Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

bete1.jpg

Tardee visar att även paintar kan trava :)

En fin och stolt 24-årig mamma :love:

Det ska bli så roligt att se vad det blir av denna fölunge!

Är hon bara 24?! Vilken fräsching! :banana:

Så roligt det är med alla fina fölbilder här! Så många finingar :love:

Jag var på fölbedömning igår fast utan min fölunge. Det är kul att sittaoch jämföra och fundera på vilka poäng min kanske skulle fått.
Grattis till er som visat! Charlottee : vilken otur med att hollie inte var helt ok!

Kul med bild på din! Fin tjej som ser ut att växa som min;)

Kl.
En bild på Hollie som blev ok hade jag faktiskt. Och här kan ni själva se hur hög bak hon är.. man skulle vilja höja upp framdelen en bit!
Lite roligt OT är att solettes uppfödare kom förbi, hon gillade Hollie:)
378300_10151002601176344_355492046_n.jpg

Den överbyggdheten är inget om man jämför med hur Stellas bebis ser ut :p. Men hon är ju helt klart överbyggd.
Hur är det med henne idag?

..tycker nästan hon ser mer överbyggd ut när hon skrittar med sina lååånga bakben:p

Idag nästan inget svullen bak men trött. Eftersom hon inte hade någon direkt synbar hälta måste jag ta upp dom på ridbanan och checka.. det vill jag avvakta med någon vecka så Hollie får återhämta sig. Men hon såg normal ut i hagen:)

En fin och stolt 24-årig mamma :love:

Det ska bli så roligt att se vad det blir av denna fölunge!

tack, ja hon är verkligen sååå stolt över sin fina unge - och nåde den hon inte känner som kommer nära staketet :devil: :angel:

tardee_stolt.jpg

Hon är verkligen inte så gammal om man frågar henne, eller om man ser de bockserier hon lägger iväg med... sista fölet för henne, och jag är så glad att han är pigg, frisk och att fölningen gick så himla lätt!

Nu återstår bara att se när jag kan sluta titta igenom honom noooga flera gånger om dagen för att leta svullna leder och hälta, titta honom i baken och vänta i timmar för att se att han bajsar... :o Eller ja, de gånger man får umgås lite med honom utan att draken ska bestämma, eller att han drar iväg på en repa efter att ha snott en grimma, en borste eller nåt annat kul... :angel:

Vad tråkigt att du fick avbryta :( Hade tänkt att åka över och titta på alla fina ungar men eftersom jag hämtade min i fredags från Stjärnborg efter 6 veckor på betäckning så valde jag att stanna hemma och gosa istället. Hade ett gäng bekanta som visade med gott resultat så det verkar över lag ha varit en bra visning.

Här kommer en liten snutt på min lille pöjk när jag släppte dom hemma i hagen

Benizar HW f: 30/5 e: Bellagio-Gauguin de Lully
http://www.youtube.com/watch?v=NY3naDsouNI&list=UUSOtSJolRjDjAwoJjcOAT6w&index=1&feature=plcp

Ja det var trist men nu är det viktiga att Hollie återhämtar sig, hon har blivit väldigt rak i benen..
Men som jag skrivit tidigare är jag jätteglad över omdömet på Solette:)

Det var bra domare och bra föl de jag såg som iofs inte var så många. Jag kollade in dessto fler ston&föl på utsidan när vi knata runt med våra.
Jag hann iaf titta på en bekants hästar, som startade först efter pausen, ett ungt föl som inte var så stor och därav poängen men vilken publikunderhållning den lille bjöd på!:devil::D For överallt! Den fina mamman fick AB.

