Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Jaa visst är hon söt? Men skenet bedrar lite hon är en riktig gangster med massor av energi och är äventyrslysten som för sju, rejsar på i hagen som om hon skulle ha betalt... Angående storleken så är Mammahäst är bara 147 i mankhöjd och pappa är 154 så hon lär nog inte bli någon jättehäst direkt :)

Blev ingen slutförd ID kontroll på Loup. Var två kontrollanter ute (en som var ute för ID kontrollen och
min vet som skulle göra UL på dräktiga ston.) och ingen kunde säga med säkerhet vad det är för färg på henne.
Hon har ju blivit solblekt nu så att hon är mer rödhårig än innan också.

Vi får skicka man och kolla var det är för färg.

Vi ULade Stellas ben och det ser inget vidare bra ut.

Blev ingen slutförd ID kontroll på Loup. Var två kontrollanter ute (en som var ute för ID kontrollen och
min vet som skulle göra UL på dräktiga ston.) och ingen kunde säga med säkerhet vad det är för färg på henne.
Hon har ju blivit solblekt nu så att hon är mer rödhårig än innan också.

Vi får skicka man och kolla var det är för färg.

Vi ULade Stellas ben och det ser inget vidare bra ut.

:( ?

tio

Hon har ju en senskada och så toksprang hon i hagen för två veckor sen och nu ser senan ganska ful ut på UL,
hon är inte svullen men det är "ärrigt". Vi får kolla om 3-4 månader om det är någon skillnad men jag tror inte att
hon kommer att bli bra tyvärr. Hon är halt på det senskadade benet och jag tycker även att hon har överbelastat
det andra frambenet, så där lär vi ha kotledsinflammation sen.

Ja, han är ganska stabil, förstår inte var den där långbenta, ädla Bellagio-ungen tog vägen :D . Mamman mjölkar grädde, tyvärr lite på bekostnad av sitt eget hull :(

Tack Maja_kandi Han verkar platsa bra i min hästsamling. Måste sälja, måste sälja, måste sälja men vem.....

Aliah: Hon är verkligen för näpen, din lilla

IronWill: Ja han blir nog svart. Jag verkar ha fått en prenumeration på sådana för av sju hästar har jag fem svarta/svartbruna med stjärn, en svart med strimbläs och en mörkbrun :D
Fy så tråkigt med Stellas ben, det såg väl ut att gå åt rätt håll innan den där dumma springturen?

Fy vad tråkigt med benen :(

Ska försöka läsa ikapp bakåt och kika bilder. Sett massa sötnosar så alla som lagt ut bilder får ta åt sig för minns inte alla namn på er :o

Ger en liten bildbomb på min sjukling som tycker det är så synd om honom..
Mys i mattes famn i boxen:
halge1.jpg

halge2.jpg

halge5.jpg

halge6.jpg

Somna i mathinken:
halge3.jpg

Kramas med husse:
halge4.jpg

Killen har 4 dagar till på hippotrim kvar och idag tyckte matte att han verkade halta lite så blir till kika på honom i morgon igen. Hoppas jag såg fel för orkar inget nytt med honom. Denna kille är den vi funderar ha som keeper för han är så :love: på alla vis! Lite trött är han på mig för jag envisas trycka in äcklig vit sörja i munnen på honom men han är så duktig på det. Måttade honom mot mig idag i hagen och han är nog runt 120 cm hög nu. 6½ gammal.

Senast ändrad:

Hoppas jag med. Hans "tennisboll" går dock fint tillbaka nu med hippotrim. Så hoppas hältan var att hans snubblade eller något :(

Tack så mycket.

Sorbisen, Det såg jättefint ut innan hon sprang. Vi gjorde visserligen inget UL då, men hon var helt ohalt och travade mycket, mycket bra.

Yttik, Det är hemskt tråkigt.

Athena, Tyvärr är det så att det bildas ful ärrvävnad där hon är skadad, inget man kan fixa eller göra något åt om jag förstår det rätt.

Jag veet att jag la upp bilder nyss, men jag åkte ut och pussade lite på mina hästar ikväll igen och
Loup muntrade som vanligt upp mig med att busa runt. :love:

making_eyes_by_eldfuxen-d5bboez.jpg

strut_by_eldfuxen-d5bboox.jpg

sweet_apple_pie_by_eldfuxen-d5bbo3d.jpg

Lite har hon vuxit i alla fall!
sizecomp_by_eldfuxen-d5bbpr7.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 549
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 468
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar