Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Mmmm, jag gillar verkligen morgan! Samma resning som araberna, en sådan skulle gärna få stå i mitt stall nån gång!:d

Blev väldigt glad när jag såg Rausing i Falsterbo, vilket fantastiskt temperament:love: Hoppas han kommer i svensk avel igen, jag skulle vilja använda honom igen. Jag är väldigt nöjd med den jag har.

Jag har bara sett honom på bruksprovet men hann bli förälskad på den korta stund han visades vid hand:love:

Kommer han tillbaka till aveln nästa år blir han kanske kandidat till mitt tvåårssto som egentligen borde ha en hopphäst då jag avlar fälttävlan men som rör sig så bra att det skulle kunna passa med en gångartshingst.

kl

Så där, efter en hel dag med trassel-batterier så har vi äntligen lämnat hästarna ensamma på betet :crazy: Nu ska jag bara släppa nojan över allt som kan hända utan att man ser det direkt...

Här kommer en liten bildbomd i alla fall!

bete1.jpg

Tardee visar att även paintar kan trava :)

visa_staket.jpg

Visar staketet

springa_bete.jpg

Bäst att busa nära mamma i början

matpaus.jpg

Matpaus först...

sova_bete.jpg

... och sen sova en stund!

(och jodå, han lägger sig i halm/hö - högarna också, fast inte just den här gången... )

Fölbrunsten satte igång redan i dag (Tore är 5 dagar) så nu blir det till att hålla koll på och tvätta fölrumpa. Ger ni de små nåt speciellt eller är det fortfarande bara tvätta som gäller? (känns ju som om en hel del har ändrats sedan jag hade med föl att göra så lika bra att kolla :o)

Han är verkligen jätte fin :)

Vi har inte gett våra föl något speciellt när mamma brunstar. Utan bara haft koll och tvättat ifall det behövts men det har du ju redan koll på :)

nu kommer några bilder på Winni som är tagna den 29/7-12
553599_458916837472195_1803635708_n.jpg

574547_458917040805508_778206851_n.jpg

552075_458917247472154_1782832342_n.jp

inte lätt att ta på dom när dom rör sig/dålig kamera

bright_sara: Dina morgans är ju bara för fina, speciellt lilla stoet har en så trevlig uppsyn.

lewellyn: Äntligen lite bilder på din superfina unge :love:

Önskar jag hade tid att skriva en kommentar om alla fina ungar men jag har inte varit inne på så länge så det skulle bli en hel roman så jag samlar det som SKITFINA ungar allihop!!! :D

*kl*

Nu har jag äntligen varit och hämtat min lille gosse och hans mamma på seminstationen. De har varit borta i 6 veckor så jag har verkligen saknat dom mycket.
En rätt dålig film på Benizar HW f: 30/5 e: Bellagio från igår
http://www.youtube.com/watch?v=NY3naDsouNI&list=UUSOtSJolRjDjAwoJjcOAT6w&index=1&feature=plcp

Nu är vi på väg hem från fölvisning! :) Dom skötte sig galant båda två och lillen blev klass 1! :) Bilder kommer! Fick goda lovord från domaren: "Detta är en häst att satsa på" Stolt matte :love:

Nu är vi på väg hem från fölvisning! :) Dom skötte sig galant båda två och lillen blev klass 1! :) Bilder kommer! Fick goda lovord från domaren: "Detta är en häst att satsa på" Stolt matte :love:

Tack! :)

Jag är ju inte inne så ofta och skriver, men så jättefina alla fölisarna är! :)

Självklart så glömde vi ju att ladda kameran innan visningen, men ngr bilder och lite film lyckades vi iaf få! Traven blev bara filmad när han joggade..
Jag är mest glad över att dom skötte sig så bra! :)
Här är en liten film! :)
http://www.youtube.com/watch?v=NO_sPTTuP_Y

Får väll tillägga att, Ja jag vet, stoet är nybehandlad, och går inte helt rent!

Senast ändrad:

Min lilla växer så roligt.

Först så växer halsen lite på längden och sen så blir den tjock, sen så växer halsen lite till och blir smal för att bli tjockare igen.
Just nu är den smal igen. Rumpan är hög som vanligt. :p Men det är roligt nu när hon börjar bli lite mörkare. Man kan se hennes
fina tecken! I veckan blir det ID kontroll på henne. Blir spännande att försöka visa magfläcken...

dechanteloup_by_eldfuxen-d5atqna.jpg

loup_by_eldfuxen-d5atraw.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 549
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 469
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar