12:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns lite utställningar där de tar emot alla raser och även då stora hästar men då får du en inofficiell bedömning på honom så det är inte som du kan tillgodoräkna honom. Men det kanske är just bara för att det är kul att visa och är det en seriös domare, så får du ju en bra bedömning :)

Ja alltså eftersom jag inte kan visa på 3års kan jag ju likagärna få en vanlig bedömning av en riktig dommare bara ^^ Funkar fint de också !

Bildbomb!
Lite suddiga bilder på mig och min ena 12.a Cash ;)
11182654_10153284841718094_2126978019049355501_o.jpg

11187331_10153284841603094_448925459903659143_o.jpg

11102025_10153284841618094_6499137685871540428_o.jpg

10011785_10153284841688094_8363080808603890114_o.jpg

10467138_10153284841638094_2215401991050832524_o.jpg

11169684_10153284841463094_5476898523275821881_o.jpg

11194540_10153284841518094_1140780930934435166_o.jpg

Det går verkligen bra här! Eller inte.
Nu har han gult snor också :banghead: känner bara hallelujah att jag strök treårs medans tid fanns.

Meen han är inte hängig för det utan kör sina race i hagen. Han är ganska överladdad så det ska bli skönt sedan när han får komma ut i rätta hagen med polarna.

Film från idag

Det går verkligen bra här! Eller inte.
Nu har han gult snor också :banghead: känner bara hallelujah att jag strök treårs medans tid fanns.

Meen han är inte hängig för det utan kör sina race i hagen. Han är ganska överladdad så det ska bli skönt sedan när han får komma ut i rätta hagen med polarna.

Film från idag

Han ser inte direkt hängig ut :p
Alltså så fin han är!! :love: Riktigt synd att det inte blev något treårstest.

Heh.
Nu har jag haft Murre hemma i 1,5 vecka och idag tog det oss 15-20 minuter att gå 15 meter (sista biten ut ur hagen). Medhjälpare krävdes.
Snälla någon säg att dom slutar testa snabbt :D

Heh.
Nu har jag haft Murre hemma i 1,5 vecka och idag tog det oss 15-20 minuter att gå 15 meter (sista biten ut ur hagen). Medhjälpare krävdes.
Snälla någon säg att dom slutar testa snabbt :D

Fio var likadan ett tag, nu följer hon snällt med men jag har fortfarande ett spö med ut i hagen när jag hämtar henne utifall att. (bara för att förlänga armen och peta henne på baken.) Jag tycker bara det är skönt att höra att någon annan har samma problem och inte bara jag, sorry ;)

Fio var likadan ett tag, nu följer hon snällt med men jag har fortfarande ett spö med ut i hagen när jag hämtar henne utifall att. (bara för att förlänga armen och peta henne på baken.) Jag tycker bara det är skönt att höra att någon annan har samma problem och inte bara jag, sorry ;)

Haha, samma här!
Spö funkade bara om med "medhjälpare" gick ganska långt bakom och liksom drev fram oss, typ som när man driver kor :angel:
När jag försökte med (dressyr) spöt och petade med det blev herrn sur, "tryckte" bort mig med bogen, backade och hotade med att resa sig :D

Dagens träning sen på ridbanan var att gå dit matte ville, när matte ville :p

Någon som vet om bägge ägarna måste vara medlem i ASVH för att hästen skall få starta eller räcker det att en är det? Jag är medlem och allt har blivit registrerat i Equipe osv.

Min nya Cayenne tar också tid att få ut ur hagen, men jag använder varken spö eller medhjälpare eftersom jag vill att allt ska funka utan :) Jag är bara ruskigt mycket envisare än vad han är och använder ge efter för jämnt och konstant tryck metoden och han fattar bättre och bättre för varje dag som går ^^

@MattiZ Min reser sig vid även lite tryck :D
Varför ska det vara enkelt, liksom.

Aha, min fryser istället och blir lång som en tax -.-
Ja varför ska det vara enkelt? Men jag tänkte börja med lätta övningar som skapar ett starkare band snart. Så fort man lämnat hagen är han inte svår att få med sig, så vi löser nog detta snart. För jag får redan pilla och plocka överrallt på honom och lyfta alla hovar(vilket jag inte fick när jag var och kollade på honom) Så våran relation är på god väg :)

@MattiZ Min reser sig vid även lite tryck :D
Varför ska det vara enkelt, liksom.

Fio gjorde båda varianterna, antingen bara frös fast som en jäkla åsna och stod med lång hals och öronen spetsade som att "haha jag står här och du kan inte göra skvatt!" eller tjurade ihop totalt och hotade med att resa sig och sådär. Det gällde som sagt att vara mest envis och bestämd. Men det är ju lätt att säga nu och jag lovar att hon var så sjuukt billig när det tog evigheter att få in henne från hagen. Dessa djur ibland alltså.

Idag skulle fröken bocka när jag satt upp och var livrädd för en soptunna (som hon går förbi varje dag) när jag skulle värma upp i skogen (det blåste halv storm, men vafan) men så fort vi var förbi och från stallet så traskade hon på som inget. Men hon gick rakt på släpet vid lastträningen och tog båda galopperna på första försöken så jag räknar det som vinst i alla fall :)

jaha ingen 3 årstest för Winni :( Galoppen funkar inte och efter samråd med beridaren så visar vi inte..Får bli kvalitet i stället..ätte tråkigt men det bästa för henne.så jag hämtar hem henne på måndag...får frossa lite i fölningen och fölet i stället och sikta på ridning hemma i sommar..men det får bli en tur till strömsholm för att titta på andra 3 åringar i stället:)

jaha ingen 3 årstest för Winni :( Galoppen funkar inte och efter samråd med beridaren så visar vi inte..Får bli kvalitet i stället..ätte tråkigt men det bästa för henne.så jag hämtar hem henne på måndag...får frossa lite i fölningen och fölet i stället och sikta på ridning hemma i sommar..men det får bli en tur till strömsholm för att titta på andra 3 åringar i stället:)

Man behöver ju inte göra ridprovet heller om det är där det blir problem :)

Idag har jag och Fio varit på visningsträning och allt känns genast lite bättre när jag vet att jag kan springa med henne rätt och hon visar upp sig som hon ska. Fortfarande rakt på i släpet, inga 20-minuterslastningar här längre! :D Imorgon är det sista löshoppningen så jag bara hoppas att hon behåller alla skor på, men jag har varit och köpt reservskor om hon skulle dra av den igen. Efter treårs åker alla skorna av och hon får ha cavallo boots fram när vi rider i skogen istället. Nästa helg smäller det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar