12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

va fin hon är :) oj är hon så stor? jag har inte mätt Winni på ett tag kanske dax att göra det:) hoppas hon inte drar iväg i höjden på betet nu då om du inte vill ha en jätte häst förstås

tack :)

Hon är stor med långa ben och bakdelen har varit betydligt högre länge, nu känns det äntligen som om framdelen börjar komma ikapp och hon känns jämnare i kroppen med en mer harmonisk överlinje.

Jag vill inte ha en jättehäst så hoppas att hon bara växt fort och lugnar ner sig lite nu.

Skulle vara intressant att höra vad Winni och övriga ungar i tråden mäter nu!

Jag mätte Winni den 29/3 och då mätte hon 153cm då va hon då va det ca 14 dagar kvar tills hon blev 1(född 16/4):angel:

Ove mätte för ungefär 2 veckor sedan 150 fram och 160 bak. Ska mäta han igen 24/25 maj när jag ska ner och hälsa på. Han fyller som sagt ett i juli...

Edit. han såg jämnare ut när jag fick hem han så antagligen håller fram änden att komma ifatt lite åtminstone :p

Vad vuxen hon ser ut, hon är jättefin! Lånade du ut mamman för avel eller hur blev det sen? Du ska inte fortsätta avla själv? :angel:

Idag fyller sista unghästen år här hemma, det är Bisse som blir 1! Han fick ju en knölig start i livet, så här såg det ut då:

01-1243.jpg

Idag är han fortfarande rätt tanig och ful, men börjar växa ikapp sin höga bakkärra. Det kommer göra honom gott att komma ut på bete.

02-1416.jpg

01-1415.jpg

*kl*

Här kommer en halvkass bild på min kille och hans nya kompis :D Kompisen är hög för sin ålder, min är lite liten, men får hoppas han lägger på sig lite både på höjden och hullet nu tack vare det goa gräset :)

11hqizb.jpg

Snygga rumpor, de är som Helan och Halvan ;)

Min är den till vänster dvs.den mörkbrune, bättre bilder kommer.

Senast ändrad:

Vad vuxen hon ser ut, hon är jättefin! Lånade du ut mamman för avel eller hur blev det sen? Du ska inte fortsätta avla själv? :angel:

ja hon ser vuxen ut i huvudet, men kroppen från sidan sett skvallrar om att hon är en åring :D

Men jag tycker hon är fin och hon rör sig väldigt trevligt också, alltid kul att se när man avlar gångartshäst.

Hennes mamma är utlånad till avel och är bokad till Floricello detta år, får se om det kommer en tredje fux nästa år eller om hon kan klämma ur sig bruna föl också :D

Grattis till fina Bisse! Kul med fölbilder först! tiden går så fort...

Nougat haha ja oj vilken skillnad i höjd på killarna!

Vilket litet ulligt charmtroll!

På tal om mankhöjder så är min åring e. Stalypso-Turban Rose f. 22/4 2012 runt 165 cm nu.

En bild från betet

211509.jpg

KL
Lite nya bilder på min åring som fyller ett idag :D Ska flytta honom till betet på lördag, börjar oroa mig för hur det ska gå att få på honom på transporten...
970354_10151668771274766_494354437_n_5197d9919606ee58c3ffec3d.jpg

970110_10151666813199766_1229137435_n_5196a1a8e087c34126b60787.jpg

4f50c92ac08111e2800322000a1fb420_7.jpg

Jag har faktiskt inte mätt honom än :o Får ta och göra det snart.

Kl

Så nu är man åring!

aorx28.jpg

Gud vilken lurvig liten sak! Sååå söt :love:

Min plutt och jag springer runt i skogen fortfarande, för att släppa på svullnaden, dock har jag inga nya bilder. Men det får bli de snart ;) Han börjar nämligen bli riktigt svart nu, även om det är mycket tråkig tjock ullig päls kvar på honom x) Och sedan så har han nog stannat i växten :'D haha

Här är en till som firar sin 1års dag idag:love:

Hon firar den (och alla andra dagar) med att sola och beta tillsammans med sina 2 jämnåriga kompisar på betet. Aldrig någon action i hagen när jag är där.

Silhouette e Sir Oldenburg- Master

Liten tjej...

Stora tjejen 1 år!

Kul att se så mycket bilder på alla underbara åringar här i tråden. Det har hänt en hel del på bara ett år ju:)

Håller verkligen med och bidrar med en bildbomb från första dagen på hingstbetet för Lex och kompisen Ru :D

AnnaampLex-1.jpg

Senast ändrad:

Som alltid, fantastiskt söt! :)

Jättekul att se allas fölbilder ihop med bilderna när de har har fyllt ett år :love:

Oj vad tjusig och långbent han är!

Tack så Storms vägnar, det är roligt att se hur mycket dom förändrats.

Här är en liten snutt på Storm och hennes kompisar på betet.
Det är mest äta äta äta som gäller även om dom har ganska gott om utrymme - både fält och skog att härja i. :p
https://www.youtube.com/watch?v=11Ma5sT-FlM

jösses vilken stor hage!!! :D underbar! Kan dom gå in i all skog också?

Hon är så fin lilla Storm, och urskiljer sig verkligen från mängden.

Grattis i efterskott Storm!

Mettan Grattis på ettårsdagen till din svarta skönhet :)

AW ser också ut att vara en jättebra hage med ordentlig yta! Han är bra fin din pojk :d

KL.
Hollie fyller ett år om endast 5 dagar, men vi kan fira henne lite i förskott :p

582298_10150846670656344_124104821_n.jpg

942956_10151447038026344_921037893_n.jpg

Fin han är Lex:d. Det ser ut att vara mer action i hingsthagen än bland våra stoåringar;)

Ironwill: Söt som socker var och är Storm.:)

Charlottee: Tack! Kul att få se bebis Hollie. Vad hon har vuxit din fina tjej och du lyckas få en hel del rörelsebilder också.:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
881
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 000
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 341

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka