Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Hon gör sig förtjänt av sitt nya öknamn. "Loopy". :p Hon är faktiskt underbar. Jag stog och pysslade med Stella
och så hörde jag en massa oväsen, vänder mig om och då har hon plockat ut alla höpåsar ur kärran och slänger runt
en påse. Jag ropade "Men vad göör du Loopy!?" och så gnäggar hon :love: med påsen i munnen.

Med betoning på mini. Hon är hela 105 cm bak. :angel:

Haha, nej hon har nog bara hetat Grädde för bukefolket. I verkligheten har jag mest kallat henne "Stellas föl". :p

Namnet vi testar nu är Chanteloup (Chant betyder sång och loup betyder varg, själva Chanteloup är ju inte något
sådant, men jag tycker bara att det låter fint. Haha, och lätt att säga.)

Jättefint namn! Stella's Chanteloup? ;) Loopy som smeknamn passade henne överraskande bra!!

19 tecken (inkl mellanslag) vet jag man sagt förut. Men det vette tusan, man ser ju massor av ponnyer med betydligt längre namn :).
Stella's Chanteloup får jag till 18 tecken ;) (19 om ' räknas som enskilt tecken ^^), så det klarar sig!

Jag röstar emot :)

Jag tycker inte att hon ska heta Stellas Chanteloup. Chanteloup däremot tycker jag är fint. Stella är Stella och hennes unge är ...en annan

Jag håller nog med dig. Loup kommer aldrig att vara sin mamma. Hur gärna jag än skulle vilja klona Stella så
är Loup inte ett dugg lik Stella i vare sig temprament eller personlighet. Att det är Stellas unge kan man se på stamtavlan.
Jag vill nog inte ha med Stellas namn i Loups namn.

Såhär ser numera min dragster ut när man närmar sig 7 veckor.. 110 cm fram och 116 cm bak! Men jisses vad nyfiken och social han är :)

418910_10151020885429811_1368859515_n.jpg

Vilken söt kille ! Håller verkligen med IW om att han har jättefin hals och resning trots dragstermodellen !

alltså, min hjärna VILL bara inte läsa/säga Chanteloup -det blir bara Cantaloupe :mad:
meeen, så söt hon är ^^

Vilken härlig liten personlighet hon är! :love:

Hon ser ut som en mini barockhäst!

Jag tänkte precis samma sak! :love:
Och hon ser så färdig och vuxen ut på nåt sätt... sötnosen :)

Jag själv njuter över att ha en fölunge så är rak i överlinjen nu medan alla andra äldre föl ser ut som han kommer göra i flera år... :angel:

Tackar så mkt IW & Cirkus.. Om 2 veckor är det gårdsmönstring, jag ber till alla gudar att han inte är lika stum i sina kotor som han är nu och faktiskt visar lite gångarter! Ska bli jätteintressant och se vad han får för siffror, hoppas på hyffsade så man kan visa upp ;) och kanske tom våga delge er här.. haha..

Så kul att få se alla hyss hon har för sig:love: Du måste ha kameran med jämt (duktigt). Själv får det bli lite dåliga mobilbilder ibland när man kanske hinner få fram den:grin:

Så kul att se alla andra fölisar fina och i ordninggjorda för visning och även läsa deras omdömen. Själv har jag faktiskt bestämt att för första gången hoppa över att visa. Tycker det har blivit lite för dyrt utan att ge så mkt. Dessutom lite krångligt när jag har två.

En nytagen bild på min tre veckor gamla arabföl Meciliah... flera bilder kommer inom kort bara jag hinner redigera :)

..din unge ser jättefin ut!! skulle vara kul med nya bilder på honom också:)

Här kommer lite bilder från i morse, kanske inte världens bästa och han vägrade helt att röra på sig så det får bli lite stillastående ur olika vinklar :laugh:

Benizar HW e: Bellagio-Gauguin de Lully-Tolstoy
benny9-1.jpg

benny4-1.jpg

benny5-1.jpg

benny1-1.jpg

benny6-1.jpg

benny-1.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 549
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 468
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar