Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja hon har ju dragit iväg ännu mer både på höjd och längd vilket gjort att hon har svårt att hitta balansen och komma under sig ordentligt. Galoppen blev jättestor bara sådär.. Men vi visar ändåValpig men jättefin Fenestra!
Hihi den "lilla" fröken går om ca 2 veckor (23 maj) Din ser superfin ut med mkt motor! Lycka till!När ska din "lilla" gå?
@Mettan @Hellez1 Grattis! Skönt att ni är nöjda med era hästar!
@Lowri Fröken här hemma sprängde en del trådar första veckorna med. Har konstigt nog aldrig haft speciellt stor respekt för tråden, lite underligt med tanke på vilka sjukligt bra staket de har hos uppfödaren I vintras började hon gå in till vår shettis creep-feeding och sprängde tråden dit. Vi fick koppla rejält med kräm och bytte till ståltråd. FYRA gånger testade hon att krypa under, fick rejäla smällar varje gång, innan hon gav sig. Sedan dess har hon hållt sig borta från tråden i hagen.
Idag fyller mitt fina yrväder 3 år!
Firade dagen med en dusch och tömkörning i solen.
Tack för det svaret Brukar man få sitta upp utanför banan och rida in eller måste man sitta upp framför domaren?Vi har inte fasta tider till ridprovet utan man får komma när det passar. Det brukar sällan vara kö.
Tack för det svaret Brukar man få sitta upp utanför banan och rida in eller måste man sitta upp framför domaren?
Hihi, han ser ut att ge järnet på galoppen där på översta bilden Men annars ser han ju jättefin ut, så vackert huvud!Fransen har gjort sitt treårstest. Vissa delar gjorde han med bravur, andra kan vi bara sucka och skaka på huvudet åt....
Såhär ska INTE lösgaloppen se ut...
Där rök tyvärr det diplom som han hade fått om han bara visat den fina bärighet han faktiskt har.
Poäng:
Typ 8
Huvud,hals,bål 7 (omusklad hals)
Extrimiteter 8
Skritt 8
Trav 8
Galopp 7
Teknik hopp 6
Temp. hopp 6
Väldigt trött på ridprovet som gjordes på ytan 17x40 m med väldigt djup, tungt och halt underlag. Glad att vi lyckades att inte gå omkull!
De fina bilderna är tagna av @Victovie - uppfödare!
Jo nu har vi klarat av vårt 3års test! Silhouette skötte sig exemplariskt och tog all uppståndelse med ro. (Hon är väldigt cool och verkade nästan lite världsvan bland allt ståhej.) Hon har inte riktigt kommit ur sin växtfas ännu och är då lite överbyggd. Domaren trodde att gångarterna blev lite påverkade av växtfasen också, sade han och framförallt skritten blev kort och spänd.
Silhouette var väl förberedd för löshoppningen och de höjde till 1.20 innan de tyckte att det räckte. Hon gör likadant som du skrev om Hollie, dvs Ju högre hindret är, desto längre innan hoppar hon av och språnget blir flackare. hon tog sig över med lätthet och fick beröm för sin bakbensteknik. Ryggen kommer med mer utbildning, sade domaren.
Dagens absoluta höjdpunkt var ridprovet! Jag har samlat allt mitt mod för att våga rida henne själv på treårs. Hon har under hela inridningen skött sig kanon, men jag själv är ju ganska oerfaren i sådana sammanhang. Domaren var väldigt positiv.
"sansad häst med god energi, trevlig samarbetsvilja, ser okomplicerad ut" 8,5p
"Avspänd,god balans med viss takt, tappar lite i bärighet ännu i både trav och galopp" 7p
"Väl framme i sin utbildning"
Poängen annars var ungefär vad jag hade väntat mig, förutom på skritten, men hon visade inte direkt sin fina avspända skritt med mycket övertramp.(som hon annars har)
8 7,5 7 677 = 42,5p som gångartstalang
8 7,5 7 7 6,5 7 = 43p som hopptalang
163 i mkh är hon nu.
Vi håller både tummar och hovar här för er när det är dags. Hollie ser ju riktigt fin ut och det man har sett av hennes gångarter är ju mumma
Tyvärr hade jag ingen fotograf med, men ett par mobilbilder blev det iallafall. Det är roligt att titta på alla andras fina bilder iallafall!
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10204596529377320&l=5f1a49fab5
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10204592112306896&l=80289026ab
Hoppar in och undrar om man får använda pall vid uppsittning, någon som vet? @Hellez1 ?
Om allt går vägen så kommer det komma in en till 12a in i tråden nästa vecka
@Charlottee Galoppen ser så stor och fin ut
@_Zacke_ Jag tycker ofta att ett rakt med fasta ringar funkar väldigt bra på unghästar. Det ligger lugnt och stilla i munnen på dem.
Nu är det bestämt att min tjej åker i väg i sommar för träning inför utställning och treårstest där hon även kommer att visas för införande i kvalitetsboken. Det blir min första sommar utan häst på evigheter och min första betalda semester. Vad göra på semestern utan häst??
Är det förresten någon av er andra welshägare (kanske någon av er andra också för den delen) som har tänkt att åka ner och titta på eller visa häst på Riks i sommar?
@phie @_Smulan_ @Lowri (någon jag har glömt?)
@Charlottee Galoppen ser så stor och fin ut
@_Zacke_ Jag tycker ofta att ett rakt med fasta ringar funkar väldigt bra på unghästar. Det ligger lugnt och stilla i munnen på dem.
Nu är det bestämt att min tjej åker i väg i sommar för träning inför utställning och treårstest där hon även kommer att visas för införande i kvalitetsboken. Det blir min första sommar utan häst på evigheter och min första betalda semester. Vad göra på semestern utan häst??
Är det förresten någon av er andra welshägare (kanske någon av er andra också för den delen) som har tänkt att åka ner och titta på eller visa häst på Riks i sommar?
@phie @_Smulan_ @Lowri (någon jag har glömt?)