Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Vad tråkigt att du måste sälja:(. Mitt tips är att leta bland köpesannonserna. Så hittade ägaren till min drömvinst och kunde verkligen inte hittat en bättre köpare!

finns han kvar på buke? visst var den en här som köpte? skulle vara kul å se honom :)

Neverinmyfoot: ja, det gäller att undvika att de kliar tillbaka. I all välmening så biter det hårt i oss stackars människor :D

Charlottee: ska se om jag kan få till en sidobild snart. Hon ser ju lite maläten ut, men det får jag bjuda på ;)

Metan: vi ska id och Chippa på torsdag. Skönt att få det där gjort eller hur? Vore trevligt att hamna på billigare avgiften också :)

Gasque/ håller tummarna för att du får en bra köpare till din fina hingst :)

Tack vad snällt av dig att hålla tummarna:) Det är väl snart dags för er också med visningen väl? Nog bra att chippa efteråt och inte innan;)

Lycka till ni med!

Hur avgiften blir handlar inte om ifall ansökan hunnit bli behandlad eller inte utan om den kommit in till ASVH i tid.

Tack vad snällt av dig att hålla tummarna:) Det är väl snart dags för er också med visningen väl? Nog bra att chippa efteråt och inte innan;)

Lycka till ni med!

Vi ska visa på lördag:)

Hollie studsar bara runt som ett popcorn och visar ingen gång öht för tillfället så jag har inga stora förhoppningar inför visningen, men jag vill ju stamboksföra hennes mor och kommer därför att åka iaf.

ponte nej solette vill nog ha sitt barn för sig själv ändå;) vi ses imorgonbitti, jag tänkte höra om er hovis kan ta Zolero också.

Lite dum fråga kanske.. men hur gör ni med el i staketet till era föl?

Tore är nu två dagar gammal och håller verkligen både mamma och matte i rörelse hela dagarna med sina lekar med staketet. Jag har ingen el i tråden nu men funderar på att koppla på ett aggregat och stå beredd och slå på elen när han är på väg igenom. Han står vid staketet och funderar lite, och sen kliver han på bara. Bandet sviktar med och jag har skarvar som löser ut om han skulle fastna - men han måste ju lära sig att staketet betyder stopp.

Jag har trästolp och 4 mm vita elband i tre rader för att det ska synas ordentligt. De går i en ganska liten hage nu första dagarna och kommer ut på stort bete snart (har ingen möjlighet att gå in under tak på betet så jag vill vänta lite), men även där är det elstaket (tråd med plastband som fladdrar). På betet har jag inte möjlighet att ha samma koll som här hemma på gården förstås, även om det finns hus på två sidor som har lovat att hålla koll.

Tardee vallar honom bort från staketet, men han passar på att kuta iväg när hon äter eller ligger och vilar den lille illbattingen.

Jag drog på el fort som attan. :devil: Jag har en Houdini :devil: som nu mera måste ha 5(!!!!!) trådar på staketet för att inte
ta sig ur hagen på vissa ställen. Men el i tråden avskräcker mycket!

Understa tråden går det dock inte att ha el i här, det är för mycket gräs.

Men när dom gick i den lilla grushagen så var det el i tråden så att hon skulle lära sig.

Jag hade el på från första början. Hade också band på tråden som fladdra så fölet hade en chans att se den tunna eltråden.

har du inga färska bilder på honom att visa?:love:

På med el. Våra har haft el från dag ett. De lärde sig snabbt så de håller sig innanför hagen och rör sig inte genom trådarna eller på dem.

I morgon flyttar en av våra föl och hennes mamma till nya ägare :(

För att jag har väldigt dålig erfarenhet av föl + el... Jag vill verkligen inte vara med om att försöka trassla ur skrikande föl ur eltråd igen :/

Har dessutom lärt mig att man inte ska ha el från början så det var inget konstigt med det tyckte jag... Tills jag insåg att han är vildare än tidigare föl hag har hägnat in :)

Inga nya bilder i dag men batteriet till kameran är laddat så så i morrn blir det :)
Batteriet till aggregatet sitter på laddning också.

För att jag har väldigt dålig erfarenhet av föl + el... Jag vill verkligen inte vara med om att försöka trassla ur skrikande föl ur eltråd igen :/

Har dessutom lärt mig att man inte ska ha el från början så det var inget konstigt med det tyckte jag... Tills jag insåg att han är vildare än tidigare föl hag har hägnat in :)

Inga nya bilder i dag men batteriet till kameran är laddat så så i morrn blir det :)
Batteriet till aggregatet sitter på laddning också.

'Absolut EL diirekt !

Jag kommer med nya bilder på min gangster-prins under dagen :laugh:. Han växer på bra o är lika social o orädd som tidigare :grin:. Han ska tyvär inte visas på någon fölvisning, då mamman är ny inseminerad + är under behandling för lymfangit, benet har redan börjat bli bättre,skönt!. Någon som vet ifall det är större risk att hon resorberar innan kollen pga.medicinen?.

Här är ett par nya bilder i alla fall. Tore är hela 3 dagar gammal nu. Tardee är en riktig ragata mot allt och alla som kommer i närheten så jag försöker att inte vara där och grejja alltför mycket utan väntar tills hon lugnar ner sig. Det brukar gå över på en dryg vecka enligt min lilla erfarenhet och jag hoppas på att det gör det även den här gången. Borsta och klia henne får man göra i alla fall, så länge fölet håller sig borta från ens byxfickor :)

mammasmat.jpg

Toregalopp.jpg

nyfiken.jpg

Förvåningen var för övrigt mycket stor när staketet "bet" honom i nosen, Tardee såg ut som "vad var det jag sa" när hon hämtade honom. Jag vaktade på att han skulle gå fram till staketet och slog på när han var på väg. Att jag inte har det på hela tiden i början är för att jag vill vara säker på att han inte kastar sig in I staketet av stöten, utan bort från... och nej - jag har inte mycket att göra om dagarna så jag sitter hellre där och har koll i omgångar nu i början. Hönsmatte :o

Planen var att de skulle ner på betet i dag men då det ska regna så avvaktar jag. Hellre pengar på hö, lusern och kraftfoder än till veterinären...

japp, lite mer prickar och mindre vitt, annars ganska exakt likdant tecknad... :)

Hingsten verkar lämna föl som är tecknade väldigt lika mamman, fast Tore är den första med mer vitt än mamman. De tidigare (födda hos Wrangler) har fått mindre.

Dääär var ju bilderna!!!:love::love::love:

Riktigt fin skit! :D

Och att du är hönsmamma vet jag ju:angel:, skönt att det gick bra;)

OT, hur har det gått med Sessan? Dräktig än?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 551
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 472
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?