Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hmm är lite inne på det också nu när det ser ut såhär. hon har två vita ben, ännu bara ett som är drabbat. Ingen feber och knappt svullen.
Dock har hon ju regnskållor av lindrigare form på kroppen, säkert pga att hon är nedsatt.
tack länka gärna när du kan
Hur mycket grovfoder äter era 12or? Jag har lite problem med att min inte äter som jag vill. Tyckte att jag räknade lågt med 10-12 kg/ dygn när jag gjorde foderstaten men han tycker själv att 7-8 kg räcker, fri tillgång men jag hoppas det ökar när han mår bättre i kroppen när kastreringssåret läkt.
Iallafall, ja vi rider dem på stallgången först, precis som att vi hänger på och sitter upp i boxen första gångerna. Detta är delvis för att de oftast är som tryggast i boxen och också för att de inte ska ha för stort spelrum att freaka ur på.
Att vi rider dem lite på stallgången beror kanske lite mer på att vi vill rama in dem och inte riskera att de kommer lösa på området OM något skulle hända.
Dessutom är stallgången relativt störningsfri om man jämför med området runt banan där det rätt ofta kryllar av andra hästar, traktorer osv.
Förstår att detta verkar konstigt för vissa, men det är helt normalt inom galoppsporten, det händer ju tillochmed att man sitter upp på "vuxna" hästar i boxen när man ska ut på tur eller för den delen rider in i stallet när man kommer hem...