Såg även en supersnygg Floricello unge! Vilken typ ffa!:d

..din unge ser jättefin ut!! skulle vara kul med nya bilder på honom också:)

Hoppas bebis mår bättre. Min lilla donna mådde inte alls bra igår. Fortsatt diarré, lite subfebril, slö och ville inte dia. Kontakta distvet som tyckte jag skulle avvakta men höra av mig direkt om det blev värre. Mjölkade ur mamman och lyckades få bebis att äta från hink och det var hon sugen på. Fick sno lite diarsanyl av en granne och fick även i henne morotssaft så nu imorse hittade jag en bebis som diar själv, pigg i ögonen, temp på 38,0 och det börjar bli substans i bajset igen.

Nu är jag tillbaka! Haft fullt upp så jag har följt er via mobilen men inte skrivit något.. :(

Men nu så kommer lite uppd av oss.

Vi har på fölvisning på stjärnborg i lördags. Lillskrutt visare sin rödhåriga envisa sida där men charmade många :love: Och hon var absolut minst där fast det hade jag väntat mig också.

Hon fick 42p.
Hon fick nästan 7or rakt igenom. Förutom på skritten där hon fick 8p och traven 6p (hon travade bara några steg..)

Men jag är nöjd, hade inte så stora förhoppningar då hon är så liten och vi inte har kunnat träna så mycket. :)

Min vän filmade men jag har inte fått den ännu så nu kommer en liten bildbomb på min lillskrutt med dragsterkroppen ;)

IMGP2886.jpg

IMGP2905.jpg

IMGP2972.jpg

IMGP2973.jpg

Och så måste jag få lägga in en bild på mamma häst som uppförde sig exemplariskt på visningen (förutom när pappa skulle springa med henne)
IMGP2891.jpg

Oj vad långt det blev!:angel:

Alltså din var ju en av de sötaste fölungarna i mannaminne !
Domarna gillade henne, men hon är ju så ytte-pytte och om man inte travar så är det ju svårt att sätta betyg på traven.

KL

Igår var vi på Fölchampionatet i Åstorp med lilla Smulan :)

Jättenöjd med min lilla tokas insats. Hon har dock lite för mycket energi så man får springa allt vad benen bär :P

Det blev en fin 3plats för oss igår. Hon är ju fortfarande rätt liten och lite för högrest :P Skritten och traven är guld! I galoppen har hon bra bakbensaktivitet men hon har tyvärr lite för raka framben.

Men nu laddar vi vidare mot Riksföl i Flyinge och hoppas att hon tappar sin lurviga päls och biffar till sig lite ;)

En sak som stör mig lite från igår är att dom sa Garabaldi ist för Gribaldi och någon har skrivit fel i papperna.. (inte jag, redan kollat) men feg som man är vågade man inte säga till..

Kommer massa bilder sen när jag hunnit fixa dom men här är en liten så länge :D

pic_1374_5028a0569606ee735500030e.jpg

Säg till nästa gång !

Jag som ofta är speaker på den här typen av tillställning tycker det är skitjobbigt att säga fel. Man försöker läsa så gott man kan vad det står och står det fel så säger man fel. Dessutom - alla dessa namn som man inte vet hur man ska uttala - gahhhh.
På fölungarna nu i helgen så var endel bara anmälda som fölxxxxx inte ens vilket kön det var stod, så jag fick lov att kika under svansen eller fråga.

Men usch stackars liten:( hur mår den nu?

Nausea bedårande! verkligen!
Trist att jag missade att se er..

KL.
Hollie tycker att borta är bra men hemma är bäst!
Duschade av henne med bara vatten idag (så cool att hantera) sedan busade hon loss lite i hagen.. ser inget fel på den fölungen:grin:
427155_10151004563111344_1429867987_n.jpg

215755_10151004556661344_1805347759_n.jpg

Nausea och Remaining grattis till supersöta fölisar!:d Ni skriver att era är småttingar, är de sent födda på året eller liten i rocken:p
Jag har velat fram och tillbaka om jag skall visa våran som är född i slutet av juni hon är så pluttig så jag tror domarna behöver kikare för att se henne, men hon är så fin..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 549
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 469
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar