hon travade så mycket bättre än sin mor (som travar riktigt bra).

Jätte nöjd över båda mina töser idag.

Hon fick 48 poäng
8 7 7 på exteriören. Hon är ganska liten fortfarande och behöver växa till sig mer för att få mer poäng.

Sen fick hon 9 9 8 på gångarterna och hon var så nära att få en 10a på traven om det inte vore för att hon var så spänd för dagen.
Men jag är verkligen super nöjd, min första uppfödning och efter mitt älskade sto.

Min_fina_och_underbara_lilla_flicka_3.jpg

fs_508422499_75941_1344446793.jpg

fs_508423725_76706_1344448647.jpg

Kakan_och_Smulan.jpg

Fick tyvärr inga bra bilder när hon rörde sig.. får försöka filma nästa gång :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 551
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 470
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?