Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har vi avklarat vårat 3års test!
Valde att visa själv vilket jag är nöjd över. Hästen superduktig och gjorde allt jag bad om.
Gångarter 8,5 7,5 7 7,5 7 7 = 44,5p
Hoppning 8,5 7,5 7 7 6 6 = 42p
Ridprov 8p 7p
Jag var där och såg er, verkligen jättefin häst! Kul att det gick så bra!
Är det någon som vet hur man reggar resultaten på blup? Och har jag rätt i att klass 1 med godkänt ridprov blir selektionssto?
Är det någon som vet hur man reggar resultaten på blup? Och har jag rätt i att klass 1 med godkänt ridprov blir selektionssto?
Som Görel sa så lägger man inte in det själv, alla resultat läggs in i slutet av året centralt och då märks stoet även ut som Selektionssto.
Det du kan göra om du vill är att ansöka om en Prestationsklass, klass I berättigar till en stjärna. Kostar 200 för Plusmedlem eller 400 för övriga. Det kan du nog göra direkt om du vill även om resultaten inte hunnit in i blup. Du kan dock avvakta nästa blup-körning också först, kommer hennes nya index upp över 130 i hoppning så är hon berättigad till två stjärnor. Så slipper du betala dubbelt om det skulle bli aktuellt med höjning.
Grattis till fint resultat
Vart går gränsen för poängavdrag? Jag bedömer typen som bra, en 8 i dagsläget, så då kan jag räkna med 7, eller i värsta fall 6? Samtliga hästar bakåt som jag har hittat info om är större och syskonen är över 160, vad är oddsen för att min skulle föra nedärva sin storlek om jag lägger en normalstor hingst på henne? (Hypotetisk fråga).Är en häst så liten får den 1 poängs avdrag på typen.
Vart går gränsen för poängavdrag?
Jättekul att se alla nu när treårstesten är igång Jag håller tummarna 30/5 när mitt stos 12:a (hennes första avkomma) ska göra sitt treårstest